The Washington Post - The Washington Post

Daripada Wikipedia, Ensiklopedia Percuma

Pin
Send
Share
Send

The Washington Post
Demokrasi Meninggal dalam Kegelapan
Logo Akhbar The Washington Post.svg
sempadan
Muka depan pada 15 Mac 2020
JenisSurat khabar harian
FormatLembaran Lebar
PemilikNash Holdings
PengasasStilson Hutchins
PenerbitFred Ryan[1]
Ketua EditorMartin Baron[2]
Menguruskan penyuntingEmilio Garcia-Ruiz
Cameron Barr
Pemberian Tracy
Krissah Thompson[3][4]
Kakitangan penulis~ 800 (wartawan)[5]
Ditubuhkan6 Disember 1877; 142 tahun yang lalu (1877-12-06)
BahasaBahasa Inggeris
Ibu pejabat
NegaraAmerika Syarikat
Peredaran356,768 (Harian, 2015)
838,014 (Ahad, 2013)
1,000,000 (Digital, 2018)
ISSN0190-8286
OCLC nombor2269358
Laman webwashingtonpost.com

The Washington Post (secara tidak rasmi, WaPo) adalah orang Amerika surat khabar harian diterbitkan di Washington DC. Ini adalah surat khabar yang paling banyak diedarkan di Kawasan metropolitan Washington,[7][8] dan mempunyai khalayak nasional yang ramai. Setiap hari lembaran lebar edisi dicetak untuk Daerah Columbia, Maryland, dan Virginia.

The surat khabar telah menang 69 Hadiah Pulitzer,[9] terbitan kedua terbanyak, selepas The New York Times.[10] Hantar wartawan juga telah menerima 18 Nieman Fellowship dan 368 Persatuan Jurugambar Berita Rumah Putih anugerah. Kertas ini terkenal dengan pelaporan politik.

Pada awal tahun 1970-an, dalam episod paling terkenal dalam sejarah akhbar, wartawan Bob Woodward dan Carl Bernstein mengetuai siasatan akhbar Amerika terhadap apa yang dikenali sebagai Skandal Watergate, yang mengakibatkan peletakan jawatan Presiden Richard Nixon. Dalam tahun-tahun sejak, Hantar'siasatan telah menyebabkan peningkatan tinjauan terhadap Pusat Perubatan Tentera Walter Reed.[11]

Pada bulan Oktober 2013, keluarga pengawas yang telah lama, iaitu Keluarga Graham, menjual surat khabar itu kepada Nash Holdings, a Syarikat induk ditubuhkan oleh Jeff Bezos, dengan wang tunai $ 250 juta.[12][13]

Gambaran keseluruhan

Ibu pejabat sebelumnya dari The Washington Post di 15th Street NW di Washington DC.

The Washington Post dianggap sebagai salah satu akhbar harian Amerika yang terkemuka[14] bersama dengan The New York Times, Los Angeles Times, dan Jurnal Wall Street. The Hantar telah membezakan dirinya melalui pelaporan politik pada cara kerja rumah Putih, Kongres, dan aspek lain dari Kerajaan A.S..

Tidak seperti The New York Times dan Jurnal Wall Street, The Washington Post tidak mencetak edisi untuk diedarkan dari Pantai Timur. Pada tahun 2009, akhbar itu menghentikan penerbitannya Edisi Mingguan Nasional, yang menggabungkan cerita dari edisi cetak minggu ini, kerana peredaran yang menyusut.[15] Sebilangan besar pembaca surat khabarnya terdapat di Daerah Columbia dan pinggir bandarnya di Maryland dan Virginia Utara.[16]

Akhbar itu adalah salah satu daripada beberapa surat khabar A.S. dengan biro asing, bertempat di Beirut, Berlin, Beijing, Bogotá, Kaherah, Hong Kong, Islamabad, Baitulmuqaddis, Kabul, London, Bandar Mexico, Moscow, Nairobi, New Delhi, Paris, dan Tokyo.[17] Pada bulan November 2009, pihaknya mengumumkan penutupan biro wilayah A.S. — Chicago, Los Angeles dan New York — sebagai bagian dari peningkatan fokus pada "cerita politik dan liputan berita tempatan di Washington."[18] Akhbar ini mempunyai biro tempatan di Maryland (Annapolis, Daerah Montgomery, Daerah Prince George, dan Maryland Selatan) dan Virginia (Iskandariah, Fairfax, Daerah Loudoun, Richmond, dan Daerah Prince William).[19]

Sehingga Mei 2013, peredaran rata-rata hari kerja adalah 474,767, menurut Biro Peredaran Audit, menjadikannya sebagai akhbar ketujuh terbesar di negara ini melalui edaran, di belakang USA Hari Ini, Jurnal Wall Street, The New York Times, Los Angeles Times, Berita Harian, dan juga New York Post. Walaupun peredarannya (seperti hampir semua surat khabar) merosot, ia mempunyai yang paling tinggi penembusan pasaran kadar sebarang berita metropolitan setiap hari.

Selama beberapa dekad, Hantar mempunyai pejabat utamanya di 1150 15th Street NW. Harta tanah ini kekal dengan Graham Holdings ketika surat khabar itu dijual kepada Jeff Bezos 'Nash Holdings pada tahun 2013. Graham Holdings menjual 1150 15th Street (bersama dengan 1515 L Street, 1523 L Street, dan tanah di bawah 1100 15th Street) untuk US $ 159 jutapada bulan November 2013. The Washington Post terus menyewa ruang di 1150 L Street NW.[20] Pada bulan Mei 2014, The Washington Post menyewa menara barat Satu Dataran Franklin, a gaji besar bangunan di Jalan 1301 K NW di Washington, D.C. Akhbar ini berpindah ke pejabat barunya pada 14 Disember 2015.[21]

The Hantar mempunyai poskod eksklusifnya sendiri, 20071.

Perkhidmatan penerbitan

Arc Publishing adalah jabatan dari The Washington Post, yang menyediakan Arc sistem penerbitan, perisian untuk organisasi berita seperti Tribune Chicago dan juga Los Angeles Times.[22]

Sejarah

Tempoh penubuhan dan awal

The Washington Post bangunan pada tahun 1948

Akhbar ini ditubuhkan pada tahun 1877 oleh Stilson Hutchins (1838–1912), dan pada tahun 1880 ia menambahkan edisi Ahad, menjadi surat khabar pertama di kota yang menerbitkan tujuh hari seminggu.[23]

The Washington Post and Union masthead, 16 April 1878

Pada bulan April 1878, sekitar empat bulan sejak penerbitan, The Washington Post dibeli Kesatuan Washington, sebuah akhbar bersaing yang diasaskan oleh John Lynch pada akhir tahun 1877. The Kesatuan baru beroperasi sekitar enam bulan pada masa pemerolehan. Surat khabar gabungan itu diterbitkan dari Globe Building sebagai The Washington Post and Union bermula pada 15 April 1878, dengan edaran 13,000.[24][25] The Pos dan Kesatuan nama itu digunakan kira-kira dua minggu hingga 29 April 1878, kembali ke masthead asal pada hari berikutnya.[26]

Pada tahun 1889, Hutchins menjual surat khabar tersebut kepada Frank Hatton, bekas Jeneral Pasca Pos, dan Beriah Wilkins, bekas anggota kongres Demokrat dari Ohio. Untuk mempromosikan surat khabar, pemilik baru meminta pemimpin dari Jalur Laut Amerika Syarikat, John Philip Sousa, untuk menyusun a berarak untuk majlis anugerah pertandingan esei akhbar. Sousa menyusun "The Washington Post".[27] Ini menjadi muzik standard untuk menemani dua langkah, akhir abad ke-19 kegilaan tarian,[28] dan tetap menjadi salah satu karya terkenal Sousa.

Pada tahun 1893, surat khabar berpindah ke sebuah bangunan di jalan-jalan 14 dan E NW, di mana ia akan kekal hingga tahun 1950. Bangunan ini menggabungkan semua fungsi surat khabar menjadi satu ibu pejabat - bilik berita, iklan, penetapan jenis, dan percetakan - yang beroperasi 24 jam sehari .[29]

Pada tahun 1898, semasa Perang Sepanyol-Amerika, Hantar dicetak Clifford K. Berrymanilustrasi klasik Ingat Maine, yang menjadi tangisan pertempuran bagi pelaut Amerika semasa Perang. Pada tahun 1902, Berryman menerbitkan satu lagi kartun terkenal di HantarMelukis Garisan di Mississippi. Kartun ini menggambarkan Presiden Theodore Roosevelt menunjukkan belas kasihan terhadap seekor anak beruang kecil dan memberi inspirasi kepada pemilik kedai New York Morris Michtom untuk mencipta anak patung beruang.[30]

Wilkins memperoleh bahagian surat khabar Hatton pada tahun 1894 semasa kematian Hatton. Selepas kematian Wilkins pada tahun 1903, anak lelakinya John dan Robert menjalankan Hantar selama dua tahun sebelum menjualnya pada tahun 1905 hingga John Roll McLean, pemilik Cincinnati Enquirer. Semasa Wilson jawatan presiden, Hantar dikreditkan dengan "akhbar paling terkenal typo"dalam sejarah D.C. menurut Sebab majalah; yang Hantar bermaksud melaporkan bahawa Presiden Wilson telah "menghiburkan" calon isterinya Puan Galt, tetapi sebaliknya menulis bahawa dia telah "memasuki" Puan Galt.[31][32][33]

Ketika John McLean meninggal dunia pada tahun 1916, dia mempercayai surat kabar itu, dengan sedikit kepercayaan bahawa putranya playboy Edward "Ned" McLean dapat menguruskan warisannya. Ned pergi ke mahkamah dan memutuskan kepercayaan, tetapi, di bawah pengurusannya, akhbar itu merosot. Dia menumpahkan kertas untuk gaya hidup mewahnya, dan menggunakannya untuk mempromosikan agenda politik.[34]

Semasa Musim Panas Merah tahun 1919 The Post menyokong kumpulan massa kulit putih dan bahkan menyiarkan berita di muka depan yang mengiklankan lokasi di mana anggota tentera putih merancang untuk bertemu untuk melakukan serangan terhadap orang kulit hitam Washington.[35]

Zaman Meyer – Graham

Pada tahun 1929, pemodal Eugene Meyer (yang telah menjalankan War Finance Corp. sejak Perang Dunia I[36]secara diam-diam membuat tawaran $ 5 juta untuk Hantar, tetapi dia ditolak oleh Ned McLean.[37][38] Pada 1 Jun 1933, Meyer membeli kertas itu di lelong muflis dengan harga $ 825,000 tiga minggu setelah mengundurkan diri sebagai Pengerusi Rizab Persekutuan. Dia telah membuat tawaran tanpa nama, dan bersiap untuk mencapai $ 2 juta, jauh lebih tinggi daripada penawar lain.[39][40] Ini termasuk William Randolph Hearst, yang sudah lama berharap dapat menghentikan penyakit itu Hantar untuk memanfaatkan kehadiran akhbar Washington sendiri.[41]

The Hantars kesihatan dan reputasi dipulihkan di bawah hak milik Meyer. Pada tahun 1946, dia diganti sebagai penerbit oleh menantunya, Philip Graham.[42] Meyer akhirnya mendapat ketawa terakhir terhadap Hearst, yang telah memiliki yang lama Washington Times dan juga Herald sebelum penggabungan 1939 mereka yang membentuk Times-Herald. Ini seterusnya dibeli oleh dan digabungkan menjadi Hantar pada tahun 1954.[43] Kertas gabungan itu dinamakan secara rasmi The Washington Post dan Times-Herald sehingga tahun 1973, walaupun Times-Herald bahagian dari papan nama menjadi semakin kurang menonjol dari masa ke masa. Penggabungan meninggalkan Hantar dengan dua pesaing tempatan yang masih ada, Bintang Washington (Bintang Petang) dan Berita Harian Washington yang bergabung pada tahun 1972, membentuk Berita Washington Star.[44][45]

Edisi Isnin, 21 Julai 1969, dengan tajuk utama "'Helang Telah Mendarat' - ‌Dua Lelaki Berjalan di Bulan"

Selepas kematian Phil Graham pada tahun 1963, kawalan Syarikat Washington Post diberikan kepada isterinya Katharine Graham (1917–2001), yang juga anak perempuan Eugene Meyer. Tidak banyak wanita yang menjalankan surat khabar nasional terkemuka di Amerika Syarikat. Katharine Graham menggambarkan kegelisahan dan kekurangan keyakinannya sendiri ketika dia memasuki peranan kepemimpinan dalam autobiografinya. Dia berkhidmat sebagai penerbit dari tahun 1969 hingga 1979.[46]

Graham menyiarkan berita The Washington Post Company pada 15 Jun 1971, di tengah-tengah kontroversi Pentagon Papers. Sebanyak 1,294,000 saham ditawarkan kepada orang ramai dengan harga $ 26 per saham.[47][48] Menjelang akhir tempoh Graham sebagai Ketua Pegawai Eksekutif pada tahun 1991, saham bernilai $ 888 sesaham, tidak mengira kesan pembahagian saham antara 4: 1.[49]

Selama ini, Graham juga mengawasi pembelian kepelbagaian syarikat Post untuk syarikat pendidikan dan latihan untung Kaplan, Inc. dengan harga $ 40 juta pada tahun 1984.[50] Dua puluh tahun kemudian, Kaplan telah melampaui Hantar akhbar sebagai penyumbang utama pendapatan syarikat, dan menjelang 2010 Kaplan menyumbang lebih dari 60% daripada keseluruhan aliran pendapatan syarikat.[51]

Penyunting eksekutif Ben Bradlee meletakkan reputasi dan sumber akhbar di belakang wartawan Bob Woodward dan Carl Bernstein, yang, dalam satu siri artikel yang panjang, membongkar kisah di sebalik pencurian 1972 Jawatankuasa Nasional Demokratik pejabat di Kompleks Watergate di Washington. The Hantars liputan ceritanya, hasilnya akhirnya memainkan peranan utama dalam peletakan jawatan Presiden Richard Nixon, memenangi akhbar a Hadiah Pulitzer pada tahun 1973.[52]

Pada tahun 1972, bahagian "Dunia Buku" diperkenalkan dengan pengkritik pemenang Hadiah Pulitzer William McPherson sebagai penyunting pertamanya.[53] Ia memaparkan pengkritik pemenang Hadiah Pulitzer seperti Jonathan Yardley dan Michael Dirda, yang terakhir memulakan kerjayanya sebagai pengkritik di Hantar. Pada tahun 2009, setelah 37 tahun, dengan protes dan protes pembaca yang hebat, Dunia Buku Washington Post kerana sisipan mandiri dihentikan, edisi terakhir adalah hari Ahad, 15 Februari 2009,[54] bersama dengan penyusunan semula makalah umum, seperti meletakkan editorial Sunday di halaman belakang bahagian depan utama dan bukannya bahagian "Outlook" dan menyebarkan beberapa surat dan komen "op-ed" berorientasikan tempatan yang lain di bahagian lain.[55] Walau bagaimanapun, ulasan buku masih diterbitkan di bahagian Outlook pada hari Ahad dan di bahagian Gaya sepanjang minggu, dan juga dalam talian.[55]

Pada tahun 1975, kesatuan pekerja akhbar mogok. The Hantar mengupah pekerja ganti untuk menggantikan kesatuan pekerja akhbar, dan kesatuan lain kembali bekerja pada bulan Februari 1976.[56]

Donald E. Graham, Anak lelaki Katharine, menggantikannya sebagai penerbit pada tahun 1979.[46]

Pada tahun 1995, nama domain washingtonpost.com dibeli. Pada tahun yang sama, usaha yang gagal untuk membuat repositori berita dalam talian yang disebut Digital Ink dilancarkan. Pada tahun berikutnya ia ditutup dan laman web pertama dilancarkan pada bulan Jun 1996.[57]

Era Jeff Bezos (2013 – sekarang)

Perobohan ibu pejabat 15th Street pada bulan April 2016

Pada tahun 2013, Jeff Bezos membeli kertas itu untuk US $ 250 juta.[2][58][59] Akhbar itu kini dimiliki oleh Nash Holdings LLC, sebuah syarikat yang dikendalikan oleh Bezos.[58] Penjualan itu juga merangkumi penerbitan, laman web, dan harta tanah tempatan yang lain.[60][61][62] Selepas penjualan, Washington Post Co. menjadi Syarikat Graham Holdings[12][63]

Nash Holdings, termasuk Hantar, dikendalikan secara berasingan dari syarikat teknologi Amazon, yang mana Bezos adalah CEO dan pemegang saham tunggal terbesar (sekitar 10.9%).[64][65]

Bezos mengatakan dia memiliki visi yang mencipta "ritual harian" membaca Hantar sebagai ikatan, bukan sekadar rangkaian cerita individu ... "[66] Dia digambarkan sebagai "pemilik lepas tangan", mengadakan panggilan telekonferensi dengan editor eksekutif Martin Baron setiap dua minggu.[67] Bezos dilantik Fred Ryan (pengasas dan CEO Politik) untuk berkhidmat sebagai penerbit dan Ketua Pegawai Eksekutif. Ini menandakan niat Bezos untuk mengubah Hantar ke fokus yang lebih digital dengan pembaca nasional dan global.[68]

Pada tahun 2014, Hantar mengumumkan ia bergerak dari 1150 15th Street ke ruang yang disewa tiga blok jauhnya di Satu Dataran Franklin pada Jalan K.[69] Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, Hantar melancarkan bahagian kewangan peribadi dalam talian,[70] serta blog dan podcast dengan retro tema.[71][72] The Washington Post memenangi Anugerah Webby 2020 untuk Berita & Politik dalam kategori Sosial.[73] The Washington Post memenangi Anugerah Suara Rakyat Webby 2020 untuk Berita & Politik dalam kategori Web.[73]

Pendirian politik

1933–2000

Semasa pemodal Eugene Meyer membeli muflis Hantar pada tahun 1933, dia memberi jaminan kepada masyarakat bahawa dia tidak akan mendapat perhatian dari mana-mana pihak.[74] Tetapi sebagai Republikan terkemuka (itu adalah kawan lamanya Herbert Hoover yang telah membuatnya Pengerusi Rizab Persekutuan pada tahun 1930), penentangannya terhadap FDRs Perjanjian Baru mewarnakan kertas itu pengarang pendirian serta liputan berita. Ini termasuk menyunting "berita" cerita yang ditulis oleh Meyer di bawah a nama samaran.[75][76][77] Isteri dia Agnes Ernst Meyer adalah seorang wartawan dari sudut lain dari segi politik. The Hantar menjalankan banyak karya termasuk memberi penghargaan kepada rakan peribadinya John Dewey dan Saul Alinsky.[78][79][80][81]

Eugene Meyer menjadi ketua Bank Dunia pada tahun 1946, dan dia menamakan menantunya Phil Graham untuk menggantikannya sebagai Hantar penerbit. Tahun-tahun selepas perang menyaksikan persahabatan Phil dan Kay Graham dengan Kennedys, Bradlees dan selebihnya "Georgetown Tetapkan "(banyak Harvard alumni) yang akan mewarnai Pengeposan orientasi politik.[82] Senarai tetamu Georgetown soirée yang paling tidak dapat dilupakan di Kay Graham termasuk perisik diplomat / komunis Britain Donald Maclean.[83][84]

The Hantar dikreditkan dengan mencipta istilah "McCarthyism"pada tahun 1950 kartun editorial oleh Blok Herbert.[85] Menggambarkan baldi tar, ia mengasyikkan Sen. Joseph McCarthytaktik "tarring", iaitu, kempen smear dan pembunuhan watak terhadap mereka yang menjadi sasaran tuduhannya. Senator McCarthy cuba melakukan untuk Senat apa yang Jawatankuasa Kegiatan Rumah Orang Amerika telah dilakukan selama bertahun-tahun — menyiasat Pengintipan Soviet di Amerika. The HUAC dibuat Richard Nixon terkenal di negara ini kerana peranannya dalam Hiss/Dewan kes yang terdedah komunis mengintip di Jabatan Negeri. Jawatankuasa ini telah berkembang dari McCormack-Dickstein Jawatankuasa tahun 1930-an.[86]

Phil Grahampersahabatan dengan JFK kekal kuat sehingga kematian mereka pada waktunya pada tahun 1963.[87] Pengarah FBI J. Edgar Hoover dilaporkan memberitahu Presiden yang baru Lyndon B. Johnson, "Saya tidak mempunyai banyak pengaruh dengan Hantar kerana terus terang saya tidak membacanya. Saya melihatnya seperti Pekerja Harian."[88][89]

Ben Bradlee menjadi Ketua Editor pada tahun 1968, dan Kay Graham secara rasmi menjadi penerbit pada tahun 1969, membuka jalan untuk pelaporan agresif dari Kertas Pentagon dan Skandal Watergate. The Hantar diperkukuhkan orang ramai penentangan terhadap Perang Vietnam pada tahun 1971 ketika menerbitkan Kertas Pentagon.[90] Pada pertengahan 1970-an, beberapa konservatif merujuk kepada Hantar sebagai "Pravda pada Potomac"kerana bias sayap kiri yang dirasakan baik dalam pelaporan dan editorial.[91] Sejak itu, sebutan itu digunakan oleh pengkritik liberal dan konservatif akhbar tersebut.[92][93]

2000 – sekarang

Dalam dokumentari PBS Membeli Perang, wartawan Bill Moyers kata pada tahun sebelum Perang Iraq terdapat 27 editorial yang menyokong cita-cita pentadbiran Bush menyerang negara. Wartawan keselamatan negara Walter Pincus melaporkan bahawa dia telah diperintahkan untuk menghentikan laporannya yang mengkritik pentadbiran.[94] Menurut pengarang dan wartawan Greg Mitchell: "Oleh Hantars pengakuan sendiri, pada bulan-bulan sebelum perang, ia menyiarkan lebih dari 140 cerita di halaman depannya yang mempromosikan perang, sementara maklumat sebaliknya hilang. "[95]

Pada 26 Mac 2007, Chris Matthews berkata dalam rancangan televisyennya, "Baiklah, The Washington Post bukankah akhbar liberal itu, Kongres, izinkan saya memberitahu anda. Saya telah membacanya selama bertahun-tahun dan ia adalah neokon surat khabar ".[96] Ia secara berkala telah menerbitkan campuran kolumnis op-ed, dengan sebilangan mereka cenderung ke kiri (termasuk E. J. Dionne, Dana Milbank, Greg Sargent, dan Eugene Robinson), dan sebahagian dari mereka bersandar kanan (termasuk George Will, Marc Thiessen, Michael Gerson dan Charles Krauthammer).

Dalam sebuah kajian yang diterbitkan pada 18 April 2007, oleh profesor Yale, Alan Gerber, Dean Karlan, dan Daniel Bergan, warga diberi langganan sama ada yang cenderung konservatif Washington Times atau bersikap liberal Washington Post untuk melihat kesan media terhadap corak pengundian. Gerber mengira berdasarkan karyanya bahawa Hantar condong ke kiri seperti Kali lakukan ke kanan. Gerber menemui mereka yang diberi langganan percuma untuk Hantar 7.9–11.4% lebih cenderung memilih calon gabenor Demokrat daripada mereka yang ditugaskan untuk kumpulan kawalan, bergantung pada penyesuaian tarikh di mana setiap peserta disurvei dan penemuduga tinjauan; namun, orang yang menerima Kali lebih cenderung daripada kawalan untuk memilih Demokrat, dengan kesan kira-kira 60% lebih besar daripada yang dianggarkan untuk Hantar.[97][98] Penulis kajian mengatakan bahawa kesalahan persampelan mungkin memainkan peranan dalam kesan kecenderungan konservatif Kali, seperti fakta bahawa calon Demokrat mengambil posisi yang lebih konservatif daripada yang biasa dilakukan oleh partinya, dan "bulan sebelum tinjauan pasca-pilihan raya adalah masa yang sukar bagi Presiden Bush, di mana penilaian keseluruhannya menurun kira-kira 4 mata peratusan di seluruh negara. Nampaknya peningkatan pendedahan kepada liputan berita kedua-dua makalah tersebut, walaupun menentang kecenderungan ideologi, menjauhkan pendapat masyarakat dari Parti Republik. "[98]

Pada bulan November 2007, akhbar itu dikritik oleh wartawan bebas Robert Parry kerana melaporkan e-mel rantai anti-Obama tanpa cukup menekankan kepada pembacanya mengenai sifat palsu tuntutan tanpa nama.[99] Pada tahun 2009, Parry mengkritik akhbar tersebut kerana laporannya yang dikatakan tidak adil terhadap ahli politik liberal, termasuk Wakil Presiden Al Gore dan Presiden Barack Obama.[100]

Menanggapi kritikan terhadap liputan akhbar semasa menjelang Pilihan raya presiden 2008, bekas Hantar ombudsman Deborah Howell menulis: "Halaman pendapat mempunyai suara konservatif yang kuat; dewan pengarangnya merangkumi pusat dan konservatif; dan ada editorial yang mengkritik Obama. Namun pendapat itu masih tertimbang terhadap Obama."[101] Menurut tahun 2009 Akhbar Universiti Oxford buku oleh Richard Davis mengenai kesan blog terhadap politik Amerika, yang dihubungkan oleh blogger liberal The Washington Post dan The New York Times lebih kerap daripada surat khabar utama yang lain; walau bagaimanapun, blogger konservatif juga menghubungkan terutamanya dengan surat khabar liberal.[102]

Pada pertengahan September 2016, Matthew Ingram dari Forbes bergabung Glenn Greenwald daripada Pintas, dan Trevor Trimm dari Penjaga dalam mengkritik The Washington Post kerana "menuntut agar [bekas kontraktor Agensi Keselamatan Nasional Edward] Snowden ... membela perbicaraan atas tuduhan pengintipan".[103][104][105][106]

Pada Februari 2017, Hantar mengadopsi slogan "Demokrasi Meninggal dalam Kegelapan"untuk mastheadnya.[107]

Sejak 2011, Hantar telah menjalankan lajur yang disebut "The Fact Checker" bahawa Hantar menggambarkan sebagai "skuad kebenaran."[108] Pemeriksa Fakta menerima geran $ 250,000 dari Inisiatif Berita Google/Youtube untuk memperluaskan pengeluaran video pemeriksaan fakta.[108]

Sokongan politik

Katharine Graham menulis dalam autobiografinya Sejarah peribadi bahawa akhbar itu sudah lama mempunyai dasar untuk tidak membuat sokongan untuk calon politik. Namun, sejak sekurang-kurangnya tahun 2000, akhbar tersebut kadang-kadang menyokong ahli politik Republikan, seperti Gabenor Maryland Robert Ehrlich.[109] Pada tahun 2006, ia mengulangi sokongan bersejarah bagi setiap ahli Parti Republik untuk Kongres di Virginia Utara.[110] Terdapat juga masa ketika Hantar secara khusus telah memilih untuk tidak mengesahkan calon, seperti di Pilihan raya presiden 1988 apabila ia enggan menyokong Gabenor ketika itu Michael Dukakis atau Naib Presiden ketika itu George H. W. Bush.[111] Pada 17 Oktober 2008, Hantar disahkan Barack Obama untuk Presiden Amerika Syarikat.[112] Pada 25 Oktober 2012, akhbar tersebut mengesahkan pemilihan semula Obama.[113] The Hantar telah menyokong Demokrat untuk presiden selama sekurang-kurangnya sembilan pilihan raya presiden yang berbeza.[114] Akhbar itu tidak pernah menyokong Republikan sebagai presiden.[114] Pada 21 Oktober 2014, akhbar tersebut mengesahkan 44 calon Demokrat berbanding 3 calon Republikan untuk pilihan raya 2014 di District of Columbia, Maryland dan Virginia.[115] Pada 13 Oktober 2016, ia disahkan Hillary Clinton untuk pilihan raya presiden tahun itu.[116] Pada 28 September 2020, ia disahkan Joe Biden untuk Pilihan raya presiden Amerika Syarikat 2020.[117]

The Hantar menyokong Gabenor Maryland Harry Hughes dan Datuk Bandar D.C. Marion Barry dalam pilihan raya 1978.

Kritikan dan kontroversi

Pembuatan "Jimmy's World"

Pada bulan September 1980, sebuah kisah ciri Minggu muncul di halaman depan Hantar bertajuk "Jimmy's World" di mana wartawan Janet Cooke menulis profil kehidupan seorang kanak-kanak berusia lapan tahun heroin penagih.[118] Walaupun ada di dalam Hantar meragui kebenaran cerita, penyunting akhbar mempertahankannya, dan penolong pengelola urusan Bob Woodward menyerahkan kisah itu kepada Lembaga Hadiah Pulitzer di Universiti Columbia untuk dipertimbangkan. Cooke dianugerahkan Hadiah Pulitzer untuk Penulisan Ciri pada 13 April 1981. Kisah itu kemudian dijumpai sebagai rekaan lengkap, dan Pulitzer dikembalikan.[119]

Permintaan "salon" peribadi

Pada bulan Julai 2009, di tengah-tengah perdebatan sengit mengenai pembaharuan penjagaan kesihatan, Politik melaporkan bahawa penjagaan kesihatan pelobi telah menerima tawaran "mengejutkan" untuk akses ke Pengeposan "pelapor penjagaan kesihatan dan editorial."[120] Hantar penerbit Katharine Weymouth telah merancang satu siri pesta makan malam eksklusif atau "salun" di kediaman peribadinya, yang mana dia telah menjemput pelobi terkenal, ahli kumpulan perdagangan, ahli politik, dan ahli perniagaan.[121] Peserta dikenakan bayaran $ 25,000 untuk menaja salun tunggal, dan $ 250,000 untuk 11 sesi, dengan acara ditutup kepada orang ramai dan bukanHantar tekan.[122] Politik'wahyu mendapat sambutan yang agak bercampur di Washington[rujukan diperlukan], karena memberi kesan bahawa tujuan satu-satunya pihak adalah untuk membiarkan orang dalam membeli masa muka dengan Hantar kakitangan.

Hampir sejurus selepas pendedahan itu, Weymouth membatalkan salon, dengan mengatakan, "Ini tidak akan pernah terjadi." Peguam Rumah Putih Gregory B. Craig mengingatkan pegawai bahawa di bawah peraturan etika persekutuan, mereka memerlukan persetujuan awal untuk acara tersebut. Hantar Penyunting Eksekutif Marcus Brauchli, yang dinobatkan di brosur sebagai salah satu "Pemimpin Tuan Rumah dan Perbincangan" salon, mengatakan dia "terkejut" dengan rencana itu, sambil menambahkan, "Ini menunjukkan bahawa akses ke Washington Post wartawan ada untuk dibeli. "[123]

Harian China makanan tambahan iklan

Sejak tahun 2011, The Washington Post mula memasukkan makanan tambahan "China Watch" yang disediakan oleh Harian China, sebuah akhbar berbahasa Inggeris yang dimiliki oleh Jabatan Publisiti Parti Komunis China, pada edisi cetak dan dalam talian. Walaupun tajuk ke bahagian "China Watch" dalam talian menyertakan teks "Tambahan Berbayar untuk The Washington Post," James Fallows daripada Atlantik mencadangkan bahawa notis itu tidak cukup jelas untuk dilihat oleh kebanyakan pembaca.[124] Diagihkan ke Hantar dan pelbagai akhbar di seluruh dunia, suplemen iklan "China Watch" berkisar antara empat hingga lapan halaman dan muncul sekurang-kurangnya setiap bulan. Menurut laporan tahun 2018 oleh Penjaga, "China Watch" menggunakan "pendekatan didaktik, sekolah lama untuk propaganda."[125]

Pada tahun 2020, laporan oleh Rumah Kebebasan, "Megaphone Global Beijing," juga mengkritik Hantar dan surat khabar lain kerana mengedarkan "China Watch".[126][127] Pada tahun yang sama, tiga puluh lima anggota Republik Kongres A.S. menulis sepucuk surat kepada Jabatan Kehakiman A.S. pada Februari 2020 yang meminta penyiasatan kemungkinan pelanggaran FARA oleh Harian China.[128] Surat itu menamakan sebuah artikel yang muncul di Hantar, "Kelemahan Pendidikan Berkaitan dengan Kerusuhan Hong Kong," sebagai contoh "artikel [yang] menjadi penutup bagi kekejaman China, termasuk ... sokongannya untuk tindakan keras di Hong Kong."[129] Menurut Penjaga, yang Hantar telah berhenti menjalankan "China Watch" pada tahun 2019.[130]

Tajuk dan kontroversi artikel

Pada bulan Jun 2020, Hantar dikritik kerana menerbitkan 3,000 artikel mengenai seseorang yang memakai muka hitam dalam pesta swasta dua tahun sebelumnya walaupun orang itu tidak terkenal, menyebabkan dia dipecat.[131][132]

Amalan bayar

Pada bulan Jun 2018, lebih daripada 400 pekerja dari The Washington Post menandatangani surat terbuka kepada pemiliknya Jeff Bezos menuntut "upah yang adil; faedah yang adil untuk persaraan, cuti keluarga dan penjagaan kesihatan; dan sejumlah keselamatan pekerjaan." Surat terbuka itu disertakan dengan testimoni video dari pekerja, yang mendakwa "amalan gaji yang mengejutkan" walaupun terdapat peningkatan dalam langganan di surat khabar, dengan gaji hanya meningkat rata-rata $ 10 setiap minggu, kurang dari separuh kadar inflasi. Petisyen itu menyusuli satu tahun rundingan yang tidak berjaya antara The Washington Post Kesatuan dan pengurusan atasan atas kenaikan gaji dan faedah.[133]

Tuntutan undang-undang oleh pelajar Sekolah Menengah Katolik Covington

Pada tahun 2019, Sekolah Menengah Katolik Covington pelajar Nick Sandmann memfailkan fitnah tuntutan mahkamah terhadap Hantar, menuduh bahawa ia memfitnahnya dalam tujuh artikel mengenai Konfrontasi Peringatan Lincoln Januari 2019 antara pelajar Covington dan Penduduk Asli Mac.[134][135] Pada bulan Oktober 2019, seorang hakim persekutuan menolak kes itu, memutuskan bahawa 30 dari 33 pernyataan di Hantar yang dituduh oleh Sandmann adalah memfitnah, tetapi membenarkan Sandmann untuk mengajukan aduan yang telah diubah.[136] Setelah pengacara Sandmann mengubah aduan itu, saman itu dibuka semula pada 28 Oktober 2019.[137] Hakim menilai keputusannya sebelum ini bahawa 30 dari 33 pernyataan Post yang disasarkan oleh aduan itu tidak memfitnah, tetapi bersetuju bahawa semakan lebih lanjut diperlukan untuk tiga pernyataan yang "menyatakan bahawa (Sandmann) 'menyekat' Nathan Phillips dan 'tidak akan membenarkan dia untuk berundur '".[138] Pada 24 Julai 2020, The Washington Post menyelesaikan tuntutan mahkamah dengan Nick Sandmann. Jumlah penyelesaian belum diumumkan.[139]

Op dan edaran kontroversial

Beberapa Washington Post op-eds dan kolum telah menimbulkan kritikan, termasuk sejumlah komen mengenai perlumbaan oleh kolumnis Richard Cohen selama bertahun,[140][141] dan ruangan 2014 yang kontroversial pada serangan seksual kampus oleh George Will.[142][143] The Hantar'keputusan untuk menjalankan op Mohammed Ali al-Houthi, pemimpin di Yamans Pergerakan Houthi, dikritik oleh beberapa aktivis dengan alasan bahawa ia menyediakan platform untuk "anti-Barat dan anti semitik kumpulan yang disokong oleh Iran. "[144]

Kritikan oleh pegawai terpilih

Presiden Donald Trump telah berkali-kali menentang Washington Post pada akaun Twitternya,[145] telah "menge-tweet atau me-retweet kritikan terhadap makalah tersebut, mengikatnya kepada Amazon lebih dari 20 kali sejak kempennya menjadi presiden" menjelang Ogos 2018.[146] Selain sering menyerang kertas itu sendiri, Trump telah menggunakan Twitter untuk meletupkan pelbagai Hantar wartawan dan kolumnis.[147]

Semasa Pendahuluan presiden Parti Demokrat 2020, Senator Bernie Sanders berulang kali mengecam Washington Post, mengatakan bahawa liputan kempennya cenderung terhadapnya dan mengaitkannya dengan Jeff Bezos'pembelian surat khabar.[148][149] Kritikan Sanders disuarakan oleh majalah kiri Jacobin[150] dan pemerhati wartawan progresif Kewajaran dan Ketepatan dalam Pelaporan.[151] Washington Post penyunting eksekutif Marty Baron membalas dengan mengatakan bahawa kritikan Sanders "tidak berasas dan berkonspirasi".[152]

Laman web

The Washington Post melancarkan laman webnya (WashingtonPost.com) pada bulan Jun 1996.[57]

Pegawai eksekutif dan editor (masa lalu dan sekarang)

Pemegang saham utama

  1. Stilson Hutchins (1877–1889)
  2. Frank Hatton dan Beriah Wilkins (1889–1905)
  3. John R. McLean (1905–1916)
  4. Edward (Ned) McLean (1916–1933)
  5. Eugene Meyer (1933–1948)
  6. Keluarga Graham (1948–2013)
  7. Nash Holdings (Jeff Bezos) (2013 – sekarang)

Penerbit

  1. Stilson Hutchins (1877–1889)
  2. Beriah Wilkins (1889–1905)
  3. John R. McLean (1905–1916)
  4. Edward (Ned) McLean (1916–1933)
  5. Eugene Meyer (1933–1946)
  6. Philip L. Graham (1946–1961)
  7. John W. Sweeterman (1961–1968)
  8. Katharine Graham (1969–1979)
  9. Donald E. Graham (1979–2000)
  10. Boisfeuillet Jones Jr. (2000–2008)
  11. Katharine Weymouth (2008–2014)
  12. Frederick J. Ryan Jr. (2014 – sekarang)

Penyunting eksekutif

  1. James Russell Wiggins (1955–1968)
  2. Ben Bradlee (1968–1991)
  3. Leonard Downie Jr. (1991–2008)
  4. Marcus Brauchli (2008–2012)[153]
  5. Martin Baron (2012 – sekarang)

Kakitangan yang terkenal

Lihat juga

Rujukan

  1. ^ Somaiya, Ravi (2 September 2014). "Penerbit The Washington Post Akan Mengundurkan Diri". The New York Times. Diperoleh 12 Jun, 2015.
  2. ^ a b Clabaugh, Jeff (1 Oktober 2013). "Jeff Bezos Selesaikan Pemerolehan Washington Post". Jurnal Perniagaan Washington. Jurnal Perniagaan American City. Diperoleh 1 Oktober, 2013.
  3. ^ Kakitangan Washington Post (1 Januari 2016). "Kepimpinan The Washington Post". Washington Post. Diperoleh 12 Februari, 2018.
  4. ^ Paul Farhi (28 Julai 2020). "Krissah Thompson menamakan editor pengurusan pertama Washington Post untuk kepelbagaian dan kemasukan". Washington Post. Diperoleh 30 Julai, 2020.
  5. ^ Ember, Sydney (2 April 2018). "Bagi Trump, ini adalah 'Amazon Washington Post.' Kepada Penyuntingnya, Itu Baloney ". The New York Times. ISSN 0362-4331.
  6. ^ Achenbach, Joel (10 Disember 2015). "Halo, Washington Post baru, rumah pejabat kecil tetapi cita-cita baru yang besar". Diperoleh 14 Disember, 2015.
  7. ^ Michaela Riva Gaaserud (11 Februari 2014). Moon Virginia & Maryland: Termasuk Washington DC. Penerbitan Avalon. hlm 556–. ISBN 978-1-61238-517-4.
  8. ^ "10 Surat Khabar Teratas Daerah Columbia berdasarkan Edaran". Penyelesaian PR Ketangkasan. 16 Oktober 2015. Diperoleh 24 Mac, 2020.
  9. ^ "Washington Post".
  10. ^ Watson, Amy. "Syarikat media dengan anugerah Pulitzer terbanyak di A.S. 2018". Statista. Diperoleh 16 September, 2020.
  11. ^ "Walter Reed dan Beyond". The Washington Post. Diperoleh 25 Mei, 2010.
  12. ^ a b Irwin, Neil; Mui, Ylan Q. (5 Ogos 2013). "Washington Post Sale: Perincian Perjanjian Bezos". The Washington Post. Washington DC. ISSN 0190-8286. Diperoleh 1 Oktober, 2013. Terutama, Bezos - melalui syarikat induk baru bernama Nash Holdings LLC - akan membeli hanya surat kabar Post dan usaha yang berkaitan rapat.
  13. ^ "Sebab Sebenar Jeff Bezos Membeli Washington Post". Syarikat Pantas. 6 Ogos 2013. Diperoleh 28 Mac, 2018.
  14. ^ "Washington Post - Surat Khabar Harian di Washington DC, AS dengan Berita dan Acara Tempatan". Mondo Times. Diperoleh 31 Mac, 2012.
  15. ^ "Edisi Mingguan Nasional Post akan ditutup". The Washington Post. Diperoleh 2 Jun, 2011.
  16. ^ "Edaran dan Jangkauan Washington Post". Media Washington Post. Diarkibkan daripada asal pada 20 November 2008. Diperoleh 2 Mac, 2009.
  17. ^ "Washington Post Foreign Bureaus". The Washington Post. Diperoleh 20 Julai, 2015.
  18. ^ "Washington Post akan menutup tiga biro wilayah". Berita BBC. 25 November 2009. Diperoleh 25 November, 2009.
  19. ^ "Washington Post Bureaus". The Washington Post. Diarkibkan daripada asal pada 3 Februari 2009. Diperoleh 25 November, 2009.
  20. ^ O'Connell, Jonathan (27 November 2013). "Ibu pejabat Washington Post akan menjual kepada Carr Properties dengan harga $ 159 juta". The Washington Post. Diperoleh 14 Jun, 2015.
  21. ^ O'Connell, Jonathan (23 Mei 2014). "Washington Post menandatangani sewa untuk markas baru". The Washington Post. Diperoleh 14 Jun, 2015.
  22. ^ Shan Wang (2 Februari 2018). "Inilah bagaimana usaha berhati-hati Arc untuk menjadi sistem penerbitan untuk organisasi berita berjalan". Makmal Nieman, Universiti Harvard.
  23. ^ "Laman web Washington Post, Maklumat Umum, Sejarah, Sejarah Awal (1877-1933)".
  24. ^ "'The Post 'sebagai Penyerap "(16 April 1878). Washington Post and Union. 16 April 1878. ms 2.
  25. ^ "Masthead". The Washington Post and Union. 15 April 1878. hlm. 1.
  26. ^ "Masthead". The Washington Post. 30 April 1878. hlm. 1.
  27. ^ "1889". The Washington Post. Diarkibkan daripada asal pada 12 Mac 2006.
  28. ^ "Koleksi John Philip Sousa". University of Illinois di Urbana-Champaign. Diarkibkan daripada asal pada 31 Mei 2009.
  29. ^ Fisher, Marc (10 Disember 2015). "Selamat tinggal, Washington Post lama, rumah surat khabar yang dibina Grahams". The Washington Post. Diperoleh 24 Mac, 2017.
  30. ^ "Koleksi Kartun Politik Clifford K. Berryman". www.archives.gov. Diperoleh 12 Ogos, 2015.
  31. ^ Rabbe, Will (8 Jun 2013). "The Typos Terkenal The Washington Post 1915". MSNBC.
  32. ^ Freund, Charles Paul (Julai 2001). "D.C. Jewels: Penutupan kedai bersejarah adalah kemenangan makna daripada cara". Sebab. Diperoleh 5 November, 2009. ...Puan. Edith Galt, yang menjadi isteri kedua Woodrow Wilson ... Dia juga merupakan tokoh typo akhbar paling terkenal dalam sejarah D.C. The Washington Post ... Berniat untuk melaporkan bahawa Wilson pernah menghiburkan Puan Galt dalam loge di National, edisi awal malah mencetak bahawa dia dilihat memasuki dia di sana.
  33. ^ Weingarten, Gene (11 Julai 2006). "Humor Chatologi * (Dikemas kini 7.14.06)". The Washington Post. Diperoleh 5 November, 2009. The Hantar mengatakan bahawa Presiden menghabiskan petang "menghiburkan" Puan Galt, tetapi mereka membuang "tain" dalam satu edisi. Wilson MENYUKAINYA.
  34. ^ Carol Felsenthal (1993). Kekuatan, Keistimewaan dan Catatan: Kisah Katharine Graham. Akhbar Seven Stories. hlm. 53. ISBN 978-1-60980-290-5. Diperoleh 9 September, 2018.
  35. ^ Higgins, Abigail. "Musim Panas Merah tahun 1919: Bagaimana Perang Dunia I WWI Hitam Berperang Terhadap Makhluk Rasis". www.history.com. Sejarah. Diperoleh 23 Disember, 2019.
  36. ^ Eustace Clarence Mullins (2013). Kajian Rizab Persekutuan. Simon & Schuster. ISBN 978-1-62793-114-4.
  37. ^ Carol Felsenthal (1993). Kekuatan, Keistimewaan dan Catatan: Kisah Katharine Graham. Akhbar Seven Stories. hlm. 51. ISBN 978-1-60980-290-5. Diperoleh 9 September, 2018.
  38. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). "Menuju Bencana - Ned McLean I". The Washington Post: 100 Tahun Pertama. Houghton Mifflin. hlm. 190. ISBN 978-0-395-25854-5. Diperoleh 9 September, 2018.
  39. ^ Carol Felsenthal (1993). Kuasa, Keistimewaan dan Hantar: Kisah Katharine Graham. Akhbar Seven Stories. hlm. 51. ISBN 978-1-60980-290-5. Diperoleh 9 September, 2018.
  40. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: 100 Tahun Pertama. Houghton Mifflin. hlm. 194. ISBN 978-0-395-25854-5. Diperoleh 10 September, 2018.
  41. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: 100 Tahun Pertama. Houghton Mifflin. hlm. 190. ISBN 978-0-395-25854-5. Diperoleh 10 September, 2018.
  42. ^ Roberts, Chalmers M. (1 Jun 1983). "Eugene Meyer Dibeli Pasca 50 Tahun Lalu". The Washington Post. Diperoleh 20 April, 2017.
  43. ^ "Washington Times-Herald Dijual oleh Tribune Company (18 Mac 1954)". Tribune Chicago. Diperoleh 23 Mac, 2017.[pautan mati]
  44. ^ Times, B. Drummond Ayres Jr, Khas ke New York (24 Julai 1981). "Washington Star Akan Dimatikan Setelah 128 Tahun". The New York Times. ISSN 0362-4331. Diperoleh 23 Mac, 2017.
  45. ^ "Inilah Ibu Pejabat Washington Daily News tahun 1960-an". DC melengkung. 11 Julai 2014. Diperoleh 23 Mac, 2017.
  46. ^ a b "Donald E. Graham Dinamakan Penerbit Washington Post". Washington Post. 10 Januari 1979. ISSN 0190-8286. Diperoleh 20 Mac, 2018.
  47. ^ "Washington Post Menawarkan Hutang Hari Ini pada $ 26 per Saham " (PDF). The New York Times. 15 Jun 1971. Diperoleh 13 Februari, 2018.
  48. ^ "Syarikat kita". Graham Holdings. Diperoleh 13 Februari, 2018.[pautan mati kekal]
  49. ^ Telford, Dana; Gostick, Adrian Robert (2005). Integriti Berfungsi: Strategi untuk Menjadi Pemimpin yang Dipercayai, Dihormati dan Dikagumi (Edisi pertama.) Gibbs Smith. hlm. 81. ISBN 1-58685-054-7. Diperoleh 13 Februari, 2018.
  50. ^ Percubaan Kaplan Higher Ed dan pendidikan The Washington Post Co., Washington Post, Steven Mufson dan Jia Lynn Yang, 9 April 2011.
  51. ^ Nice Guy, Finishing Last: How Don Graham Fumbled the Washington Post Co., Forbes, Jeff Bercovici, 8 Februari 2012.
  52. ^ "Pulitzers Pergi ke Washington Post, Frankel, 'Musim Kejuaraan'". The New York Times. 8 Mei 1973.
  53. ^ Arana-Ward (timbalan editor "World Book"), Marie (1 Jun 1997). "Tontonan dari Baris Penerbit". The Washington Post.
  54. ^ John Gaines. "Di mana semua majalah pergi?". Titik Perpustakaan. Diarkibkan daripada asal pada 11 Oktober 2016. Diperoleh 14 Mac, 2016.
  55. ^ a b Surat dari penyunting, The Washington Post, Sunday, February 15, 2009; Page BW02
  56. ^ Franklin, Ben A. (February 29, 1976). "'Chastened' Unions Lick Their Wounds as Last Holdouts in 20‐Week Washington Post Strike Return to Work". The New York Times. Diperoleh 26 November, 2018.
  57. ^ a b "When Did the Washington Post Launch a Website?". Ghosts of DC. December 30, 2019. Diperoleh 31 Disember, 2019.
  58. ^ a b Fahri, Paul (October 1, 2013). "The Washington Post Closes Sale to Amazon Founder Jeff Bezos". The Washington Post. ISSN 0190-8286.
  59. ^ Farhi, Paul (August 5, 2013). "Washington Post To Be Sold to Jeff Bezos, the Founder of Amazon". The Washington Post. ISSN 0190-8286. Diperoleh 5 Ogos, 2013.
  60. ^ Shay, Kevin James (October 1, 2013). "Bezos completes purchase of Gazettes, Post". The Maryland Gazette. Diarkibkan daripada asal on March 13, 2014. Diperoleh 13 Mac, 2014.
  61. ^ "Form 8-K. THE WASHINGTON POST COMPANY. Commission File Number 1-6714. Exhibit 2.1: Letter Agreement". U.S. Securities and Exchange Commission. August 5, 2013. Diperoleh 13 Mac, 2014.
  62. ^ Harwell, Drew (June 12, 2015). "Gazette Papers in Montgomery, Prince George's to Close". The Washington Post. Diperoleh 13 Jun, 2015.
  63. ^ Debbi Wilgoren (November 18, 2013). "Washington Post Co. renamed Graham Holdings Company to mark sale of newspaper". Washington Post. Diperoleh 3 Januari, 2014.
  64. ^ "Jeff Bezos's Ownership of the Washington Post, Explained for Donald Trump". Warga Washington. 7 Disember 2015. Diperoleh 4 November, 2020.
  65. ^ Vega, Nicolas (August 26, 2020). "Jeff Bezos is world's first-ever $200 billion man". New York Post. Diperoleh 4 November, 2020.
  66. ^ Farhi, Paul; Timberg, Craig (September 28, 2013). "Jeff Bezos to His Future Washington Post Journalists: Put the Readers First". The Washington Post. Diarkibkan daripada asal pada 21 September 2013. Diperoleh 4 September, 2013.
  67. ^ Stewart, James B. (May 19, 2017). "Washington Post, Breaking News, Is Also Breaking New Ground". The New York Times. ISSN 0362-4331. Diperoleh 20 Mei, 2017.
  68. ^ Bond, Shannon (September 2, 2014). "Jeff Bezos picks Fred Ryan of Politico to run Washington Post". FT. Masa kewangan. Diperoleh 17 September, 2016.
  69. ^ O'Connell, Jonathan (September 4, 2015). "Inside the wild ride that landed The Washington Post on K Street". The Washington Post. Diperoleh 5 September, 2015.
  70. ^ Barr, Jeremy. "Washington Post launches personal finance section". The Washington Post. Diperoleh 25 Ogos, 2014.
  71. ^ "The Washington Post launches Retropolis: A History Blog". Washington Post.
  72. ^ "The Washington Post to launch Retropod podcast". Washington Post.
  73. ^ a b Kastrenakes, Jacob (May 20, 2020). "Here are all the winners of the 2020 Webby Awards". The Verge. Diperoleh 22 Mei, 2020.
  74. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. hlm. 198. ISBN 978-0-395-25854-5.
  75. ^ Tom Kelly (1983). The Imperial Post: The Meyers, the Grahams, and the Paper that Rules Washington. Pagi. pp. 63–64. ISBN 978-0-688-01919-8.
  76. ^ Ernest Lamb (April 8, 1934). "New Deal a Mistake, Says Glass, Holding U.S. Will Regret It: Senator, in Interview, Tells 'Unvarnished Truth'". Eugene Meyer. The Washington Post. pp. 1, 4.
  77. ^ Ernest Lamb (October 8, 1936). "Council Fought Security Act, Records Show: Statements by Wagner and Winant Are Refuted by Hearing Transcript". Eugene Meyer. The Washington Post. pp. 1, 12.
  78. ^ Agnes Ernst Meyer (December 10, 1939). "In Defense of Dr. Dewey". The Washington Post. hlm. B8.
  79. ^ Carol Felsenthal (1993). Power, Privilege and the Post: The Katharine Graham Story. Akhbar Seven Stories. pp. 19, 127. ISBN 978-1-60980-290-5.
  80. ^ Agnes Ernst Meyer (1945). Orderly Revolution. The Washington Post.
  81. ^ Sanford D. Horwitt (1989). Let Them Call Me Rebel: Saul Alinsky, His Life and Legacy. Knopf. hlm. 195. ISBN 978-0-394-57243-7.
  82. ^ Gregg Herken (October 22, 2014). "The Georgetown Set". Politik. Diperoleh 20 September, 2018.
  83. ^ Roland Philipps (2018). A Spy Named Orphan: The Enigma of Donald Maclean. W. W. Norton. hlm. 134. ISBN 978-0-393-60858-8.
  84. ^ Katharine Graham (1997). Personal History. A.A. Knopf. hlm. 156. ISBN 978-0-394-58585-7.
  85. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. hlm. 280. ISBN 978-0-395-25854-5.
  86. ^ Peter Duffy (October 6, 2014). "The Congressman Who Spied for Russia: The Strange Case of Samuel Dickstein". Politik. Diperoleh 20 September, 2018.
  87. ^ Chalmers McGeagh Roberts (1977). The Washington Post: The First 100 Years. Houghton Mifflin. hlm. 363. ISBN 978-0-395-25854-5. Diperoleh 9 September, 2018.
  88. ^ Michael R. Beschloss (1997). Taking Charge: The Johnson White House Tapes, 1963–1964. Simon & Schuster. hlm. 32. ISBN 978-0-684-80407-1.
  89. ^ Taylor Branch (1997). Pillar of Fire: America in the King Years 1963–65. Simon & Schuster. hlm. 180. ISBN 978-1-4165-5870-5.
  90. ^ "Pentagon Papers". Encyclopædia Britannica.
  91. ^ Bruce Bartlett (March 13, 2007), "Partisan Press Parity". The Washington Times.
  92. ^ James Kirchick (February 17, 2009), "Pravda on the Potomac". Republik Baru.
  93. ^ William Greider (March 6, 2003), "Washington Post Warriors", Bangsa
  94. ^ "Transcript: "Buying the War"". PBS. April 25, 2007. Diperoleh 13 Disember, 2009.
  95. ^ "Eleven Years On: How 'The Washington Post' Helped Give Us the Iraq War". Bangsa. March 12, 2014. Archived from asal on March 4, 2017.
  96. ^ "Hardball with Chris Matthews for March 23". Berita NBC. March 26, 2007. Diperoleh 4 April, 2009.
  97. ^ "Republicans' media bias claims boosted by the scarcity of right-leaning journalists". The Washington Times. Diperoleh 13 Februari, 2016.
  98. ^ a b Gerber A, Karlan DS, Bergan D (April 18, 2007). "Does The Media Matter? A Field Experiment Measuring the Effect of Newspapers on Voting Behavior and Political Opinions" (PDF). Universiti Yale. Yale University.
  99. ^ Robert Parry (November 29, 2007). "WPost Buys into Anti-Obama Bigotry". Consortium News. Diperoleh 4 April, 2009.
  100. ^ Robert Parry (March 19, 2009), "Framing Obama – by the WPost", Consortium News
  101. ^ Howell, Deborah (November 16, 2008). "Remedying the Bias Perception". The Washington Post.
  102. ^ Richard Davis (2009). Typing Politics: The Role of Blogs in American Politics. Oxford UP. hlm. 79. ISBN 9780199706136.
  103. ^ Glenn Greenwald (September 18, 2016). "WashPost Makes History: First Paper to Call for Prosecution of Its Own Source (After Accepting Pulitzer)". Pintas.
  104. ^ Ingram, Matthew. "Here's Why The Washington Post Is Wrong About Edward Snowden".
  105. ^ Disis, Jill. "Washington Post criticized for opposing Snowden pardon".
  106. ^ Trimm, Trevor. "The Washington Post is wrong: Edward Snowden should be pardoned".
  107. ^ Farhi, Paul (February 23, 2017). "The Washington Post's new slogan turns out to be an old saying". The Washington Post.
  108. ^ a b Glenn Kessler (January 1, 2017), "About the Fact Checker", The Washington Post
  109. ^ "Wrong Choice for Governor". The Washington Post. October 26, 2006. Diperoleh 4 April, 2009.
  110. ^ "For Congress in Virginia". The Washington Post. October 30, 2006. Diperoleh 4 April, 2009.
  111. ^ "Post Makes No Endorsement". The New York Times. Akhbar Bersekutu. November 2, 1988.
  112. ^ "Barack Obama for President". The Washington Post. October 17, 2008. Diperoleh 4 April, 2009.
  113. ^ "Washington Post Endorsement: Four More Years for President Obama". The Washington Post. October 25, 2012. Diperoleh 28 Oktober, 2012.
  114. ^ a b "Patrick Pexton: The Post's endorsements historically tend Democratic". Washington Post. Diperoleh 5 Julai, 2018.
  115. ^ "The Washington Post's endorsements for the 2014 elections". The Washington Post.
  116. ^ "Hillary Clinton for President". The Washington Post. October 13, 2016. Diperoleh 13 Oktober, 2016.
  117. ^ "Joe Biden for president". The Washington Post. September 28, 2020. Diperoleh 19 Oktober, 2020.
  118. ^ Janet Cooke (September 28, 1980). "Jimmy's World". The Washington Post. hlm. A1. Diperoleh 9 Julai, 2016.
  119. ^ Mike Sager (Spring 2016), "The fabulist who changed journalism", Tinjauan Kewartawanan Columbia
  120. ^ Michael Calderone and Mike Allen (July 2, 2009), "WaPo cancels lobbyist event", Politik
  121. ^ Richard Pérez-Peña (July 3, 2009), "Pay-for-Chat Plan Falls Flat at Washington Post", The New York Times, hlm. A1
  122. ^ Gautham Nagesh (July 2, 2009) "WaPo Salons Sell Access to Lobbyists", Atlantik
  123. ^ Howard Kurtz (July 3, 2009), "Washington Post Publisher Cancels Planned Policy Dinners After Outcry", The Washington Post
  124. ^ Fallows, James (February 3, 2011). "Official Chinese Propaganda: Now Online from the WaPo!". Atlantik. Diarkibkan from the original on February 7, 2011.
  125. ^ Lim, Louisa; Bergin, Julia (December 7, 2018). "Inside China's audacious global propaganda campaign". Penjaga. Diperoleh 21 Mac, 2020.
  126. ^ Cook, Sarah. "Beijing's Global Megaphone". Freedom House. Diperoleh 21 Mac, 2020.
  127. ^ Fifield, Anna (January 15, 2020). "China is waging a global propaganda war to silence critics abroad, report warns". The Washington Post. Diperoleh 21 Mac, 2020.
  128. ^ Magnier, Mark (February 8, 2020). "US lawmakers push Justice Department to investigate China Daily, label the newspaper a foreign agent". Pos Pagi China Selatan. Diperoleh 21 Mac, 2020.
  129. ^ "Rubio Joins Cotton, Banks, Colleagues in Urging DOJ to Investigate China Daily". Office of U.S. Senator Marco Rubio. February 7, 2020. Diperoleh 21 Mac, 2020.
  130. ^ Waterson, Jim; Jones, Dean Sterling (April 14, 2020). "Daily Telegraph stops publishing section paid for by China". Penjaga. ISSN 0261-3077.
  131. ^ "The Washington Post's Halloween Costume Hit Job Is a New Low for Cancel Culture". Reason.com. June 18, 2020. Diperoleh 24 Jun, 2020.
  132. ^ Barro, Josh; Nuzzi, Olivia (June 24, 2020). "Why Did the Washington Post Get This Woman Fired?". Intelligencer. Diperoleh 30 Jun, 2020.
  133. ^ Isobel Asher Hamilton (June 15, 2018). "More than 400 Washington Post staffers wrote an open letter to Jeff Bezos calling out his 'shocking' pay practices". Orang Dalam Perniagaan. Diperoleh 18 Jun, 2018.
  134. ^ Farhi, Paul (February 19, 2019). "The Washington Post sued by family of Covington Catholic teenager". The Washington Post. Diperoleh 19 Februari, 2019.
  135. ^ Chamberlain, Samuel (February 19, 2019). "Covington student's legal team sues Washington Post". Fox News.
  136. ^ Knight, Cameron (October 28, 2019). "Judge to allow portion of Nick Sandmann lawsuit against Washington Post to continue". USA HARI INI. Diperoleh 29 Oktober, 2019.
  137. ^ Re, Gregg (October 28, 2019). "Judge reopens Covington Catholic High student's defamation suit against Washington Post". Fox News. Diperoleh 29 Oktober, 2019.
  138. ^ Knight, Cameron (October 28, 2019). "Judge to allow portion of Nick Sandmann lawsuit against Washington Post to continue". USA HARI INI. Diperoleh 29 Oktober, 2019.
  139. ^ "Nick Sandmann settles $250M lawsuit with the Washington Post". www.msn.com. Diperoleh 24 Julai, 2020.
  140. ^ Andrew Beaujon, Richard Cohen Leaves the Washington Post, Washington Post (September 23, 2019): "In the years since he displayed a remarkable ability to survive at the paper despite ...frequently stepping in it with regard to race, like the time he wrote that 'People with conventional views must repress a gag reflex when considering the mayor-elect of New York — a white man married to a black woman and with two biracial children; or the time that he wrote sympathetically about the man who killed Trayvon Martin..."
  141. ^ Maya K. Francis, Richard Cohen's Been Gag-Worthy on Race for Years, Philadelphia Magazine (November 13, 2013).
  142. ^ Hadas Gold, George Will slammed for sexual assault column, Politik (June 10, 2014).
  143. ^ Alyssa Rosenberg, George Will's distasteful conclusions about sexual assault, Washington Post (June 10, 2014).
  144. ^ "'Washington Post' slammed for op-ed by antisemitic Houthi leader". Pos Jerusalem. November 10, 2018.
  145. ^ How Trump Reshaped the Presidency in Over 11,000 Tweets, New York Times (November 2, 2019).
  146. ^ Domenico Montanaro, Bernie Sanders Again Attacks Amazon — This Time Pulling In 'The Washington Post', All Things Considered (August 13, 2019).
  147. ^ Jasmine C. Lee & Kevin Quealy, The 598 People, Places and Things Donald Trump Has Insulted on Twitter: A Complete List, New York Times (last updated May 24, 2019).
  148. ^ Katrina vanden Heuvel (August 20, 2019). "Bernie Sanders Has a Smart Critique of Corporate Media Bias".
  149. ^ "Russia Is Said to Be Interfering to Aid Sanders in Democratic Primaries". The New York Times. February 21, 2020.
  150. ^ Higginbotham, Tim (August 27, 2019). "The Washington Post's War on Bernie Continues." Jacobin. Retrieved April 16, 2020.
  151. ^ "If You're Looking for Evidence of WaPo Media Bias Against Bernie Sanders, Here It Is". Common Dreams. Diperoleh 22 Mei, 2020.
  152. ^ "Washington Post editor responds to Bernie Sanders: Your 'conspiracy theory' is wrong". CNN. Diperoleh 17 November, 2019.
  153. ^ Beaujon, Andrew (November 13, 2012). "Marcus Brauchli steps down as Washington Post executive editor, Marty Baron to take over". Institut Poynter. Diperoleh 12 Mei, 2016.
  154. ^ "Dan Balz". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  155. ^ "Robert Costa". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  156. ^ "Karoun Demirjian". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  157. ^ "David A. Fahrenthold". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  158. ^ "Shane Harris joins national desk as intelligence reporter". Washington Post. December 21, 2017. ISSN 0190-8286. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  159. ^ "David Ignatius". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  160. ^ "Carol D. Leonnig". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  161. ^ "Ruth Marcus". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  162. ^ "David Nakamura – Washington, D.C. Reporter covering the White House". Washington Post. Diperoleh 14 Januari, 2019.
  163. ^ "Ashley Parker". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  164. ^ "Kathleen Parker". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  165. ^ "Catherine Rampell". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  166. ^ "Eugene Robinson". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  167. ^ "Jennifer Rubin". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  168. ^ "Philip Rucker". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  169. ^ "Dayna Smith". www.worldpressphoto.org. Diperoleh 3 Mei, 2020.
  170. ^ "David Weigel". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.
  171. ^ "George F. Will". Washington Post. Diperoleh 28 Disember, 2017.

Bacaan lanjut

  • Kelly, Tom. The imperial Post: The Meyers, the Grahams, and the paper that rules Washington (Morrow, 1983)
  • Lewis, Norman P. "Morning Miracle. Inside the Washington Post: A Great Newspaper Fights for Its Life". Journalism and Mass Communication Quarterly (2011) 88#1 pp: 219.
  • Merrill, John C. and Harold A. Fisher. The world's great dailies: profiles of fifty newspapers (1980) pp 342–52
  • Roberts, Chalmers McGeagh. In the shadow of power: the story of the Washington Post (Seven Locks Pr, 1989)

Pautan luaran

Pin
Send
Share
Send