Minggu Berita - Newsweek

Daripada Wikipedia, Ensiklopedia Percuma

Pin
Send
Share
Send

Minggu Berita
Logo Newsweek.svg
Ketua EditorNancy Cooper[1]
KategoriMajalah, Penerbit
KekerapanSetiap minggu
PenerbitDev Pragad[rujukan diperlukan]
Jumlah peredaran
(April 2020)
100 Juta + pengguna p / bulan (Cetak dan Digital)
Isu pertama17 Februari 1933; 87 tahun yang lalu (1933-02-17)
Syarikat
NegaraAmerika Syarikat
Berpusat diBandar New York, New York, A.S.
BahasaBahasa Inggeris, Jepun, Korea, Poland, Romania, Sepanyol, Rioplatense Sepanyol, Arab, Turki, Serbia
Laman webnewsweek.com
ISSN0028-9604

Minggu Berita adalah mingguan Amerika majalah berita ditubuhkan pada tahun 1933. Minggu Berita merupakan berita yang diedarkan secara meluas sepanjang abad ke-20, dengan banyak ketua editor terkemuka selama ini. Minggu Berita diperoleh oleh Syarikat Washington Post pada tahun 1961, di mana kepemilikannya kekal sehingga 2010. Antara tahun 2008 dan 2012, Minggu Berita mengalami masalah kewangan, menyebabkan penghentian penerbitan cetakan dan peralihan ke format semua-digital pada akhir tahun 2012. Edisi cetak kemudian dilancarkan semula pada bulan Mac 2014 di bawah kepemilikan yang berbeza.

Penurunan pendapatan mendorong penjualan Ogos 2010 oleh The Washington Post Company kepada pelopor audio Sidney Harman—Untuk harga pembelian satu dolar dan anggapan liabiliti majalah.[2] Akhir tahun itu, Minggu Berita digabungkan dengan laman web berita dan pendapat Binatang Harian, membentuk Syarikat Berita Harian Newsweek. Minggu Berita dimiliki bersama oleh harta tanah Harman dan syarikat media dan Internet Amerika yang pelbagai IAC.[3][4] Pada tahun 2013, Media IBT mengumumkan telah memperoleh Minggu Berita dari IAC; pemerolehan tersebut merangkumi Minggu Berita jenama dan penerbitan dalam taliannya, tetapi tidak termasuk Binatang Harian.[5] IBT Media menjenamakan semula sebagai Newsweek Media Group pada tahun 2017 dan menjenamakan semula menjadi IBT Media pada tahun 2018 setelah berlakunya. Sejak itu Minggu Berita telah kekal sebagai penerbit bebas.[6]

Sejarah

Terbitan pertama dari Berita-Minggu 17 Februari 1933

Penubuhan dan tahun-tahun awal (1933–1961)

16 Januari 1939, persembahan penutup Felix Frankfurter
8 Mei 1944 WWII "Edisi Luar Negara Angkatan Bersenjata"

Berita-Minggu dilancarkan pada tahun 1933 oleh Thomas J. C. Martyn, bekas penyunting berita asing untuk Masa. Dia mendapat sokongan kewangan dari sekumpulan pemegang saham A.S. "yang termasuk Wad Cheney, dari keluarga sutera Cheney, John Hay Whitney, dan Paul Mellon, anak lelaki dari Andrew W. MellonPemilikan Paul Mellon di Minggu Berita nampaknya mewakili "percubaan pertama keluarga Mellon untuk berfungsi secara kewartawanan dalam skala nasional".[7] Kumpulan pemilik asal melabur sekitar $ 2.5 juta. Pemegang saham besar yang lain sebelum tahun 1946 adalah pegawai bank pelaburan kemudahan awam Stanley Childs dan peguam korporat Wall Street Wilton Lloyd-Smith.

Wartawan Samuel T. Williamson berkhidmat sebagai ketua pengarang pertama Minggu Berita. Edisi pertama majalah ini bertarikh 17 Februari 1933. Tujuh gambar dari berita minggu ini dicetak di kulit terbitan pertama.[8]

Pada tahun 1937 Berita-Minggu bergabung dengan jurnal mingguan Hari ini, yang telah didirikan pada tahun 1932 oleh Gabenor dan diplomat New York yang akan datang W. Averell Harriman, dan Vincent Astor dari keluarga Astor yang terkenal. Hasil daripada perjanjian itu, Harriman dan Astor memberikan dana modal teroka $ 600,000 dan Vincent Astor menjadi ketua lembaga dan pemegang saham utamanya antara tahun 1937 dan kematiannya pada tahun 1959.[rujukan diperlukan]

Pada tahun 1937 Malcolm Muir mengambil alih jawatan presiden dan ketua pengarang. Dia menukar nama menjadi Minggu Berita, menekankan kisah penafsiran, memperkenalkan lajur bertanda tangan, dan melancarkan edisi antarabangsa. Seiring berjalannya waktu majalah ini mengembangkan spektrum bahan yang luas, mulai dari cerita dan analisis hingga ulasan dan komen.[rujukan diperlukan]

Di bawah Hantar pemilikan (1961-2010)

Majalah itu dibeli oleh Syarikat Washington Post pada tahun 1961.[9]

Osborn Elliott dinamakan sebagai editor Minggu Berita pada tahun 1961 dan menjadi ketua pengarang pada tahun 1969.

1 Mac 1976, kisah mengenai ahli SLA Bill dan Emily Harris

Pada tahun 1970, Eleanor Holmes Norton mewakili enam puluh pekerja wanita dari Minggu Berita yang telah mengemukakan tuntutan kepada Suruhanjaya Peluang Pekerjaan yang Sama bahawa Minggu Berita mempunyai dasar hanya membenarkan lelaki menjadi wartawan.[10] Wanita menang, dan Minggu Berita bersetuju untuk membenarkan wanita menjadi wartawan.[10] Pada hari tuntutan dikemukakan, Minggu Berita 'artikel penutup adalah "Wanita dalam Pemberontakan", yang merangkumi gerakan feminis; artikel itu ditulis oleh seorang wanita yang telah diambil bekerja secara bebas kerana tidak ada wartawan wanita di majalah tersebut.[11]

Edward Kosner menjadi penyunting dari tahun 1975 hingga 1979 setelah mengarahkan liputan luas majalah mengenai Skandal Watergate yang membawa kepada peletakan jawatan Presiden Richard Nixon pada tahun 1974.

Richard M. Smith menjadi ketua pada tahun 1998, tahun ketika majalah itu melancarkan senarai "Sekolah Tinggi Terbaik di Amerika",[12] kedudukan orang ramai sekolah Menengah berdasarkan pada Indeks Cabaran, yang mengukur nisbah Penempatan Lanjutan atau Baccalaureate Antarabangsa peperiksaan yang diambil oleh pelajar kepada jumlah pelajar yang lulus pada tahun itu, tanpa mengira markah yang diperoleh oleh pelajar atau kesukaran untuk lulus. Sekolah dengan purata SAT skor melebihi 1300 atau purata AKTA skor di atas 27 tidak termasuk dalam senarai; ini dikategorikan sebagai Sekolah Tinggi "Public Elite". Pada tahun 2008, terdapat 17 Public Elites.[13]

Smith meletak jawatan sebagai ketua dewan pada bulan Disember 2007.[14]

Penyusunan semula dan pemilik baru (2008-2010)

Edisi pertama dikeluarkan setelah majalah beralih ke format pendapat dan komen.

Sepanjang tahun 2008–2009, Minggu Berita melakukan penyusunan semula perniagaan secara dramatik.[15][16] Memetik kesukaran untuk bersaing dengan sumber berita dalam talian untuk memberikan berita yang unik dalam penerbitan mingguan, majalah tersebut memfokuskan semula kandungannya pada pendapat dan komen bermula dengan terbitan 24 Mei 2009. Ini mengurang asas kadar pelanggannya, dari 3,1 juta menjadi 2,6 juta pada awal 2008, menjadi 1,9 juta pada bulan Juli 2009 dan kemudian menjadi 1,5 juta pada bulan Januari 2010 - penurunan 50% dalam satu tahun. Meacham menyifatkan strateginya sebagai "berlawanan dengan intuisi" kerana ia tidak menggalakkan pembaharuan dan hampir dua kali ganda harga langganan kerana ia mencari asas pelanggan yang lebih makmur untuk pengiklannya.[17] Dalam tempoh ini, majalah ini juga memberhentikan pekerja. Walaupun pendapatan iklan turun hampir 50% dibandingkan tahun sebelumnya, perbelanjaan juga berkurang, yang diharapkan oleh penerbit Minggu Berita akan kembali kepada keuntungan.[18]

Hasil kewangan untuk tahun 2009 seperti yang dilaporkan oleh The Washington Post Company menunjukkan bahawa pendapatan iklan untuk Minggu Berita turun 37% pada tahun 2009 dan bahagian majalah melaporkan kerugian operasi untuk tahun 2009 sebanyak $ 29.3 juta berbanding kerugian $ 16 juta pada tahun 2008.[19] Pada suku pertama 2010, majalah itu kehilangan hampir $ 11 juta.[20]

Menjelang Mei 2010, Minggu Berita sejak dua tahun kebelakangan ini telah kehilangan wang dan dijual.[21] Penjualan itu menarik minat penawar antarabangsa. Seorang penawar adalah pengusaha Syria Abdulsalam Haykal, Ketua Pegawai Eksekutif syarikat penerbitan Syria Haykal Media, yang mengumpulkan gabungan pelabur Timur Tengah dengan syarikatnya. Haykal kemudian mendakwa tawarannya tidak diendahkan oleh Minggu Beritas pegawai bank, Allen & Co.[22]

Majalah itu dijual kepada pelopor audio Sidney Harman pada 2 Ogos 2010, dengan harga $ 1 sebagai pertukaran untuk menanggung liabiliti kewangan majalah tersebut.[2][23] Tawaran Harman diterima daripada tiga pesaing.[24] Meacham meninggalkan majalah setelah penjualan selesai. Sidney Harman adalah suami kepada Jane Harman, pada masa itu ahli Kongres dari California.

Penggabungan dengan Binatang Harian (2010–2013)

Pada akhir tahun 2010, Minggu Berita digabungkan dengan penerbitan dalam talian Binatang Harian, berikutan rundingan luas antara pemilik masing-masing. Tina Brown, Binatang Harians ketua pengarang, menjadi editor kedua-dua penerbitan. Entiti baru, Syarikat Berita Harian Newsweek, dimiliki oleh 50% oleh IAC / InterActiveCorp dan 50% oleh Harman.[3][4][25]

Reka Bentuk Semula (2011)

Minggu Berita telah direka semula pada bulan Mac 2011.[26] Baru Minggu Berita memindahkan bahagian "Perspectives" ke bahagian depan majalah, di mana ia pada dasarnya berfungsi sebagai kemuncak utama minggu lalu pada Binatang Harian. Lebih banyak ruang disediakan di hadapan majalah untuk kolumnis, editor, dan tetamu khas. Bahagian "Galeri Berita" baru memaparkan gambar dua halaman dari minggu ini dengan artikel ringkas yang disertakan setiap gambar. Bahagian "NewsBeast" memaparkan artikel pendek, wawancara ringkas dengan pembuat berita, dan beberapa grafik dan carta untuk membaca pantas dengan gaya Binatang Harian. Di sinilah tempat Minggu Berita ruji "Kebijaksanaan Konvensional" terletak. Brown dikekalkan Minggu Beritas fokus pada ciri-ciri mendalam, analisis dan pelaporan asal mengenai politik dan urusan dunia, serta fokus baru pada ciri fesyen dan budaya pop yang lebih panjang. Bahagian budaya yang lebih besar bernama "Omnivore" menampilkan seni, muzik, buku, filem, teater, makanan, perjalanan, dan televisyen, termasuk bahagian "Buku" dan "Mahu" mingguan. Halaman belakang disediakan untuk lajur "Kesalahan Kegemaran Saya" yang ditulis oleh kolumnis tetamu selebriti mengenai kesilapan yang mereka buat yang membantu membentuk siapa mereka.[26]

Penghentian format cetakan (2012)

Sampul dari Minggu Beritas terbitan akhir cetak di bawah Syarikat Berita Harian Newsweek pemilikan

Pada 25 Julai 2012, syarikat tersebut beroperasi Minggu Berita menunjukkan bahawa penerbitan itu mungkin digital untuk menampung kerugiannya dan boleh mengalami perubahan lain pada tahun berikutnya. Barry Diller, ketua konglomerat IAC / InterActiveCorp, mengatakan bahawa syarikatnya sedang mencari pilihan kerana rakannya di Minggu Berita/Binatang Harian operasi telah berhenti.[27]

Pada 18 Oktober 2012, syarikat itu mengumumkan bahawa edisi cetak Amerika akan dihentikan pada akhir tahun 2012 setelah 80 tahun diterbitkan, dengan alasan kesukaran yang semakin meningkat untuk mengekalkan majalah mingguan kertas dalam menghadapi penurunan pendapatan iklan dan langganan dan kenaikan kos untuk pengeluaran dan pengedaran cetakan.[28] Edisi dalam talian diberi nama "Newsweek Global".[29]

Spin-off ke IBT Media, kembali ke cetakan dan keuntungan (2013-2018)

Pada bulan April 2013, ketua dan pengasas IAC Barry Diller menyatakan di Persidangan Global Milken bahawa dia "berharap dia tidak membeli" Minggu Berita kerana syarikatnya telah kehilangan wang di majalah itu dan menyebut pembelian itu sebagai "kesalahan" dan "tugas bodoh".[30]

Pada 3 Ogos 2013, Media IBT diperoleh Minggu Berita dari IAC dengan syarat yang tidak didedahkan; pemerolehan tersebut merangkumi Minggu Berita jenama dan penerbitan dalam taliannya, tetapi tidak termasuk Binatang Harian.[5]

Pada 7 Mac 2014, IBT Media melancarkan semula edisi cetak Minggu Berita[31] dengan cerita sampul mengenai dugaan pencipta Bitcoin, yang banyak dikritik karena kurangnya bukti yang substansial. Majalah itu berdiri dengan ceritanya.[32]

IBT Media mengembalikan penerbitan kepada keuntungan pada 8 Oktober 2014.[33]

Pada Februari 2017, IBT Media melantik Matt McAllester, yang kemudian menjadi Pengarang Newsweek Antarabangsa, sebagai Ketua Pengarang Global Newsweek.[34]

IBT Media mula dikenali sebagai Newsweek Media Group pada tahun 2017 dan menukar namanya menjadi IBT Media setelah putaran (September, 2018).[35]

Pada tahun 2018, Minggu Berita wartawan mula melaporkan pengurusan mereka sendiri,[36] selepas serbuan oleh Manhattan D.A. dan penghapusan pelayan dari pejabat syarikat. Tinjauan Jurnalisme Columbia menyatakan penyelidikan itu "tertumpu pada pinjaman yang diambil syarikat untuk membeli peralatan komputer",[37] dan beberapa wartawan dipecat setelah melaporkan isu tersebut. Kes DA dengan IBT Media ditutup pada awal tahun 2020.

Spin-off dari IBT Media (2018 – sekarang)

Pada bulan September 2018, setelah menyelesaikan perubahan struktur strategik yang awalnya diumumkan pada bulan Mac tahun yang sama, IBT Media berputar Minggu Berita, menjadikannya penerbitan bebas untuk pertama kalinya dalam hampir 60 tahun.[38][39]

Peredaran dan cawangan

Pada tahun 2003, peredaran di seluruh dunia melebihi 4 juta, termasuk 2.7 juta di AS; menjelang tahun 2010, ia berkurang kepada 1.5 juta (dengan penjualan gerai menurun hingga lebih dari 40,000 naskhah setiap minggu). Minggu Berita menerbitkan edisi dalam bahasa Jepun, Korea, Poland, Romania, Sepanyol, Rioplatense Sepanyol, Bahasa Arab, Orang Turki, Serbia, dan juga Bahasa Inggeris Newsweek Antarabangsa. Minggu Berita Rusia, diterbitkan sejak 2004, ditutup pada Oktober 2010.[40] Buletin (mingguan Australia hingga 2008) menggabungkan bahagian berita antarabangsa dari Minggu Berita.

Berpusat di New York City, majalah itu mendakwa 22 biro pada tahun 2011: sembilan di AS: New York City, Los Angeles, Chicago / Detroit, Dallas, Miami, Washington, DC, Boston dan San Francisco, dan lain-lain di luar negara di London, Paris , Berlin, Moscow, Baitulmuqaddis, Baghdad, Tokyo, Hong Kong, Beijing, Asia Selatan, Cape Town, Mexico City dan Buenos Aires.[rujukan diperlukan]

Menurut ruangan 2015 di New York Post, Minggu Beritas peredaran telah menurun menjadi "lebih dari 100,000" dengan kakitangan pada masa itu berjumlah "kira-kira 60 kakitangan editorial", meningkat daripada "kurang dari 30 staf editorial" pada tahun 2013, tetapi dengan rancangan yang diumumkan kemudiannya meningkatkan jumlahnya menjadi "hampir dengan 100 pada tahun berikutnya ".[41]

Kontroversi

Tuduhan seksisme

Pada tahun 1970, Eleanor Holmes Norton mewakili enam puluh pekerja wanita dari Minggu Berita yang telah mengemukakan tuntutan kepada Suruhanjaya Peluang Pekerjaan yang Sama bahawa Minggu Berita mempunyai dasar hanya membenarkan lelaki menjadi wartawan.[10] Wanita menang, dan Minggu Berita bersetuju untuk membenarkan wanita menjadi wartawan.[10] Pada hari tuntutan dikemukakan, Minggu Berita 'artikel penutup adalah "Wanita dalam Pemberontakan", yang merangkumi gerakan feminis; artikel itu ditulis oleh Helen Dudar, seorang freelancer, atas kepercayaan bahawa tidak ada penulis wanita di majalah yang mampu menangani tugas tersebut. Mereka yang lewat termasuk Elizabeth Peer, yang telah menghabiskan lima tahun di Paris sebagai wartawan asing.[42]

Sampul tahun 1986 dari Minggu Berita yang membincangkan wanita yang belum berkahwin di Amerika.

Sampul tahun 1986 dari Minggu Berita memaparkan artikel yang mengatakan "wanita yang belum menikah dengan usia 40 tahun mempunyai peluang yang lebih baik untuk dibunuh oleh pengganas daripada mencari suami".[43][44] Minggu Berita akhirnya meminta maaf atas kisahnya dan pada tahun 2010 melancarkan kajian yang mendapati 2 dari 3 wanita yang berusia 40 tahun dan masih bujang pada tahun 1986 telah berkahwin sejak itu.[43][45] Kisah itu menimbulkan "gelombang kegelisahan" dan beberapa "keraguan" di kalangan wanita profesional dan berpendidikan tinggi di Amerika Syarikat.[43][45] Artikel itu dipetik beberapa kali pada tahun 1993 Hollywood filem Tidak tidur di Seattle dibintangi Tom Hanks dan Meg Ryan.[43][46] Perbandingan telah dibuat dengan artikel ini dan isu-isu yang semakin meningkat semasa ini mengenai stigma sosial wanita yang tidak diingini di Asia sheng nu.[43]

Kontroversi Minggu Berita penutup, terbitan 23 November 2009

Bekas Gabenor Alaska dan calon naib presiden Republik 2008 Sarah Palin dipaparkan di kulit terbitan 23 November 2009, terbitan Minggu Berita, dengan kapsyen "Bagaimana Anda Menyelesaikan Masalah Seperti Sarah?" memaparkan imej Palin dalam pakaian atletik dan berpose. Palin sendiri, yang Los Angeles Times dan pengulas lain yang dituduh Minggu Berita daripada seksisme untuk pilihan sampul mereka dalam edisi 23 November 2009 yang membincangkan buku Palin, Going Rogue: Kehidupan Amerika. "Ini seksis seperti neraka," tulis Lisa Richardson untuk Los Angeles Times.[47] Taylor Marsh daripada The Huffington Post menyebutnya "kes terburuk seksisme bergambar yang bertujuan pembunuhan watak politik yang pernah dilakukan oleh media tradisional".[48] David Brody dari Berita CBN menyatakan: "Perlindungan ini seharusnya menghina ahli politik wanita."[49] Sampul itu merangkumi foto Palin yang digunakan dalam edisi Ogos 2009 Dunia Pelari.[50][51][52] Jurugambar mungkin telah melanggar kontraknya dengan Dunia Pelari ketika dia membenarkan penggunaannya di Minggu Berita, sebagai Dunia Pelari mengekalkan hak tertentu untuk foto tersebut sehingga Ogos 2010. Namun, tidak dapat dipastikan apakah penggunaan foto ini dilarang.[53]

Wanita Kongres dan calon presiden Republik Minnesota Michele Bachmann dipaparkan di kulit depan Minggu Berita majalah pada bulan Ogos 2011, dijuluki "Ratu Rage".[54] Foto dirinya dianggap tidak memikat, karena menggambarkannya dengan ekspresi bermata lebar, beberapa orang mengatakan dia terlihat "gila".[55] Pengulas konservatif Michelle Malkin disebut penggambaran "seksis",[56] dan Sarah Palin mengecam penerbitan itu. Minggu Berita mempertahankan penggambaran sampulnya, mengatakan gambar Bachmann yang lain menunjukkan keamatan yang serupa.[57]

Kesalahan fakta

Tidak seperti kebanyakan majalah Amerika yang besar, Minggu Berita tidak menggunakan penyemak fakta sejak tahun 1996. Pada tahun 1997, majalah tersebut terpaksa mengingat beberapa ratus ribu salinan terbitan khas yang disebut Anak anda, yang menasihatkan bahawa bayi seawal lima bulan dapat memberi makan dengan selamat zwieback roti bakar dan potongan lobak mentah (sebaliknya, kedua-duanya merupakan bahaya tersedak pada kanak-kanak yang masih muda ini). Kesalahan itu kemudiannya disebabkan oleh penyunting salinan yang mengerjakan dua cerita pada masa yang sama.[58]

Pada tahun 2017, Minggu Berita menerbitkan sebuah kisah yang mendakwa bahawa Ibu Negara Poland enggan menggegarkan Presiden A.S. Donald Trumptangan; Snop menyifatkan penegasan itu sebagai "palsu".[59] Minggu Berita membetulkan kisahnya.[59]

Pada tahun 2018, Minggu Berita mengemukakan cerita yang menegaskan bahawa Presiden Trump telah salah mewarnai bendera Amerika semasa melawat kelas; Snop tidak dapat membuktikan bukti fotografi.[60]

Pada bulan Ogos 2018, Minggu Berita secara palsu melaporkan bahawa Demokrat Sweden, sebuah parti kanan-kanan, dapat memperoleh majoriti dalam pilihan raya parlimen Sweden 2018. Tinjauan menunjukkan bahawa parti itu jauh dari kemenangan majoriti. Menjelang September 2018, Berita Minggu artikel yang tidak tepat masih ada.[61]

Pada tahun 2018, bekas Minggu Berita wartawan Jonathan Alter menulis dalam Atlantik bahawa sejak dijual ke Waktu Perniagaan Antarabangsa pada tahun 2013 bahawa majalah itu telah "menghasilkan beberapa jurnalisme yang kuat dan banyak umpan klik sebelum menjadi aib yang menyakitkan bagi sesiapa yang bekerja di sana pada zaman kegemilangannya".[62] Bekas Minggu Berita penulis Matthew Cooper mengkritik Minggu Berita kerana menjalankan pelbagai cerita yang tidak tepat pada tahun 2018.[63]

Penyiasatan dan pemecatan 2018

The Peguam Daerah Manhattanpejabat menyerbu markas Newsweek di Manhattan Bawah pada 18 Januari 2018, dan merampas 18 pelayan komputer sebagai sebahagian daripada siasatan yang berkaitan dengan kewangan syarikat.[64] IBT, yang dimiliki Newsweek, telah diteliti hubungannya David Jang,[64] seorang pendeta Korea Selatan dan pemimpin mazhab Kristian yang disebut "Komuniti".[65]

Pada Februari 2018, dua editor utama dan sejumlah wartawan yang tidak ditentukan dipecat tanpa penjelasan.[66] Celeste Katz, seorang wartawan yang diberhentikan, telah melaporkan hal ehwal syarikat, termasuk serbuan oleh pejabat peguam daerah Manhattan; penyunting berita eksekutif Kenneth Li, yang juga dipecat, telah mengawasi liputan tersebut. Setelah pemecatan diumumkan, penulis kanan Matthew Cooper berhenti sebagai tunjuk perasaan. Dalam surat pengunduran diri yang dipostingnya di Twitter, Cooper mengecam Newsweek Media Group baik untuk pemecatan tersebut dan atas apa yang disebutnya sebagai corak "kepemimpinan ceroboh".[64]

Yang lain

Fareed Zakaria, a Minggu Berita kolumnis dan penyunting Newsweek Antarabangsa, menghadiri pertemuan rahsia pada 29 November 2001, dengan selusin pembuat dasar, pakar Timur Tengah dan anggota organisasi penyelidikan dasar berpengaruh yang menghasilkan laporan untuk Presiden George W. Bush dan kabinetnya menggariskan strategi untuk berurusan dengan Afghanistan dan Timur Tengah setelah 11 September 2001. Mesyuarat itu diadakan atas permintaan dari Paul D. Wolfowitz, maka Timbalan Setiausaha Pertahanan. Kehadiran wartawan yang luar biasa, yang juga termasuk Robert D. Kaplan daripada Bulanan Atlantik, pada pertemuan strategi seperti itu diungkap di Bob Woodwardbuku tahun 2006 Keadaan Penolakan: Bush semasa Perang, Bahagian III. Woodward melaporkan dalam bukunya bahawa, menurut Kaplan, semua orang dalam pertemuan itu menandatangani perjanjian kerahsiaan untuk tidak membincangkan apa yang berlaku. Zakaria memberitahu The New York Times bahawa dia menghadiri mesyuarat selama beberapa jam tetapi tidak ingat diberitahu bahawa laporan untuk presiden akan dihasilkan.[67] Pada 21 Oktober 2006, setelah pengesahan, Masa menerbitkan pembetulan yang menyatakan:

Sebuah artikel dalam Hari Perniagaan pada 9 Oktober mengenai wartawan yang menghadiri pertemuan rahsia pada bulan November 2001 yang dipanggil oleh Paul D. Wolfowitz, ketika itu timbalan setiausaha pertahanan, salah merujuk kepada penyertaan Fareed Zakaria, penyunting Newsweek Antarabangsa dan a Minggu Berita kolumnis. Zakaria tidak diberitahu bahawa pertemuan itu akan menghasilkan laporan untuk pentadbiran Bush, dan namanya tidak muncul dalam laporan itu.[67]

Kisah sampul terbitan 15 Januari 2015, bertajuk Apa Fikiran Silicon Valley tentang Wanita terbukti kontroversial, kerana kedua-dua ilustrasinya, digambarkan sebagai "kartun wanita tanpa wajah dengan tumit merah runcing, sehingga gaunnya diangkat oleh kursor panah ", dan kandungannya, digambarkan sebagai" artikel 5.000 perkataan mengenai budaya seks yang menyeramkan dan seksis ".[68][69] Antara yang tersinggung oleh penutup adalah Tayangan Hari Ini tuan rumah bersama Dewan Tamron, yang memberi komen "Saya rasa itu tidak senonoh dan hina, jujur." Minggu Berita ketua pengarang James Impoco menjelaskan, "Kami tampil dengan gambar yang kami rasakan mewakili cerita itu mengenai Silicon Valley ... Sekiranya orang marah, mereka pasti marah."[69] Pengarang artikel itu, Nina Burleigh, bertanya, "Di manakah semua orang yang tersinggung ketika wanita suka Heidi Roizen terbitan akaun mengenai seorang kapitalis teroka meletakkan tangannya di seluarnya di bawah meja sementara kesepakatan sedang dibincangkan? "[70]

Pada Januari 1998, Minggu Berita wartawan Michael Isikoff adalah wartawan pertama yang menyiasat dakwaan hubungan seksual antara Presiden A.S. Bill Clinton dan Monica Lewinsky, tetapi para penyunting melonjak cerita itu.[71] Kisah ini segera muncul dalam talian di Laporan Drudge.

Di dalam Pilihan raya presiden A.S. 2008, John McCain kempen menulis surat panjang lebar kepada editor yang mengkritik cerita sampul pada bulan Mei 2008.[72]

Pada bulan Disember 2019, wartawan Tareq Haddad mengatakan bahawa dia mengundurkan diri dari Minggu Berita ketika ia menolak untuk menerbitkan kisahnya mengenai dokumen yang diterbitkan oleh WikiLeaks mengenai Organisasi untuk Larangan Senjata Kimia'laporkan ke 2018 Serangan kimia Douma. Haddad mengatakan bahawa maklumatnya menyusahkan pemerintah AS yang telah membalasnya setelah serangan kimia tersebut. Seorang jurucakap Newsweek menjawab bahawa Haddad "mengemukakan teori konspirasi dan bukannya idea untuk pelaporan objektif. Editor Newsweek menolak langkah itu."[73]

Pada bulan Ogos 2020, sejurus selepas itu Kamala Harris dipilih sebagai calon pilihan oleh Joe Biden untuk pemilihan presiden, Minggu Berita menerbitkan karya pendapat oleh John C. Eastman, seorang profesor undang-undang dan bekas Dekan Sekolah Undang-undang Universiti Chapman. Eastman berpendapat bahawa Harris tidak akan layak menjadi naib presiden kerana ibu bapanya bukan warganegara Amerika pada masa kelahirannya. Idea ini bertentangan dengan perundangan Amerika sejak sekurang-kurangnya 1898 (yang Wong Kim Ark memerintah), dan pendapat itu dikritik hebat oleh pakar undang-undang dan pembaca.

Penyumbang dan kakitangan

Penyumbang atau pekerja terkenal telah merangkumi:

Mereka yang memegang jawatan presiden, ketua, atau penerbit di bawah hak milik The Washington Post Company termasuk:

  • Gibson McCabe
  • Robert D. Campbell
  • Peter A. Derow
  • David Auchincloss
  • Alan G. Spoon

Lihat juga

Rujukan

  1. ^ "Kumpulan Media Newsek meninjau laman web di tengah-tengah kekacauan". New York Post. 6 Mac 2018. Diarkibkan dari yang asal pada 28 Mac 2018. Diperoleh 27 Mac, 2018.
  2. ^ a b Vega, Tanzina; Peters, Jeremy W. (2 Ogos 2010). "Perintis Audio Membeli Minggu Minggu". The New York Times. Diarkibkan dari yang asal pada 10 Februari 2012. Diperoleh 2 Ogos, 2010.
  3. ^ a b Tina Brown (11 November 2010). "Binatang Harian, Minggu Berita hingga Rabu! ". Binatang Harian. Diarkibkan daripada asal pada 12 November 2010. Diperoleh 12 November, 2010.
  4. ^ a b "Binatang Harian dan Minggu Berita sahkan penggabungan ". Laporan Perisik. 12 November 2010. Diarkibkan dari yang asal pada 16 November 2010. Diperoleh 12 November, 2010.
  5. ^ a b "Media IBT untuk Diperolehi Minggu Berita". Siaran akhbar. 3 Ogos 2013. Diarkibkan daripada asal pada 14 Oktober 2014. Diperoleh 4 Ogos, 2013.
  6. ^ "Newsweek berpisah dari IBT Media menjadi syarikat yang berdiri sendiri". Minggu Berita. 28 September 2018. Diarkibkan dari yang asal pada 22 Oktober 2018. Diperoleh 23 Oktober, 2018.
  7. ^ 60 Keluarga Amerika oleh Ferdinand Lundberg
  8. ^ "Sejarah Segera: Kajian Pertama Minggu Berita dengan Foto Sampul ". BZTV. 17 Februari 1933. Diarkibkan daripada asal pada 25 Oktober 2012. Diperoleh 25 Disember, 2012.
  9. ^ Salisbury, Harrison E. (10 Mac 1961). "Washington Post Membeli Newsweek. Ia Memperoleh Saham 59% dari Astor Foundation dengan harga $ 8.000.000". The New York Times. Diarkibkan dari yang asal pada 15 Februari 2012. Diperoleh 14 April, 2008. Syarikat Washington Post membeli kawalan Minggu Berita majalah semalam dari Yayasan Vincent Astor. Penjualan berakhir beberapa minggu rundingan intensif yang melibatkan sejumlah syarikat penerbitan.
  10. ^ a b c d "Newsweek Bersetuju untuk Menamatkan Dasar Diskriminasi Seks". Akhbar Bersekutu. 28 Ogos 1970. Diarkibkan dari yang asal pada 6 Mei 2016. Diperoleh 31 Mac, 2016.
  11. ^ Lynn Povich (2013). Pemberontakan Gadis Baik: Bagaimana Wanita Minggu Berita Menggugat Bos mereka dan Menukar Tempat Kerja. Pesta Awam. ISBN 978-1610393263.
  12. ^ "Sekolah Menengah Terbaik 2013 di Amerika". Diarkibkan dari yang asal pada 17 Ogos 2014. Diperoleh 16 September, 2014.
  13. ^ "Senarai Elit Awam. Minggu Berita (2008)". Diarkibkan dari yang asal pada 20 Mei 2008. Diperoleh 17 Mei, 2008.
  14. ^ "Richard M. Smith". Minggu Berita. Diarkibkan daripada asal pada 25 Disember 2014. Diperoleh 25 Disember, 2012.
  15. ^ Pérez-Peña, Richard (16 Januari 2009). "Berita Mingguan Popular Menjadi Kategori Kesepian". The New York Times. Diarkibkan dari yang asal pada 15 April 2009. Diperoleh 17 Januari, 2009.
  16. ^ Kathleen Deveny (18 Mei 2009). "Menciptakan Semula Berita Minggu". Minggu Berita. Diarkibkan dari yang asal pada 9 Mei 2009. Diperoleh 29 Mei, 2009.
  17. ^ "Minggu yang lebih kecil tetapi lebih baik?" Diarkibkan 14 Oktober 2017, di Mesin Wayback. Howard Kurtz. The Washington Post, 18 Mei 2009
  18. ^ Richard Pérez-Peña. "Sekilas Kemajuan di Newsweek yang Lean" Diarkibkan 22 Julai 2016, di Mesin Wayback. The New York Times. 15 November 2009
  19. ^ Lepas Siaran Kewangan Diarkibkan 17 Oktober 2015, di Mesin Wayback 24 Februari 2010
  20. ^ "Majalah Newsweek dijual oleh Washington Post". Berita BBC. 2 Ogos 2010. Diarkibkan dari yang asal pada 3 Ogos 2010. Diperoleh 3 Ogos, 2010.
  21. ^ Andrew Vanacore. "Jualan Newsweek: Washington Post Ingin Menjual Newsweek" Diarkibkan 7 Mei 2010, di Mesin Wayback. The Huffington Post.
  22. ^ Joe Pompeo. "Penawar Syria yang Ingin Membeli Minggu Berita Diabaikan " Diarkibkan 6 Ogos 2010, di Mesin Wayback. Orang Dalam Perniagaan. 5 Ogos 2010
  23. ^ Jeremy W. Peters. Minggu Berita Tawaran Akan Diumumkan Hari Ini Diarkibkan 2 Ogos 2010, di Mesin Wayback. The New York Times, 2 Ogos 2010
  24. ^ Ahrens, Frank (3 Ogos 2010). "Harman Media membeli Minggu Berita dari Washington Post Co. untuk Jumlah yang Tidak Diketahui ". The Washington Post. Diarkibkan dari yang asal pada 11 November 2012. Diperoleh 2 Ogos, 2010.
  25. ^ Paul Farhi (12 November 2010). "Berjuang Minggu Berita bergabung dengan laman web yang baru Binatang Harian". The Washington Post. hlm. C8.
  26. ^ a b Josh Klenert (7 Mac 2011). "Pandangan Pertama: The Minggu Berita Reka bentuk semula ". Grid. Persatuan Pereka Penerbitan. Diarkibkan daripada asal pada 23 Disember 2012. Diperoleh 25 Disember, 2012.
  27. ^ "Minggu Berita berkemungkinan menjadi majalah digital ". Berita Yahoo. Diarkibkan daripada asal pada 26 Julai 2012. Diperoleh 26 Julai, 2012.
  28. ^ "Pergantian Halaman untuk Newsweek". Binatang Harian. 21 Oktober 2012. Diarkibkan dari yang asal pada 18 Oktober 2012. Diperoleh 18 Oktober, 2012.
  29. ^ "Minggu Beritas masa depan: Selamat tinggal dakwat ". Ahli ekonomi. 18 Oktober 2012. Diarkibkan dari yang asal pada 31 Oktober 2013. Diperoleh 4 Ogos, 2013.
  30. ^ Televisyen Bloomberg. Barry Diller: Itu Kesalahan untuk Dibeli Minggu Berita Diarkibkan 12 Ogos 2013, di Mesin Wayback. Jurnal Perniagaan Houston, 29 April 2013.
  31. ^ Haughney, Christine (3 Disember 2013). "Rancangan Newsweek Kembali ke Cetakan". The New York Times. Diarkibkan dari yang asal pada 4 Disember 2013. Diperoleh 4 Disember, 2013.
  32. ^ Kaufman, Leslie; Cohen, Noam (7 Mac 2014). "Newsweek Kembali Mencetak dan Menurunkan Ribut Bitcoin". The New York Times. Diarkibkan dari yang asal pada 9 Julai 2014. Diperoleh 27 Mei, 2014.
  33. ^ Pompeo, Joe (8 Oktober 2014). "Minggu Berita mengumumkan ia menguntungkan ". Modal. Diarkibkan daripada asal pada 23 Disember 2015. Diperoleh 4 Disember, 2017.
  34. ^ "'Newsweek Melantik Matt McAllester sebagai Ketua Pengarang Global, Newsweek ". PR Newswire. 14 Februari 2017. Diarkibkan dari yang asal pada 3 Mei 2017. Diperoleh 1 Mei, 2017.
  35. ^ "Newsweek Raided oleh Manhattan DA dalam Probe yang Berjalan Lama". Minggu Berita. 18 Januari 2018. Diarkibkan dari yang asal pada 30 Januari 2018. Diperoleh 30 Januari, 2018.
  36. ^ "Mencari" pelayan IBT ", DA menyerbu universiti Kristian dengan hubungan dengan pemilik majalah". Minggu Berita. 17 Mac 2018. Diarkibkan dari yang asal pada 20 Mac 2018. Diperoleh 21 Mac, 2018.
  37. ^ "Kenapa Minggu Berita pemecatan tidak baik untuk kebebasan akhbar ". Tinjauan Kewartawanan Columbia. Diarkibkan daripada asal pada 22 Mac 2018. Diperoleh 21 Mac, 2018.
  38. ^ "Kumpulan Media Newsweek Berpisah menjadi Syarikat Berasingan: Newsweek, IBT Media". www.mediapost.com. Diperoleh 17 Januari, 2020.
  39. ^ Sommer, Will (6 Mac 2018). "Newsweek mengumumkan 'perubahan struktur strategik' di tengah kekacauan". Bukit itu. Diperoleh 17 Januari, 2020.
  40. ^ "Penerbit Tutup Mingguan Rusia" Diarkibkan 27 Ogos 2017, di Mesin Wayback. Jurnal Wall Street. 19 Oktober 2010.
  41. ^ "Penyunting baru Impoco telah Minggu Berita kembali hitam " Diarkibkan 13 Oktober 2017, di Mesin Wayback. The New York Post. 6 Mac 2015.("The New York Post: Media Ink," Diakses pada 5 Ogos 2015))
  42. ^ Lynn Povich (2013). Pemberontakan Gadis Baik: Bagaimana Wanita Minggu Berita Menggugat Bos mereka dan Menukar Tempat Kerja. Pesta Awam. hlm.4–5. ISBN 978-1610393263.
  43. ^ a b c d e Magistad, Mary Kay (20 Februari 2013). "BBC News - 'wanita sisa' China, tidak menikah pada usia 27 tahun". Berita BBC. Beijing. Diarkibkan dari yang asal pada 10 April 2013. Diperoleh 29 Mac, 2013.
  44. ^ "China melabur besar untuk meyakinkan 'wanita yang tinggal' untuk berkahwin". Radio Awam Antarabangsa. 28 Januari 2013. Diarkibkan dari yang asal pada 12 Mei 2014. Diperoleh 10 Mei, 2014.
  45. ^ a b Kakitangan Newsweek (5 Julai 2006). "Perkahwinan dengan Angka". Minggu Berita. Diarkibkan dari yang asal pada 12 Mei 2014. Diperoleh 10 Mei, 2014.
  46. ^ Dr. Karl S. Kruszelnicki (4 September 2008). "Statistik perkahwinan bukan tanpa halangan". Berita ABC. Diarkibkan dari yang asal pada 12 Mei 2014. Diperoleh 10 Mei, 2014.
  47. ^ "Minggu Beritas seksisme dan Sarah Palin Diarkibkan 21 November 2009, di Mesin Wayback." Los Angeles Times. 17 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010.
  48. ^ Marsh, Taylor. "Apa Fikiran Newsweek? Diarkibkan 29 November 2009, di Mesin Wayback" The Huffington Post. 18 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010.
  49. ^ Brody, David. "Foto Minggu Berita Palin Menunjukkan Bias Media dan Seksisme Diarkibkan 19 November 2009, di Mesin Wayback." Berita CBN. 16 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010.
  50. ^ Snead, Elizabeth. "Sarah Palin membenci 'Newsist' sampingannya yang 'seksis'. Adakah dia benar-benar?" Zap2it. 17 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010. Diarkibkan 20 November 2009, di Mesin Wayback
  51. ^ Clift, Eleanor. "Masa Bayaran Balik: Mengapa Lelaki Sayap Kanan Bergegas ke Pertahanan Palin." Minggu Berita. Isnin 16 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010. Diarkibkan 19 November 2009, di Mesin Wayback
  52. ^ "Palin marah dengan penutup Newsweek 'seksis'." Yahoo! Berita. 17 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010. Diarkibkan 20 November 2009, di Mesin Wayback
  53. ^ Bercovici, Jeff. "Jurugambar Palin melanggar kontrak dengan penjualan ke Newsweek Diarkibkan 22 Mac 2010, di Mesin Wayback." Kewangan Harian. 18 November 2009. Diakses pada 27 Januari 2010.
  54. ^ "Keluaran Michele Bachmann's Newsweek - Maggie Haberman". Politico.Com. Diarkibkan dari yang asal pada 14 Oktober 2012. Diperoleh 25 Disember, 2012.
  55. ^ Mirkinson, Jack (8 Ogos 2011). "Minggu Beritas Penutup Michele Bachmann Menaikkan Kening (FOTO, POLL) ". The Huffington Post. Diarkibkan dari yang asal pada 29 September 2011. Diperoleh 31 Ogos, 2011.
  56. ^ "Newsweek Michele Bachmann merangkumi 'seksis' dan dalam bentuk buruk?". The Washington Post. 9 Ogos 2011. Diarkibkan dari yang asal pada 14 Oktober 2017. Diperoleh 6 September, 2017.
  57. ^ "Sampul Bachmann Newsweek akan Menghina Tetapi Mendapat Kritikan Sebagai Balasan". Fox News. 9 Ogos 2011. Diarkibkan dari yang asal pada 16 Ogos 2011. Diperoleh 31 Ogos, 2011.
  58. ^ "Newsweek membuang pemeriksa fakta pada tahun 1996, kemudian melakukan kesalahan besar". Poynter. 21 Ogos 2012. Diarkibkan dari yang asal pada 10 September 2018. Diperoleh 9 September, 2018.
  59. ^ a b "PERIKSA FAKTA: Adakah Wanita Pertama Poland 'Menolak' untuk Menyapu Tangan Presiden Trump?". Snopes.com. Diperoleh 9 September, 2018.
  60. ^ "PERIKSA FAKTA: Adakah Presiden Trump Mengwarnakan Bendera Amerika dengan Salah?". Snopes.com. Diperoleh 9 September, 2018.
  61. ^ "Pemilihan Sweden dilaporkan salah di luar negeri - dan ini adalah masalah". Tempatan. 7 September 2018. Diarkibkan dari yang asal pada 8 September 2018. Diperoleh 9 September, 2018.
  62. ^ Alter, Jonathan (8 Februari 2018). "Kematian Newsweek". Atlantik. Diarkibkan dari yang asal pada 9 September 2018. Diperoleh 9 September, 2018.
  63. ^ "Dari Membelanjakan Kapal Layar hingga Mengejar Bawang: Saya Melihat Berita Harian yang Mati Dari Dalam". Majalah POLITICO. Diarkibkan dari yang asal pada 9 September 2018. Diperoleh 9 September, 2018.
  64. ^ a b c Astor, Maggie (5 Februari 2018). "Penyunting dan Wartawan Newsweek Fires yang Menyiasat Syarikat". The New York Times. ISSN 0362-4331. Diarkibkan dari yang asal pada 1 April 2019. Diperoleh 21 Disember, 2019.
  65. ^ Dooley, Ben. "Mengapa pemilik baru Newsweek begitu ingin menyembunyikan hubungan mereka dengan tokoh agama yang penuh teka-teki?". Ibu Jones. Diarkibkan dari yang asal pada 29 Oktober 2019. Diperoleh 21 Disember, 2019.
  66. ^ Valle, Gaby Del. "Apa yang sedang terjadi di Newsweek?". Garis Besar. Diarkibkan dari yang asal pada 21 Disember 2019. Diperoleh 21 Disember, 2019.
  67. ^ a b Julie Bosman. "Mesyuarat Rahsia Iraq Termasuk Wartawan" Diarkibkan 22 Julai 2016, di Mesin Wayback. The New York Times. 9 Oktober 2006.
  68. ^ Burleigh, Nina (28 Januari 2015). "Apa Pemikiran Silicon Valley tentang Wanita". Minggu Berita. Diarkibkan dari yang asal pada 21 Mac 2015. Diperoleh 21 Mac, 2015.
  69. ^ a b Grove, Lloyd (29 Januari 2015). "Adakah Minggu Beritas Seksis Imej Cover 'Red Heels'? ". Binatang Harian. Diarkibkan dari yang asal pada 26 Mac 2015. Diperoleh 21 Mac, 2015.
  70. ^ Tam, Ruth (30 Januari 2015). "Artis di belakang sampul Newsweek: ini bukan seksis, ia menggambarkan keburukan seksisme". Jam Berita PBS. Diarkibkan dari yang asal pada 21 Mac 2015. Diperoleh 21 Mac, 2015.
  71. ^ "Skandal skandal pecah dalam talian". BBC. 25 Januari 1998. Diarkibkan dari yang asal pada 28 Julai 2011. Diperoleh 13 Julai, 2010.
  72. ^ "Pasukan O: Tindak Balas". Minggu Berita. 11 Mei 2008. Diarkibkan dari yang asal pada 6 April 2009. Diperoleh 25 Disember, 2012.
  73. ^ Dorman, Sam (7 Disember 2019). "Wartawan Newsweek berhenti, dengan mendakwa ada jalan keluar 'penekanan' kisah pengawas senjata kimia global". Fox News. Diperoleh 5 Januari, 2020.
  74. ^ kolumnis: "Shana Alexander, 79, Meninggal; Pendebat yang bersemangat di TV". New York Times. 25 Jun 2005. Diarkibkan dari yang asal pada 4 Oktober 2017. Diperoleh 22 Februari, 2018.
  75. ^ bekerja 2010-2012: "Robin Givhan diberhentikan di Newsweek". Fesyenista. 7 Disember 2012. Diperoleh 21 Februari, 2018.
  76. ^ bekerja selama enam tahun dari 1987-1993, pertama sebagai wartawan asing, kemudian sebagai ketua biro Berlin: "Editor Dipecat Kerana Serangan Gore". Washington Post. 6 September 1997. Diarkibkan dari yang asal pada 22 Februari 2018. Diperoleh 21 Februari, 2018.
  77. ^ "Paul Samuelson". Pakar ekonomi. ISSN 0013-0613. Diarkibkan dari yang asal pada 13 April 2016. Diperoleh 26 April, 2016.
  78. ^ Martin, Douglas (6 Februari 2007). "Ralph de Toledano, 90, Penulis Dikenali sebagai Rakan Nixon, Meninggal Dunia". New York Times. Diperoleh 28 Mei, 2013.
  79. ^ Holley, Joe (7 Februari 2007). "Ralph de Toledano, 90; Konservatif Ardent". Washington Post. Diperoleh 28 Mei, 2013.
  80. ^ Kolbert, Elizabeth (2 Ogos 1992). "Bangsa; Di mana Pemain Boleh Menyerang dan Menginap di Piring". The New York Times. Diperoleh 1 November, 2020.

Pautan luaran

Pin
Send
Share
Send