Tribune Chicago - Chicago Tribune

Daripada Wikipedia, Ensiklopedia Percuma

Pin
Send
Share
Send

Tribune Chicago
Logo of the Chicago Tribune
Front page of Chicago Tribune on June 16, 2009
JenisSurat khabar harian
FormatLembaran Lebar
PemilikPenerbitan Tribune
PengasasJames Kelly, John E. Wheeler dan Joseph K. C. Forrest
Ketua EditorColin McMahon[1]
Menguruskan penyuntingChristine Wolfram Taylor
Pengurus BesarPar Ridder
Penyunting pendapatKristen McQueary
Penyunting sukanAmanda Kaschube
Edit gambarTodd Panagopoulos
Ditubuhkan10 Jun 1847; 173 tahun yang lalu (1847-06-10)
BahasaBahasa Inggeris
Ibu pejabat
  • 160 North Stetson Avenue
  • Chicago, Illinois 60601
NegaraAmerika Syarikat
Peredaran
  • 448,930 setiap hari
  • 331,190 Sabtu
  • 853,324 Ahad
(pada 31 Mac 2013)[2]
ISSN1085-6706 (cetak)
2165-171X (laman web)
OCLC nombor7960243
Laman webwww.chicagotribune.com

The Tribune Chicago adalah akhbar harian yang berpusat di Chicago, Illinois, Amerika Syarikat, dimiliki oleh Penerbitan Tribune. Ditubuhkan pada tahun 1847, dan sebelumnya digayakan sendiri sebagai "Akhbar Terhebat di Dunia" (slogan yang WGN radio dan televisyen dinamakan), ia tetap menjadi surat khabar harian yang paling banyak dibaca Kawasan metropolitan Chicago dan juga Wilayah Great Lakes. Ia mempunyai edaran ke-6 tertinggi untuk akhbar Amerika pada tahun 2017.[3]

Pada tahun 1850-an, di bawah Joseph Medill, Tribune Chicago berkait rapat dengan anak kesayangan Illinois, Abraham Lincoln, dan dengan Parti Republiksayap progresif. Pada abad ke-20 di bawah cucu Medill, Robert R. McCormick, ia mencapai reputasi sebagai kertas salib dengan anti-konservatif yang jelas lebih AmerikaPerjanjian Baru pandangan, dan penulisannya sampai ke pasaran lain melalui hubungan keluarga dan korporat di Berita Harian New York dan juga Washington Times-Herald. Tahun 1960-an menyaksikan pemilik induk korporatnya, Syarikat Tribune, menjangkau pasaran baru. Pada tahun 2008, untuk pertama kalinya dalam sejarahnya selama lebih dari setengah abad, halaman editorialnya mengesahkan seorang Demokrat, Illinoisan Barack Obama, untuk presiden A.S.[4]

Awalnya diterbitkan semata-mata sebagai lembaran lebar, pada 13 Januari 2009, Tribune mengumumkan akan terus diterbitkan sebagai lembaran luas untuk penghantaran ke rumah, tetapi akan diterbitkan dalam tabloid format untuk gerai surat khabar, kotak berita, dan penjualan stesen komuter.[5] Perubahan ini, bagaimanapun, terbukti tidak disukai oleh pembaca dan pada bulan Ogos 2011, Tribune menghentikan edisi tabloid, kembali ke format lembaran lebar yang telah ditetapkan melalui semua saluran pengedaran.[6] Pada Disember 2019, Modal Global Alden, a Bandar New York-berasaskan dana terhad, memperoleh 32% saham saham Tribune Publishing Company.[7]

The Tribune's kepala lembu memaparkan bendera Amerika, merujuk kepada moto bekas kertas itu, "Kertas Amerika untuk Orang Amerika". Moto tidak lagi dipaparkan di kepala lembu, di mana ia diletakkan di bawah bendera.

Sejarah

Permulaan

The Tribune diasaskan oleh James Kelly, John E. Wheeler, dan Joseph K. C. Forrest, menerbitkan edisi pertama pada 10 Jun 1847. Banyak perubahan dalam pemilikan dan penyuntingan berlaku selama lapan tahun akan datang. Pada mulanya, Tribune tidak berafiliasi secara politik, tetapi cenderung menyokong kedua-duanya Pukul atau Tanah Percuma pihak menentang Demokrat dalam pilihan raya.[8] Pada akhir 1853, ia sering berjalan xenofobia editorial yang mengkritik orang asing dan Katolik Rom.[9] Pada masa ini juga menjadi penyokong kuat perangai.[10] Walau bagaimanapun nativist editorialnya mungkin, tidak sampai 10 Februari 1855, bahawa Tribune secara rasmi mengaitkan dirinya dengan orang Amerika keturunan atau Tidak tahu apa-apa parti, yang calonnya Levi Boone terpilih Datuk Bandar Chicago bulan berikutnya.[11]

Penyuntingan Medill

Iklan tahun 1870 untuk Tribune Chicago langganan
Pengarang utama dalam edisi pertama Tribune Chicago diterbitkan selepas Kebakaran Chicago Besar

Pada sekitar tahun 1854, pemilik bahagian Kapten J. D. Webster, kemudian Jeneral Webster dan ketua kakitangan di Pertempuran Shiloh, dan Dr. Charles H. Ray dari Galena, Illinois, melalui Horace Greeley, yakin Joseph Medill daripada Clevelands Ketua untuk menjadi penyunting pengurusan. Ray menjadi ketua pengarang, Medill menjadi editor pengurusan, dan Alfred Cowles, Sr., abang kepada Edwin Cowles, pada mulanya adalah penjaga buku. Masing-masing membeli satu pertiga dari Tribune.[12][13] Di bawah kepimpinan mereka, Tribune menjauhkan diri dari Know Nothings, dan menjadi organ utama Chicago Parti Republik.[14] Walau bagaimanapun, makalah itu terus mencetak editorial anti-Katolik dan anti-Ireland, setelah berlakunya banyak Imigresen kelaparan dari Ireland.[15]

The Tribune menyerap tiga penerbitan Chicago lain di bawah editor baru: the Barat Percuma pada tahun 1855, Akhbar Demokratik daripada William Bross pada tahun 1858, dan Demokrat Chicago pada tahun 1861, yang penyuntingnya, John Wentworth, meninggalkan kedudukannya ketika terpilih sebagai Datuk Bandar Chicago. Antara tahun 1858 dan 1860, makalah ini dikenali sebagai Chicago Press & Tribune. Pada 25 Oktober 1860, ia menjadi Tribune Harian Chicago.[16] Sebelum dan semasa perang saudara Amerika, penyunting baru sangat disokong Abraham Lincoln, yang Medill membantu mengamankan presiden pada tahun 1860, dan mendorong seorang pemansuhan agenda. Makalah ini tetap menjadi kekuatan dalam politik Republik selama bertahun-tahun selepas itu.

Pada tahun 1861, Tribune menerbitkan lirik baru oleh William W. Patton untuk lagu "Badan John BrownIni bersaing liriknya diterbitkan dua bulan kemudian oleh Julia Ward Howe. Medill berkhidmat sebagai walikota Chicago selama satu penggal selepas Kebakaran Chicago Besar tahun 1871.

Tahun McCormick

Di bawah pengarang Kolonel abad ke-20 Robert R. McCormick, yang menguasai tahun 1920-an, makalah itu kuat pengasingan dan sejajar dengan Lama Betul dalam liputan berita politik dan trend sosial. Ia menggunakan cogan kata "The American Paper for American". Dari tahun 1930-an hingga 1950-an, ia mengeksplorasi Demokrat dan juga Perjanjian Baru daripada Franklin D. Roosevelt, sangat menghina Inggeris dan Perancis, dan sangat bersemangat untuk Chiang Kai-shek dan Sen. Joseph McCarthy.

Ketika McCormick menjawat jawatan sebagai penyunting bersama (dengan sepupunya Joseph Medill Patterson) pada tahun 1910, Tribune adalah kertas terlaris ketiga di antara lapan harian Chicago, dengan peredaran hanya 188,000.[17] Sepupu-sepupu muda itu menambah ciri-ciri seperti ruangan nasihat dan jalur komik di rumah seperti Anak Yatim kecil Annie dan Moon Mullins. Mereka mempromosikan "perang salib" politik, dengan kejayaan pertama mereka datang dengan penggulingan bos politik Republik Illinois, Sen. William Lorimer.[17] Pada masa yang sama, Tribune bersaing dengan kertas Hearst, the Pemeriksa Chicago, dalam perang peredaran. Menjelang tahun 1914, sepupu berjaya memaksa Editor Urusan William Keeley. Menjelang tahun 1918, Pemeriksa terpaksa bergabung dengan Chicago Herald.

Tribune pada tahun 1919

Pada tahun 1919, Patterson meninggalkan Tribune dan berpindah ke New York untuk melancarkan akhbarnya sendiri, New York Berita Harian.[17] Dalam perang edaran yang diperbaharui dengan Hearst's Pemeriksa Herald, McCormick dan Hearst mengadakan loteri saingan pada tahun 1922. The Tribune memenangi pertempuran, menambah 250,000 pembaca ke peringkatnya. Juga pada tahun 1922, Tribune Chicago menjadi tuan rumah antarabangsa pertandingan reka bentuk untuk ibu pejabat barunya, Menara Tribune. Pertandingan ini berlangsung dengan cemerlang sebagai aksi publisiti, dan lebih daripada 260 penyertaan diterima. Pemenangnya adalah seorang neo-Gothik reka bentuk oleh arkitek New York John Mead Howells dan Raymond Hood.

Akhbar itu menaja percubaan perintis penerbangan Arktik pada tahun 1929, percubaan pulang pergi ke Eropah Tanah Hijau dan Iceland didalam Sikorsky pesawat amfibia.[18] Tetapi, pesawat itu musnah oleh ais pada 15 Julai 1929, dekat Teluk Ungava di hujung Labrador, Kanada. Anak kapal diselamatkan oleh kapal sains Kanada CSS Acadia.[19]

The Tribune'reputasi untuk inovasi diperluas ke radio - ia membeli stesen awal, WDAP, pada tahun 1924 dan menamakannya semula WGN (AM), stesen surat panggilan bermaksud perihal diri kertas sebagai "Akhbar Terhebat di Dunia." Televisyen WGN dilancarkan pada 5 April 1948. Stesen-stesen penyiaran ini tetap ada Tribune harta tanah selama sembilan dekad dan merupakan antara kepemilikan silang surat khabar / penyiaran tertua di negara ini. (The Tribune'saudara kandung Pantai Timur, New York Berita Harian, kemudian ditubuhkan WPIX televisyen dan radio.)

The Tribune'penyunting sukan legenda Arch Ward mencipta Permainan All-Star Baseball Liga Utama pada tahun 1933 sebagai sebahagian daripada bandar Abad Kemajuan eksposisi.

Dari tahun 1940 hingga 1943, makalah ini melengkapkan persembahan jalur komiknya dengan Buku Komik Chicago Tribune, menyahut kejayaan baru dari buku-buku komik. Pada masa yang sama, ia melancarkan yang lebih berjaya dan tahan lama Bahagian Roh, yang juga merupakan usaha oleh surat khabar untuk bersaing dengan media baru.[20]

Di bawah pengawasan McCormick, the Tribune adalah juara ejaan yang diubahsuai untuk kesederhanaan (seperti ejaan "walaupun" sebagai "altho").[21][22] McCormick, seorang juru kempen yang kuat untuk Parti Republik, meninggal pada tahun 1955, hanya empat hari sebelum bos Demokrat Richard J. Daley dipilih sebagai walikota buat pertama kalinya.

Salah satu rampasan hebat di Tribune sejarah datang ketika memperoleh teks dari Perjanjian Versailles pada bulan Jun 1919. Yang lain ialah penyataan rancangan perang Amerika Syarikat pada malam sebelum Pelabuhan Mutiara serang. The Tribune'7 Jun 1942, halaman depan pengumuman bahawa Amerika Syarikat telah melanggar kod tentera laut Jepun adalah penyataan oleh rahsia tentera yang dijaga ketat.[23] Kisah yang mendedahkan bahawa orang Amerika melanggar kod tentera laut musuh tidak dibersihkan oleh sensor, dan mempunyai Presiden A.S. Franklin D. Roosevelt sangat marah sehingga dia mempertimbangkan untuk mematikan Tribune.[24][25][26][27]

Pilihan raya presiden A.S. 1948

Man in gray suit and wire glasses holding newspaper that says
Truman secara besar-besaran dijangka kalah dalam pilihan raya 1948, dan Tribune Chicago menjalankan tajuk utama yang tidak betul, "Dewey Mengalahkan Truman".

Kertas ini terkenal dengan kesalahan yang dilakukannya semasa Pilihan raya presiden 1948. Pada masa itu, sebahagian besar staf biliknya mogok. Kepulangan awal menyebabkan para editor percaya (bersama dengan banyak di negara ini) bahawa calon Republik Thomas Dewey akan menang. Edisi awal makalah hari berikutnya memuat tajuk utama "Dewey Mengalahkan Truman", menjadikan kertas itu menjadi barang pemungut. Demokrat Harry S. Truman menang dan dengan jayanya menjenamakan akhbar tersebut dalam gambar terkenal yang diambil di Stesen Union Union. Di bawah tajuk utama adalah artikel palsu, ditulis oleh Arthur Sears Henning, yang bermaksud menggambarkan hasil Pantai Barat walaupun ditulis sebelum pilihan raya Pantai Timur tersedia.

Hadiah Pulitzer

Kolonel McCormick menghalang Tribune selama bertahun-tahun dari menyertai Hadiah Pulitzer persaingan. Tetapi telah memenangi 25 anugerah selama bertahun-tahun, termasuk banyak untuk penulisan editorial.[28][29][30] The Tribune memenangi jawatan pertama McCormick Pulitzer pada tahun 1961, ketika Carey Orr memenangi anugerah untuk kartun editorial. Wartawan George Bliss memenangi Pulitzer pada tahun berikutnya untuk melaporkan, dan menjadi wartawan Bill Jones satu lagi pada tahun 1971 untuk pelaporan.[28] Pasukan pelapor memenangi anugerah pada tahun 1973, diikuti oleh wartawan William Mullen dan jurugambar Ovie Carter, yang memenangi Pulitzer untuk pelaporan antarabangsa pada tahun 1975. Pasukan pelapor tempatan memenangi anugerah pada tahun 1976, dan pengkritik seni bina Paul Gapp memenangi Pulitzer pada tahun 1979.[28]

Tahun Watergate

Pada tahun 1969, di bawah kepimpinan penerbit Harold Grumhaus dan penyunting Clayton Kirkpatrick (1915–2004), Tribune mula melaporkan dari sudut pandangan yang lebih luas. Makalah ini mempertahankan perspektif Republikan dan konservatif dalam editorialnya, tetapi ia mula menerbitkan perspektif dalam ulasan yang lebih luas yang mewakili spektrum pendapat yang beragam, sementara berita yang dilaporkannya tidak lagi memiliki konservatif pada tahun McCormick.

Pada 1 Mei 1974, dalam prestasi utama kewartawanan, the Tribune menerbitkan teks lengkap 246,000 perkataan dari Pita Watergate, dalam tambahan 44 halaman yang muncul di jalanan 24 jam selepas pelepasan transkrip oleh Nixon rumah Putih. Bukan hanya itu Tribune akhbar pertama yang menerbitkan transkrip, tetapi mengalahkan A.S. Pejabat Percetakan Kerajaanversi yang diterbitkan, dan menjadi berita utama yang melakukannya.[penjelasan diperlukan]

Seminggu kemudian, setelah mempelajari transkrip, dewan editorial makalah itu memperhatikan bahawa "dedikasi tinggi terhadap prinsip-prinsip besar yang hak Amerika harapkan dari Presiden hilang dari catatan transkrip." The Tribune'para editor menyimpulkan bahawa "tidak ada orang yang waras dapat membaca [transkrip] dan terus berfikir bahawa Encik Nixon telah menjunjung tinggi piawaian dan martabat Presiden," dan meminta pengunduran diri Nixon. The Tribune menyeru agar Nixon mengundurkan diri dari berita yang dibuat, yang tidak hanya mencerminkan perubahan jenis konservatisme yang diamalkan oleh makalah tersebut, tetapi sebagai peristiwa penting dalam hal harapan Nixon untuk bertahan di pejabat. Rumah Putih dilaporkan merasakan Tribune'editorial sebagai kehilangan penyokong lama dan sebagai tamparan harapan Nixon untuk mengatasi skandal tersebut.

Pada 7 Disember 1975, Kirkpatrick mengumumkan dalam ruangan di halaman editorial bahawa Rick Soll, "kolumnis muda dan berbakat" untuk makalah itu, yang karyanya "berjaya mendapat banyak pengikut Tribune pembaca selama dua tahun terakhir ", telah mengundurkan diri dari makalah itu. Dia telah mengakui bahawa lajur 23 November 1975 yang ditulisnya mengandungi petikan kata-kata yang ditulis oleh kolumnis lain pada tahun 1967 dan kemudian diterbitkan dalam koleksi. Kirkpatrick tidak mengenal pasti kolumnis. petikan yang dipersoalkan, tulis Kirkpatrick, berasal dari buku nota di mana Soll kerap memasukkan kata-kata, frasa dan sedikit perbualan yang ingin dia ingat. Kertas itu pada mulanya menangguhkan Soll selama sebulan tanpa gaji. Kirkpatrick menulis bahawa bukti lebih lanjut telah terungkap keluar bahawa satu lagi kolum Soll mengandungi maklumat yang dia tahu adalah salah. Pada ketika itu, Tribune editor memutuskan untuk menerima pengunduran yang ditawarkan oleh Soll ketika siasatan dalaman dimulakan.[31]

Selepas pergi, Soll berkahwin Pam Zekman, wartawan akhbar Chicago (dan TV masa depan). Dia bekerja untuk jangka pendek Chicago Times majalah pada akhir 1980-an.

Pada bulan Januari 1977, Tribune kolumnis Will Leonard meninggal pada usia 64 tahun.[32]

Pada bulan Mac 1978, Tribune mengumumkan bahawa ia mengupah kolumnis Bob Greene daripada Chicago Sun-Times.[33]

1980-an dan 1990-an

Kirkpatrick meletak jawatan sebagai editor pada tahun 1979 dan digantikan oleh Maxwell McCrohon (1928–2004), yang berkhidmat sebagai editor hingga tahun 1981. Dia ditukarkan ke jawatan korporat. McCrohon memegang jawatan korporat itu hingga tahun 1983, ketika dia pergi untuk menjadi ketua pengarang United Press International. James Squires berkhidmat sebagai penyunting akhbar dari Julai 1981 hingga Disember 1989.

Jack Fuller berkhidmat sebagai Tribuneeditor dari 1989 hingga 1993, ketika menjadi presiden dan ketua pegawai eksekutif Tribune Chicago. Howard Tyner berkhidmat sebagai Tribuneeditor dari 1993 hingga 2001, ketika dia dinaikkan pangkat menjadi naib presiden / editorial untuk Tribune Publishing.

The Tribune memenangi 11 hadiah Pulitzer pada tahun 1980-an dan 1990-an.[28] Kartunis editorial Dick Locher memenangi anugerah pada tahun 1983, dan kartunis editorial Jeff MacNelly memenangi satu pada tahun 1985. Kemudian, penyunting masa depan Jack Fuller memenangi Pulitzer untuk penulisan editorial pada tahun 1986. Pada tahun 1987, wartawan Jeff Lyon dan Peter Gorner memenangkan Pulitzer untuk laporan penjelasan, dan pada tahun 1988, Dekan Baquet, William Gaines dan Ann Marie Lipinski memenangi Pulitzer untuk laporan penyiasatan. Pada tahun 1989, Lois Wille memenangi Pulitzer untuk penulisan editorial dan Halaman Clarence memperoleh penghargaan untuk komen. Pada tahun 1994, Ron Kotulak memenangi Pulitzer untuk kewartawanan penjelasan, sementara R. Bruce Dold memenanginya untuk penulisan editorial. Pada tahun 1998, wartawan Paul Salopek memenangi Pulitzer untuk penulisan penjelasan, dan pada tahun 1999, pengkritik seni bina Blair Kamin memenanginya kerana kritikan.[28]

Pada bulan September 1981, penulis baseball Jerome Holtzman diupah oleh Tribune selepas kerjaya selama 38 tahun di Sun-Times.

Pada bulan November 1982, Tribune editor pengurusan William H. "Bill" Jones, yang pernah memenangi Hadiah Pulitzer pada tahun 1971, meninggal pada usia 43 tahun akibat serangan jantung akibat komplikasi dari pertempuran panjang dengan leukemia.[34]

Pada bulan Mei 1983, Tribune kolumnis Aaron Gold meninggal pada usia 45 tahun kerana komplikasi dari leukemia.[35] Emas telah melancarkan "Inc." Tribune lajur dengan Michael Sneed dan sebelum itu telah ditulis ruangan "Tower Ticker" kertas.

The Tribune melakukan rampasan kuasa pada tahun 1984 ketika mengupah kolumnis terkenal Mike Royko jauh dari saingan Sun-Times.[36]

Pada tahun 1986, Tribune mengumumkan bahawa pengkritik filem Gene Siskel, Tribune'penulis terkenal, tidak lagi menjadi pengkritik filem, dan kedudukannya dengan makalah itu telah berubah daripada menjadi pengkritik filem sepenuh masa kepada penulis kontrak bebas yang akan menulis mengenai industri filem untuk Kertas Ahad dan juga memberikan ulasan filem kapsul untuk bahagian hiburan koran. Penurunan semangat itu berlaku setelah Siskel dan rakan pengkritik filem Chicago lama Roger Ebert memutuskan untuk menukar produksi rancangan tinjauan filem mingguan mereka — yang kemudian dikenali sebagai Pada Filem bersama Gene Siskel dan Roger Ebert dan kemudian dikenali sebagai Siskel & Ebert & Filem- dari Tribune Entertainment ke Syarikat Walt Disneys Televisyen Buena Vista unit. "Dia telah melakukan pekerjaan yang besar bagi kami," kata editor James Squires pada waktu itu. "Ini adalah persoalan berapa banyak yang dapat dilakukan seseorang secara fizikal. Kami rasa anda perlu menjadi orang surat khabar terlebih dahulu, dan Gene Siskel selalu berusaha untuk melakukannya. Tetapi ada saatnya karier begitu besar sehingga anda tidak dapat melakukannya berbuat demikian." Siskel enggan mengomentari pengaturan baru itu, tetapi Ebert secara terbuka mengkritik Siskel Tribune bos kerana menghukum Siskel kerana membawa program televisyen mereka ke syarikat selain Tribune Entertainment.[37] Siskel kekal di posisi bebas sehingga dia meninggal pada tahun 1999. Dia digantikan sebagai pengkritik filem oleh Dave Kehr.[38]

Pada Februari 1988, wartawan asing Tribune Jonathan Broder mengundurkan diri setelah artikel Tribune 22 Februari 1988 yang ditulis oleh Broder memuat sejumlah kalimat dan frasa yang diambil, tanpa atribusi, dari lajur yang ditulis oleh penulis lain, Joel Greenberg, yang telah diterbitkan 10 hari lebih awal pada The Jerusalem Post.[39][40]

Pada bulan Ogos 1988, Tribune Chicago wartawan Michael Coakley meninggal pada usia 41 tahun kerana komplikasi dari bantuan.[41]

Pada bulan November 1992, Tribune editor subjek bersekutu Searle "Ed" Hawley telah ditangkap oleh polis Chicago dan didakwa dengan tujuh tuduhan penderaan seksual jenayah kerana didakwa melakukan hubungan seks dengan tiga remaja di rumahnya di Evanston, Illinois.[42] Hawley secara rasmi melepaskan jawatannya pada awal tahun 1993, dan mengaku bersalah pada bulan April 1993. Dia dijatuhi hukuman 3 tahun penjara.[43]

Dalam pergerakan yang tidak biasa pada masa itu, Tribune pada bulan Oktober 1993 memecat penulis hal ehwal ketenteraannya yang lama, pesara Marinir David Evans, dengan kedudukan umum bahawa jawatan urusan ketenteraan digugurkan kerana mempunyai penulis keselamatan negara.[44]

Pada bulan Disember 1993, Tribune'ketua biro Washington, D.C. lama, Nicholas Horrock, disingkirkan dari jawatannya setelah dia memilih untuk tidak menghadiri perjumpaan penyunting itu Howard Tyner diminta kepadanya di Chicago.[45] Horrock, yang tidak lama kemudian meninggalkan kertas itu, digantikan oleh James Warren, yang menarik perhatian baru ke Tribune's biro D.C. melalui serangan berterusannya terhadap wartawan penyiaran selebriti di Washington.

Juga pada bulan Disember 1993, Tribune diupah Margaret Holt daripada Florida Selatan Sun-Sentinel sebagai penolong pengelola urusan sukannya, menjadikannya wanita pertama yang mengetuai jabatan sukan di salah satu daripada 10 akhbar terbesar di negara ini.[46] Pada pertengahan 1995, Holt digantikan sebagai editor sukan oleh Tim Franklin dan beralih ke pekerjaan yang baru dibuat, penyunting perkhidmatan pelanggan.[47]

Pada tahun 1994, wartawan Brenda Anda dipecat oleh Tribune setelah menipu percuma untuk surat khabar tabloid pasar raya dan meminjamkannya gambar dari Tribune'pustaka gambar.[33] Anda kemudian bekerja untuk Enquirer Nasional dan sebagai pengeluar untuk Pertunjukan Jerry Springer sebelum membunuh diri pada bulan November 2005.[48]

Pada bulan April 1994, Tribune'pengkritik televisyen baru, Ken Parish Perkins, menulis artikel mengenai ketika itu-WFLD sauh berita pagi Bob Sirott di mana Perkins memetik Sirott sebagai membuat kenyataan yang kemudian ditolak oleh Sirott. Sirott mengkritik Perkins di udara, dan Tribune kemudian mencetak pembetulan yang mengakui bahawa Sirott tidak pernah membuat pernyataan itu.[49] Lapan bulan kemudian, Perkins mengundurkan diri sebagai pengkritik TV, dan dia meninggalkan koran itu tidak lama kemudian.[50]

Pada bulan Disember 1995, alternatifnya adalah setiap minggu Bandar Baru menerbitkan artikel orang pertama dengan nama samaran Clara Hamon (nama yang disebut dalam drama Halaman Depan) tetapi cepat dikenali oleh Tribune wartawan seperti bekas Tribune wartawan Mary Hill yang banyak mengkritik program kediaman selama setahun. Program ini membawa wartawan muda masuk dan keluar dari makalah selama bertahun-tahun, jarang menghasilkan pekerjaan sepenuh masa. Hill, yang menulis untuk makalah dari tahun 1992 hingga 1993, mengakui kepada Pembaca Chicago bahawa dia telah menulis diatribe awalnya untuk Internet, dan bahawa karya itu akhirnya diedit untuk Bandar Baru.[51]

Pada tahun 1997, Tribune meraikan ulang tahun ke-150 sebahagiannya dengan mengetuk wartawan lama Stevenson Swanson untuk menyunting buku Chicago Days: 150 Menentukan Momen dalam Kehidupan Bandar Raya.

Pada 29 April 1997, kolumnis popular Mike Royko meninggal dunia kerana aneurisma otak. Pada 2 September 1997, Tribune dilantik sebagai wartawan Dewan Bandaraya lama John Kass untuk mengambil tempat Royko sebagai kolumnis berita Page Two.[52]

Pada 1 Jun 1997, Tribune menerbitkan apa yang akhirnya menjadi ruangan yang sangat popular oleh Mary Schmich disebut "Nasihat, seperti pemuda, mungkin hanya disia-siakan pada orang muda," atau dikenali sebagai "Pakai Pelindung Matahari"atau" Ucapan Pelindung Matahari. "Bentuk karangan yang paling popular dan terkenal ialah single muzik yang berjaya dikeluarkan pada tahun 1999, diakreditasi untuk Baz Luhrmann.

Pada tahun 1998, wartawan Jerry Thomas dipecat oleh Tribune setelah dia menulis artikel penutup mengenai peninju tinju Don King untuk Muncul majalah pada masa yang sama bahawa dia sedang menulis artikel sampul mengenai King for the Tribune Chicago Majalah Ahad. Akhbar itu memutuskan untuk memecat Thomas — dan menggantung fotografernya di Muncul cerita, pemenang Hadiah Pulitzer Tribune juru gambar Ovie Carter selama sebulan - kerana Thomas tidak memberitahu Tribune mengenai pekerjaan luarnya dan juga kerana Muncul cerita berakhir muncul dalam cetakan pertama.[53]

Pada 6 Jun 1999, Tribune menerbitkan artikel perjalanan orang pertama dari penulis bebas Gaby Plattner yang menggambarkan kejadian yang seharusnya berlaku di mana juruterbang untuk Air Zimbabwe yang terbang tanpa copilot secara tidak sengaja mengunci diri dari kokpitnya semasa pesawat sedang terbang autopilot dan sebagai hasilnya diperlukan untuk menggunakan kapak besar untuk memotong lubang di pintu kokpit.[54] Seorang wakil syarikat penerbangan menulis surat panjang kepada surat kabar itu yang menyebut akaun itu "benar-benar tidak benar, tidak profesional dan merosakkan syarikat penerbangan kami" dan menjelaskan bahawa Air Zimbabwe tidak menyimpan kapak di pesawatnya dan tidak pernah terbang tanpa kru penuh,[55] dan kertas itu dipaksa untuk mencetak pembetulan yang menyatakan bahawa Plattner "sekarang mengatakan bahawa dia menyampaikan kisah yang dia dengar sebagai sesuatu yang dia alami."[54]

The Tribune telah menjadi pemimpin di Internet, memperoleh 10 peratus Amerika Dalam Talian pada awal 1990-an, kemudian melancarkan laman web seperti Chicagotribune.com (1995), Metromix.com (1996), ChicagoSports.com (1999), ChicagoBreakingNews.com (2008), dan ChicagoSekarang (2009). Pada tahun 2002, makalah ini melancarkan edisi tabloid yang disasarkan untuk kanak-kanak berumur 18 hingga 34 tahun yang dikenali sebagai Mata merah.

2000-an

Ann Marie Lipinski adalah editor akhbar dari Februari 2001 hingga mengundurkan diri pada 17 Julai 2008. Gerould W. Kern dinobatkan sebagai editor akhbar pada bulan Julai 2008.[56] Pada awal Ogos 2008, pengelola berita Hanke Gratteau mengundurkan diri, dan beberapa minggu kemudian, menguruskan editor untuk ciri James Warren meletak jawatan juga.[57] Kedua-duanya digantikan oleh Jane Hirt, yang sebelumnya pernah menjadi penyunting Tribune's Mata merah tabloid.[57]

Pada bulan Jun 2000, Times Mirror bergabung dengan pembuatan Tribune Company Matahari Baltimore dan makalah komuniti Baltimore Sun Media Group / Patuxent Publishing anak syarikat Tribune.[58][59]

Pada bulan Julai 2000, kolumnis Tribune di luar rumah John Husar, yang telah menulis mengenai keperluannya untuk pemindahan hati baru, meninggal pada usia 63 tahun, lebih dari seminggu setelah menerima sebahagian dari hati baru dari penderma hidup.[60]

Makalah Tribune's Baltimore Community merangkumi Arbutus Times, Utusan Baltimore, Catonsville Times, Columbia Flier, Howard County Times, Orang Jeffersonian, Pemimpin Laurel, Kehidupan, Berita Daerah Utara, Penggalak Timur Laut, Wartawan Timur Laut, Owings Mills Times, dan Towson Times.

The Howard County Times dinobatkan sebagai Suratkhabar Terbaik Tahun 2010 oleh Persatuan Surat Khabar Pinggir Bandar.[61]

The Towson Times memperluas liputan di luar kawasan Towson dan merangkumi pemerintahan dan politik Baltimore County.[62][63]

The Tribune memenangi lima hadiah Pulitzer pada dekad pertama abad ke-21.[28] Salopek memenangi Pulitzer keduanya untuk Tribune pada tahun 2001 untuk pelaporan antarabangsa, dan pada tahun yang sama pasukan pelaporan penjelasan - penulis utama yang Louise Kiernan, Jon Hilkevitch, Laurie Cohen, Robert Manor, Andrew Martin, John Schmeltzer, Alex Rodriguez dan Andrew Zajac—Mendapat penghormatan kerana profil sistem lalu lintas udara A.S. yang huru-hara[28][64] Pada tahun 2003, penulis editorial Cornelia Grumman mendapat anugerah untuk penulisan editorial.[28] Pada tahun 2005, Julia Keller memenangi Pulitzer kerana melapor mengenai puting beliung yang melanda Utica, Illinois.[28] Dan, pada tahun 2008, pasukan pelapor penyiasatan termasuk Patricia Callahan, Maurice Possley, Sam Roe, Ted Gregory, Michael Oneal, Evan Osnos dan jurnalis foto Scott Strazzante memenangi Pulitzer untuk siri mengenai peraturan pemerintah yang salah mengenai mainan, buaian dan tempat duduk kereta yang rosak.[28][65]

Pada akhir tahun 2001, kolumnis sukan Michael Holley mengumumkan bahawa dia akan meninggalkan Tribune setelah hanya dua bulan kerana dia rindu.[66] Dia akhirnya kembali ke The Boston Globe, di mana dia pernah bekerja tepat sebelum Tribune telah mengupahnya.[66]

Pada 15 September 2002, Lipinski menulis satu nota halaman pertama yang memberitahu para pembaca bahawa kolumnis makalah lama, Bob Greene, mengundurkan diri berkuat kuasa sejurus setelah mengakui "melakukan tingkah laku seksual yang tidak pantas beberapa tahun yang lalu dengan seorang gadis di usia belasan tahun yang dia temui berkaitan dengan ruangan akhbarnya." Kelakuan itu kemudiannya dinyatakan pada tahun 1988 dengan seorang wanita yang berumur persetujuan di Illinois. "Tingkah laku Greene adalah pelanggaran serius terhadap Tribune etika dan standard untuk wartawannya, "tulis Lipinski." Kami sangat menyesali tingkah laku, kesannya terhadap wanita muda dan kesan pendedahan ini terhadap kepercayaan pembaca kami terhadap Greene dan akhbar ini. "[67][68]

Pada Januari 2003, Mike Downey, dahulunya dari Los Angeles Times, diupah sebagai baru Tribune kolumnis sukan. Dia dan rakannya Rick Morrissey akan menulis Dalam Lajur Wake of the News berasal dari Ring Lardner.

Pada bulan Mac 2004, Tribune mengumumkan bahawa wartawan bebas Uli Schmetzer, yang bersara dari Tribune pada tahun 2002 setelah 16 tahun sebagai wartawan asing, telah memalsukan nama dan pekerjaan seseorang yang dia sebut dalam sebuah cerita. Akhbar tersebut menamatkan Schmetzer sebagai wartawan kontrak dan memulakan tinjauan terhadap 300 kisah yang ditulis oleh Schmetzer selama tiga tahun sebelumnya.[69]

Pada bulan Mei 2004, Tribune mendedahkan bahawa wartawan bebas Tandakan Falanga tidak dapat mengesahkan beberapa fakta yang dia masukkan dalam ruangan berkaitan gaya hidup yang disiarkan pada 18 April 2004, mengenai makan siang yang mahal di sebuah restoran di Chicago — iaitu, bahawa restoran tersebut mengenakan $ 15 untuk sebotol air dan $ 35 untuk hidangan pasta . "Setelah disoal siasat, penulis lepas menunjukkan ruangan itu berdasarkan gabungan tiga restoran dan tidak dapat mengesahkan harganya," tulis kertas itu.[70][71] Selepas pembetulan, Tribune berhenti menggunakan Falanga.

Pada bulan Oktober 2004, Tribune penyunting Ann Marie Lipinski pada saat-saat terakhir melontarkan cerita yang ditulis untuk bahagian WomanNews oleh wartawan bebas Lisa Bertagnoli bertajuk "Anda tidak boleh mengatakannya (atau boleh?)," mengenai catatan kesopanan.[72] Kertas itu memerintahkan setiap alat ganti untuk pergi ke Tribune'kilang percetakan untuk menarik bahagian WomanNews yang sudah dicetak yang mengandungi cerita dari 27 Oktober 2004, pakej bahagian yang dicetak di Tribune.[72]

Pada bulan September 2008, Tribune dianggap mengupah kolumnis sukan kontroversial Jay Mariotti, sejurus selepas pengundurannya secara tiba-tiba dari Tribune ketibaan Chicago Sun-Times.[73] Perbincangan akhirnya berakhir, namun setelah Sun-Times mengancam akan menuntut kerana melanggar perjanjian Mariotti yang tidak lengkap, yang akan berlangsung hingga Ogos 2009.[73] Kolumnis sukan Rick Morrissey membelot ke Sun-Times pada bulan Disember 2009.

Pada bulan April 2009, 55 wartawan dan editor Tribune menandatangani nama mereka ke e-mel yang dikirimkan ke Kern dan editor pengurusan Jane Hirt, yang mempertanyakan mengapa jabatan pemasaran surat khabar itu meminta pendapat pelanggan mengenai cerita sebelum diterbitkan, dan menunjukkan bahawa praktik tersebut menimbulkan persoalan etika serta masalah undang-undang dan persaingan. Pemberita enggan berbicara mengenai rekod mereka kepada Associated Press. "Kami akan membiarkan e-mel itu bercakap sendiri," kata wartawan John Chase kepada AP. Setelah kontroversi, Kern tiba-tiba menghentikan usaha itu, yang digambarkannya sebagai "sebuah projek penyelidikan pasar singkat."[74]

Pada dekad pertama abad ke-21, Tribune mengalami beberapa kali pengurangan kakitangan melalui pemberhentian dan pembelian kerana telah mengatasi penurunan pendapatan iklan di seluruh industri:

  • Pada bulan Disember 2005, Tribune menyingkirkan 28 kedudukan editorial melalui gabungan pembelian dan pemberhentian kerja, termasuk yang dipercayai merupakan pemberhentian pertama dalam sejarah makalah tersebut.[75] Antara wartawan yang meninggalkan kertas dalam pusingan itu ialah Carol Kleiman, Bill Jauss dan Connie Lauerman.[75]
  • Pada bulan Jun 2007, kira-kira 25 pekerja bilik berita melakukan pembelian, termasuk talian sampingan terkenal seperti Charles Madigan, Michael Hirsley dan Ronald Kotulak, bersama dengan jurugambar terkenal Pete Souza.[76]
  • Pada bulan Mac 2008, makalah tersebut memberikan pembelian kepada sekitar 25 pekerja bilik berita, termasuk penulis sukan Sam Smith.[77]
  • Pada 15 Ogos 2008, Tribune memberhentikan lebih daripada 40 bilik berita dan pegawai editorial lain, termasuk wartawan Rick Popely, Ray Quintanilla, Lew Freedman, Michael Martinez dan Robert Manor.[78]
  • Juga pada bulan Ogos 2008, kira-kira 36 pekerja editorial melakukan pembelian secara sukarela atau mengundurkan diri, termasuk barisan terkenal seperti Michael Tackett, Ron Silverman, Timothy McNulty, Ed Sherman, Evan Osnos, Steve Franklin, Maurice Possley, Hanke Gratteau, Chuck Osgood dan Skip Myslenski .[78][79][80][81]
  • Pada 12 November 2008, lima pegawai editorial di biro Washington, D.C. diberhentikan, termasuk John Crewdson.[82]
  • Pada 4 Disember 2008, kira-kira 11 pekerja bilik berita diberhentikan kerja, dengan seorang kolumnis sukan, Mike Downey, setelah berangkat beberapa minggu sebelumnya ketika kontraknya tidak diperbaharui. Garis besar terkenal yang diberhentikan termasuk Neil Milbert, Stevenson Swanson, Lisa Anderson, Phil Marty, Charles Storch, Courtney Flynn dan Deborah Horan.[83]
  • Pada bulan Februari 2009, Tribune memberhentikan kira-kira 20 pekerja editorial, termasuk beberapa wartawan asing, dan beberapa wartawan dan penyunting ciri, walaupun beberapa, termasuk Charles Leroux dan Jeff Lyon, secara teknikal melakukan pembelian. Antara yang dilepaskan adalah wartawan Emily Nunn, Susan Chandler, Christine Spolar dan Joel Greenberg.[84][85][86]
  • Pada 22 April 2009, makalah tersebut memberhentikan 53 pekerja bilik berita, termasuk garis besar terkenal seperti Patrick Reardon, Melissa Isaacson, Russell Working, Jo Napolitano, Susan Diesenhouse, Beth Botts, Lou Carlozo, Jessica Reaves, Tom Hundley, Alan Artner, Eric Benderoff, James P. Miller, Bob Sakamoto, Terry Bannon dan John Mullin.[87] Jumlah itu kurang dari 90 pekerjaan ruang berita yang sebelumnya dilaporkan oleh Crain's Chicago Business yang akan dihapuskan.[85][88]

The Tribune memecahkan kisah pada 29 Mei 2009, bahawa beberapa pelajar telah dimasukkan ke University of Illinois berdasarkan hubungan atau cadangan oleh Lembaga Pemegang Amanah sekolah, ahli politik Chicago, dan anggota Rod Blagojevich pentadbiran. Mula-mula menyangkal adanya program kemasukan "Kategori I" yang disebut, Presiden universiti B. Joseph "Joe" White dan Canselor Richard Herman kemudian mengakui bahawa ada contoh perlakuan istimewa. Walaupun mereka mendakwa senarai itu pendek dan peranan mereka kecil, namun Tribune, secara khusus, e-mel yang didedahkan melalui FOIA mendapati bahawa White telah menerima cadangan untuk saudara dari penggalangan dana yang disabitkan Tony Rezko untuk diterima. Tribune juga kemudian menghantar e-mel dari Herman yang mendorong pelajar yang kurang berkelayakan untuk diterima.[89][90] The Tribune sejak itu mengemukakan tuntutan terhadap pentadbiran universiti di bawah Akta Kebebasan Maklumat untuk memperoleh nama-nama pelajar yang mendapat manfaat daripada pengaruh pentadbiran dan ketidakadilan.

2010-an

Pada 8 Februari 2010, Tribune Chicago mengecilkan lebar surat khabarnya satu inci. Mereka mengatakan bahawa format baru menjadi standard industri dan akan ada sedikit perubahan kandungan.

Pada bulan Julai 2011, Tribune Chicago menjalani pusingan pertama pemberhentian pekerja editorial dalam lebih dari dua tahun, melepaskan sekitar 20 editor dan wartawan.[91] Antara yang dilepaskan adalah wartawan DuPage County Seni Barnum, Ahli Lembaga Pengarang Pat Lebar dan jurugambar Dave Pierini.[91][92]

Pada 15 Mac 2012, Tribune memberhentikan 15 kakitangan editorial, termasuk pengawal keselamatan Wendell Smothers (Smothers kemudian meninggal dunia pada 12 November 2012).[93][94] Pada masa yang sama, makalah tersebut memberikan pembelian kepada enam staf editorial, termasuk wartawan pemenang Hadiah Pulitzer William Mullen, Barbara Mahany dan Nancy Reese.[95]

Pada bulan Jun 2012, Tribune's Pulitzer pengkritik budaya pemenang Hadiah Julia Keller meninggalkan kertas untuk bergabung dengan fakulti Universiti Ohio dan meneruskan kerjaya sebagai novelis.[96]

Pada bulan September 2012, Tribune wartawan pendidikan Joel Hood melepaskan jawatannya untuk menjadi broker harta tanah, wartawan Dewan Bandaraya Kristen Mack meninggalkan kertas itu untuk menjadi setiausaha akhbar untuk Presiden Lembaga Pengarah Cook County Toni Preckwinkle,[97] dan juga Tribune mengupah jurugambar pemenang Hadiah Pulitzer John J. Kim daripada Chicago Sun-Times.[98]

Pada bulan Oktober 2012, Tribune'wartawan sains dan perubatan, Trine Tsouderos, berhenti untuk bergabung dengan firma perhubungan awam.[99]

Juga pada bulan Oktober 2012, Tribune mengumumkan rancangan untuk membuat tembok pembayaran untuk laman webnya, yang menawarkan langganan digital hanya pada $ 14,99 sebulan, bermula pada 1 November 2012. Pelanggan cetak tujuh hari akan terus mendapat akses dalam talian tanpa had tanpa caj tambahan.[100]

Pada akhir Februari 2013, Tribune bersetuju membayar sejumlah $ 660,000 untuk menyelesaikan tuntutan tindakan kelas yang telah diajukan terhadap kertas itu oleh 46 wartawan semasa dan bekas wartawan kumpulan pelapor berita TribLocal atas gaji lebih masa yang tidak dibayar.[101] Saman itu telah diajukan di mahkamah persekutuan atas nama Carolyn Rusin, yang pernah menjadi wartawan kakitangan TribLocal dari Julai 2010 hingga Oktober 2011.[101] Unit TribLocal makalah ini telah dibentuk pada tahun 2007 dan menggunakan wartawan kakitangan, penulis lepas dan kandungan yang dihasilkan pengguna untuk menghasilkan berita komuniti daerah Chicago yang hyperlocal.[101]

Pada 12 Jun 2013, Pengeboman Boston Marathon Ucapan penghargaan dipaparkan sekali lagi, yang menunjukkan kata-kata "Kami adalah Chicago" di atas nama pasukan sukan Boston.[102] Pada grafik pada 12 Jun, perkataan "Bruins" dikeluarkan dan komen itu ditambahkan, "Yeah, bukan sekarang kita tidak", merujuk kepada Final Piala Stanley 2013, yang memainkan Chicago Blackhawks terhadap Boston Bruins.[102] Gerould Kern tweet kemudian bahawa Tribune "Masih menyokong [Boston] setelah semua yang Anda lalui. Kami menyesal atas sebarang kesalahan. Sekarang mari bermain hoki."[102]

Pada 20 November 2013, Tribune memberhentikan 12 orang kakitangan editorial.[103]

Pada 6 April 2014, Tribune menaikkan harga gerai surat khabar Hari Ahad / Hari Kesyukuran sebanyak 50 peratus kepada $ 2.99 untuk satu salinan. Harga ‘newsrack’ meningkat $ 0.75, atau 42.9%, kepada $ 2.50.[104] Menjelang Januari 2017 harganya meningkat lagi, naik $ 1 atau 40% di rak berita, hingga $ 3.50. Di gerai surat khabar naik juga $ 1, atau 33.3%, menjadi $ 3.99.

Pada 28 Januari 2015, editor metropolitan Peter Kendall dilantik sebagai editor editor, menggantikan Jane Hirt, yang telah mengundurkan diri beberapa bulan sebelumnya. Colin McMahon dinobatkan sebagai editor bersekutu.[105]

Pada 18 Februari 2016, Tribune mengumumkan pengunduran diri dari editor Gerould Kern dan promosi segera halaman penyunting halaman, R. Bruce Dold, untuk menjadi penyunting Tribune.[39]

2020-an

Pada 27 Februari 2020, Tribune mengumumkan bahawa penerbit dan editor Bruce Dold akan meninggalkan Tribune pada 30 April 2020 dan akan segera mundur sebagai ketua editor. Penggantinya sebagai editor adalah Colin McMahon. Juga, surat kabar itu mengumumkan bahawa salah satu daripada dua penyunting pengurusan kertas itu, Peter Kendall, akan meninggalkan Tribune pada 28 Februari 2020.[106]

Dasar editorial

Tribune Tower, Howells & penutup, architects, opened 1925
Tribune Chicago bangunan

In a 2007 statement of principles published in the Tribune's print and online editions, the paper's editorial board described the newspaper's philosophy, from which is excerpted the following:

The Tribune Chicago believes in the traditional principles of limited government; maximum individual responsibility; minimum restriction of personal liberty, opportunity and enterprise. It believes in free markets, free will and freedom of expression. These principles, while traditionally conservative, are guidelines and not reflexive dogmas.

The Tribune brings a Midwestern sensibility to public debate. It is suspicious of untested ideas.

The Tribune places great emphasis on the integrity of government and the private institutions that play a significant role in society. The newspaper does this in the belief that the people cannot consent to be governed unless they have knowledge of, and faith in, the leaders and operations of government. The Tribune embraces the diversity of people and perspectives in its community. It is dedicated to the future of the Chicago region.

The Tribune has remained economically conservative, being widely skeptical of increasing the minimum wage and hak spending. walaupun Tribune criticized the Bush administration's record on civil liberties, the environment, and many aspects of its foreign policy, it continued to support his presidency while taking Democrats, such as Illinois Governor Rod Blagojevich dan Cook County Board President Todd Stroger, to task and calling for their removal from office.

Pada tahun 2004, Tribune endorsed President George W. Bush for re-election, a decision consistent with its longstanding support for the Parti Republik. In 2008, it endorsed Democratic candidate and Illinois junior U.S. Senator Barack Obama—the first time that it had ever endorsed a Democrat for president.[107] The Tribune endorsed Obama once again for reelection in 2012,[108] and in 2020 would endorse another Democrat, Joe Biden, who had served as vice president under Obama.[109]

The Tribune has occasionally backed independent candidates for president. In 1872, it supported Horace Greeley, a former Republican Party newspaper editor,[110] and in 1912 the paper endorsed Theodore Roosevelt, who ran on the Parti Progresif slate against Republican President William Howard Taft. In 2016, the Tribune endorsed the Parti Libertarian candidate, former New Mexico Governor Gary Johnson, for president, over Republican Donald Trump dan Demokrat Hillary Clinton.[111]

Selama bertahun-tahun, Tribune has endorsed some Democrats for lesser offices, including recent endorsements of Bill Foster, Barack Obama for the Dewan Negara dan Demokrat Kacang Melissa, yang mengalahkan Philip Crane, Dewan Rakyat' longest-serving Republican. walaupun Tribune disahkan George Ryan in the 1998 Illinois gubernatorial race, the paper subsequently investigated and reported on the scandals surrounding Ryan during his preceding years as Secretary of State. Ryan declined to run for re-election in 2002 and was subsequently indicted, convicted and imprisoned as a result of the scandal.

Sehingga 2018, Tribune Chicago dan Los Angeles Times have taken down their websites in most European countries due to GDPR,[112] despite the newspapers having had two years to prepare for it.[113]

Syarikat Tribune

The Tribune Chicago is the founding business unit of Syarikat Tribune (sejak dinamakan semula Tribune Media), which included many newspapers and television stations around the country. In Chicago, Tribune Media owns the WGN radio station (720 AM) and WGN-TV (Saluran 9). Tribune Company also owned the Los Angeles Times—which displaced the Tribune as the company's largest property—and the Chicago Cubs besbol pasukan. The Cubs were sold in 2009; the newspapers spun off in 2014 as Tribune Publishing and, later, Tronc.

Tribune Company owned the New York Berita Harian from its 1919 founding until its 1991 sale to British newspaper magnate Robert Maxwell. Pengasas Berita, Kapten. Joseph Medill Patterson, was a grandson of Joseph Medill and a cousin of Tribune editor Robert McCormick. Both Patterson and McCormick were enthusiasts of simplified spelling, another hallmark of their papers for many years. In 2008, the Tribune Company sold the Long Island newspaper Hari Berita—founded in 1940 by Patterson's daughter (and Medill's great-granddaughter), Alicia Patterson—to Long Island cable TV company Televisyen kabel.

From 1925 to 2018, the Chicago Tribune was housed in the Menara Tribune on North Michigan Avenue pada Batu Hebat. Bangunannya adalah neo-Gothik in style, and the design was the winner of an international competition hosted by the Tribune. The Chicago Tribune moved in June 2018 to the Prudential Plaza office complex overlooking Millennium Park after Tribune Media sold Tribune Tower to developers.

Kolumnis

2008 redesign

The September 2008 redesign (discussed here[115] pada Tribune's web site) was controversial and is largely regarded as an effort in cost-cutting.[116] Since then the newspaper has returned to a more toned down style. The style is more a mix of the old style and a new modern style.

Zell ownership and bankruptcy

In December 2007, the Tribune Company was bought out by Chicago real estate magnate Sam Zell in an $8.2 billion deal. Zell was the company's new chairman.[117] A year after going private, following a $124 million third-quarter loss, the Tribune Company filed for Chapter 11 bankruptcy protection on December 8, 2008. The company made its filing with the U.S. Bankruptcy Court for the District of Delaware, citing a debt of $13 billion and assets of $7.6 billion.[118]

Sam Zell originally planned to turn the company into a private company through the creation of an ESOP (employee stock ownership plan) within the company, but due to poor management that existed prior to his ownership, this did not work out as well as he intended.[119]

As part of its bankruptcy plan, owner Sam Zell intended to sell the Cubs to reduce debt. This sale has become linked to the corruption charges leading to the December 9, 2008, arrest of former Illinois Governor Rod Blagojevich. Specifically, the ex-governor was accused of exploiting the paper's financial trouble in an effort to have several editors fired.[120]

In the bankruptcy, unsecured bondholders of Tribune Co. essentially claimed that ordinary Tribune shareholders participated in a "fraudulent transfer" of wealth.[121]

The law firm Brown Rudnick, representing the Aurelius group of junior creditors, filed fraudulent transfer claims and fraud claims against 33,000 to 35,000 stockholders who bought Tribune stock.[122] Prolonged due to these claims against former officers, directors, and every former stockholder of the Chicago Tribune Company,[122][123] the Tribune's bankruptcy-related legal and professional fees of $500 million were more than twice the usual amount for that size of company.[124]

The Tribune Co. emerged from bankruptcy in January 2013, partially owned by private equity firms which had speculated on its distressed debt. The reorganized company's plan included selling off many of its assets.[124]

Tribune Publishing divestment

Penerbitan Tribune, owning the Tribune Chicago, Los Angeles Times, and eight other newspapers, was spun off as a separate publicly traded company in August 2014. The parent Tribune Company was renamed Tribune Media.[125] Tribune Publishing started life with a $350 million loan, $275 million of which was paid as a dividend to Tribune Media. The publishing company was also due to lease its office space from Tribune Media for $30 million per year through 2017.[125][126]

Spinning off Tribune Publishing avoided the capital gains taxes that would accrue from selling those assets. The shares in Tribune Publishing were given tax-free to stakeholders in Tribune Media, the largest shareholder was Oaktree Capital Management with 18.5%.[126] Tribune Media, retaining the non-newspaper broadcasting, entertainment, real estate, and other investments, also sold off some of the non-newspaper properties.[125]

Lihat juga

Rujukan

  1. ^ "New editor for Chicago Tribune named as part of newsroom leadership restructuring". chicagotribune.com. 27 Februari 2020. Diperoleh 27 Februari, 2020.
  2. ^ "Snapshot Report - 3/31/2013". Alliance for Audited Media. 31 Mac 2013. Diperoleh 7 Jun, 2013.
  3. ^ "The 10 Most Popular Daily Newspapers In The United States". Diperoleh 24 Oktober, 2017.
  4. ^ Pengarang. "Tribune 2008 presidential endorsement". Tribune Chicago. Diperoleh 22 Mei, 2019.
  5. ^ "Tribune to launch tabloid for newsstands". Tribune Chicago. 13 Januari 2009. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  6. ^ "Chicago Tribune drops tabloid edition of paper". Tribune Chicago. 31 Ogos 2011. Diperoleh 7 April, 2015.
  7. ^ Jackson, David; Marx, Gary (January 19, 2020). "Opinion: Will The Chicago Tribune Be the Next Newspaper Picked to the Bone?". The New York Times. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  8. ^ (Wendt 1979, pp. 23, 27–28)
  9. ^ (Cole 1948, hlm. 14)
  10. ^ (Keefe 1971, hlm. 131)
  11. ^ (Keefe 1975, pp. 233–4)
  12. ^ Rushton, Wyatt (1916). Joseph Medill and the Chicago Tribune (thesis). Diperoleh 24 Oktober, 2007. dan White, James Terry (1895). The National Cyclopaedia of American Biography: Being the History of the United States. James T. White & Company, via New York Public Library via Internet Archive full view. hlm.224. Diperoleh 24 Oktober, 2007.
  13. ^ Robert Norton Smith (June 10, 1997). Chapter 1, The Colonel, The Life and Legend of Robert R. McCormick 1880-1955. Houghton Mifflin Co. via The New York Times Company. ISBN 0-395-53379-1. Diperoleh 24 Oktober, 2007.
  14. ^ (Wendt 1979, pp. 57–65)
  15. ^ (Cole 1948, hlm. 66)
  16. ^ Tribune Harian Chicago[pautan mati kekal], October 25, 1860.
  17. ^ a b c "Robert R. McCormick," Biografi Semasa 1941, pp. 545–547.
  18. ^ "Great Circle Route" (PDF). Tribune Chicago. 30 Jun 1929. Diperoleh 7 April, 2015.
  19. ^ "Bowler over Evanston". Tribune Chicago. 3 Julai 1929. Diperoleh 7 April, 2015.
  20. ^ "Stripper's Guide". Strippersguide.blogspot.com. Diperoleh 7 April, 2015.
  21. ^ Shipley, Burke (1998). "Spelling the Chicago Tribune Way, 1934–1975, Part I" (PDF). Journal of the Simplified Spelling Society. English Spelling Society (24). Diperoleh 2 Januari, 2016.
  22. ^ Shipley, John B. (1999). "Spelling the Chicago Tribune Way, 1934–1975, Part II" (PDF). Journal of the Simplified Spelling Society. English Spelling Society (25). Diperoleh 2 Januari, 2016.
  23. ^ "Navy had Word of Jap Plan to Strike at Sea; Knew Dutch Harbor was a Feint". Tribune Chicago. 7 Jun 1942. Diperoleh 4 Januari, 2016.
  24. ^ Evans, Harold (2003). War Stories: Reporting in the Time of Conflict from the Crimea to Iraq. hlm.65–66. ISBN 9781593730055.
  25. ^ Newseum.org Diarkibkan October 3, 2013, at the Mesin Wayback
  26. ^ Sanger, M. D., Grant. "Freedom of the Press or Treason?". Prosiding. Institut Tentera Laut Amerika Syarikat. 103 (9): 895. Diperoleh 4 Januari, 2016.
  27. ^ "National Security v. the Role of the Press". Garisan hadapan. PBS. 20 Februari 2007. Diperoleh 4 Januari, 2016.
  28. ^ a b c d e f g h i j "Chicago Tribune Pulitzer Prizes". Tribune Chicago.
  29. ^ "Pulitzer Award-winning Journalism". Penerbitan Tribune. Diarkibkan daripada asal pada 19 Januari 2016. Diperoleh 4 Januari, 2016.
  30. ^ Reardon, Patrick T. (June 8, 1997). "A Parade Of Pulitzers". Tribune Chicago. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  31. ^ Kirkpatrick, Clayton (December 7, 1975). "Reporting the news". Tribune Chicago. hlm. 4.
  32. ^ "Will Leonard, our man 'On Town,' dies". Tribune Chicago. January 7, 1977. p. B7.
  33. ^ a b Froelke Coburn, Marcia; Rhodes, Steve (March 2003). "The Sad Saga of Bob Greene". Majalah Chicago. Chicagomag.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  34. ^ "Tribune's managing editor Jones". Tribune Chicago. November 24, 1982. p. 16.
  35. ^ "Aaron Gold, Tribune columnist for 10 years". Tribune Chicago. May 24, 1983. p. 16.
  36. ^ Crimmins, Jerry; Rick Kogan (April 30, 1997). "Mike Royko 1932-1997 - Newspaper legend Mike Royko dies - Pulitzer prize-winning columnist was the voice of Chicago for more than 30 years". Tribune Chicago. hlm. 1.
  37. ^ "Film critic comes to defense of rival Siskel". Buletin. 22 April 1986. Diperoleh 7 November, 2010.
  38. ^ Michael Miner (May 21, 1993). "Reader Archive-Extract: 1993/930521/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  39. ^ a b Channick, Robert. "Chicago Tribune names Bruce Dold as new editor; Gerould Kern to retire". Chicagotribune.com. Diperoleh 15 Oktober, 2017.
  40. ^ Pelombong, Michael. "Broder Against Broder/For the Editor Who Dares to Be Different". Chicagoreader.com. Diperoleh 15 Oktober, 2017.
  41. ^ "Tribune Reporter Michael Coakley, 41". Tribune Chicago. 4 Ogos 1988. Diperoleh 7 April, 2015.
  42. ^ Blau, Robert (November 20, 1992). "Trib newsman charged in sex case". Tribune Chicago. hlm. 6.
  43. ^ "Former editor pleads guilty in sex-abuse case, gets 3 years". Tribune Chicago. April 13, 1993. p. 3.
  44. ^ Michael Miner (November 5, 1993). "Reader Archive-Extract: 1993/931105/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  45. ^ Michael Miner (December 17, 1993). "Reader Archive-Extract: 1993/931217/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  46. ^ Michael Miner (December 17, 1993). "Reader Archive-Extract: 1993/931217/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  47. ^ Michael Miner (August 4, 1995). "Reader Archive-Extract: 1995/950804/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  48. ^ Roderick, Kevin (November 14, 2005). "Brenda You, 38, possible suicide". LA Diperhatikan. Diperoleh 26 September, 2009.
  49. ^ Michael Miner (April 15, 1994). "Reader Archive-Extract: 1994/940415/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  50. ^ Michael Miner (December 16, 1994). "Reader Archive-Extract: 1994/941216/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  51. ^ Michael Miner (January 5, 1996). "Reader Archive-Extract: 1996/960105/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  52. ^ Tyner, Howard (September 2, 1997). "Introducing a new column by John Kass". Tribune Chicago. hlm. 1.
  53. ^ Michael Miner. "Reader Archive-Extract: 1998/980703/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  54. ^ a b "Choppy Skies". Tribune Chicago. 6 Jun 1999. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  55. ^ "No Truth To The Story". Tribune Chicago. 18 Julai 1999. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  56. ^ Richard Pérez-Peña. "Two Leaders to Step Down at Tribune Newspapers". The New York Times. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  57. ^ a b Miner, Michael (August 21, 2008). "Hirt In; Warren Out". Pembaca Chicago. Diperoleh 26 September, 2009.
  58. ^ "About The Baltimore Sun". Baltimore Sun. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  59. ^ "Baltimore Sun Media Group Executive Profiles". Baltimore Sun. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  60. ^ "John Husar, 63, Tribune Writer". Tribune Chicago. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  61. ^ "Tribune.com » Library » Howard County Times named 2010 Newspaper of the Year". Corporate.tribune.com. 24 September 2010. Diarkibkan daripada asal on July 6, 2012. Diperoleh 2 Mac, 2013.
  62. ^ "Baltimore County - baltimoresun.com". explorebaltimorecounty.com. Diperoleh 27 Januari, 2014.
  63. ^ "Tribune Company". Patuxent.com. 31 Disember 2012. Diarkibkan daripada asal on October 10, 2002. Diperoleh 2 Mac, 2013.
  64. ^ Davey, Monica (April 17, 2001). "Tribune awarded 2 Pulitzers". Tribune Chicago. hlm. 6.
  65. ^ Miner, Michael (February 19, 2008). "Tribune, blogger win Polk awards". Pembaca Chicago. Diperoleh 26 September, 2009.
  66. ^ a b Michael Miner. "Reader Archive-Extract: 2001/011214/HOTTYPE". Securesite.chireader.com. Diperoleh 26 September, 2009.[pautan mati kekal]
  67. ^ Lipinski, Ann Marie (September 15, 2002). "To our readers". Tribune Chicago. hlm. 1.
  68. ^ Pappu, Sridhar. "Articles & Archives". Pembaca Chicago. Diperoleh 26 September, 2009.
  69. ^ Wycliff, Don (March 5, 2004). "From the Public Editor - How a journalist's career came undone". Tribune Chicago. hlm. 27.
  70. ^ Falanga, Mark (April 18, 2004). "Mr. Big City feels like Mr. Big Idiot". Tribune Chicago. hlm. 11.
  71. ^ "Corrections and Clarifications". Tribune Chicago. May 9, 2004. p. 2.
  72. ^ a b Joravsky, Ben. "Articles & Archives". Pembaca Chicago. Diperoleh 26 September, 2009.
  73. ^ a b Kirk, Jim (September 16, 2008). "Bekas Sun-Times columnist Mariotti not joining Tribune - Tribune Chicago". Archives.chicagotribune.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  74. ^ McCann, Herbert G. (April 30, 2009). "Reader survey of stories roils tribune newsroom". Kesatuan San Diego-Tribune. Akhbar Bersekutu. Diperoleh 25 November, 2015.
  75. ^ a b Rosenthal, Phil (December 2, 2005). "28 newsroom jobs, New City News cut by Tribune". Tribune Chicago. hlm. 1.
  76. ^ "Community Media Workshop". Newstips.org. Diarkibkan daripada asal pada 27 Julai 2011. Diperoleh 26 September, 2009.
  77. ^ Miner, Michael (March 19, 2008). "Is Alan Solomon crazy? | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  78. ^ a b Miner, Michael (August 17, 2008). "The Tribune casualty list | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  79. ^ Miner, Michael (August 18, 2008). "Paul Salopek Correction | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  80. ^ Miner, Michael (August 18, 2008). "More Trib Losses | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  81. ^ Rosenthal, Phil (August 16, 2008). "Tribune cuts 40 more in newsroom - 2-week total 80 as paper works to stem losses". Tribune Chicago. hlm. 3.
  82. ^ Miner, Michael (November 12, 2008). "Tribune lays off John Crewdson, others | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  83. ^ Miner, Michael (December 4, 2008). "More Tribune layoffs | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  84. ^ "Chicago Tribune trims newsroom staff | Crain's Chicago Business". Chicagobusiness.com. 12 Februari 2009. Diperoleh 26 September, 2009.
  85. ^ a b "Trib to pare newsroom 20% | Crain's Chicago Business". Chicagobusiness.com. 13 April 2009. Diperoleh 26 September, 2009.
  86. ^ Miner, Michael (February 12, 2009). "More layoffs at Tribune | The Blog | Chicago Reader". Blogs.chicagoreader.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  87. ^ Miner, Michael (April 22, 2009). "53 out at Tribune - victims of "changing priorities" | The Blog". Pembaca Chicago. Diperoleh 26 September, 2009.
  88. ^ "Crain's: Chicago Tribune to Lay Off 20 Percent of Newsroom « News Cycle". Newscycle.wordpress.com. Diperoleh 26 September, 2009.
  89. ^ Wurth, Julie (June 9, 2009). "Pols press for hearings in UI's 'Cloutgate' scandal". Warta Berita. Champaign-Urbana, Illinois. Diperoleh 4 Januari, 2016.
  90. ^ "U. of I. leaders urged to resign". Berita Melanggar Chicago. June 7, 2009. Archived from asal pada 22 Jun 2009. Diperoleh 26 September, 2009.
  91. ^ a b "Newsroom layoffs show Tribune's true colors". Masa Keluar Chicago. 22 Julai 2011. Diperoleh 2 Mac, 2013.
  92. ^ "Radio 101: New station has a lot to learn before it's ready for". Masa Keluar Chicago. 25 Julai 2011. Diperoleh 2 Mac, 2013.
  93. ^ "Tribune stops the presses for 15 more staffers". Time Out Chicago. Diarkibkan daripada asal pada 1 Februari 2014. Diperoleh 27 Januari, 2014.
  94. ^ "Wendell Smothers, 1960-2012". Tribune Chicago. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  95. ^ "Bill Mullen". Pembaca Chicago. Diperoleh 27 Januari, 2014.
  96. ^ "Keller to end 'extraordinary journey' as Tribune critic". Time Out Chicago. Diarkibkan daripada asal pada 1 Februari 2014. Diperoleh 27 Januari, 2014.
  97. ^ Feder, Robert (September 27, 2012). "WLS-FM mornings go in 'different direction' without Fogel". Timeout.com. Diperoleh 7 April, 2015.
  98. ^ Feder, Robert (September 24, 2012). "Konkol leaves Sun-Times to write for DNAInfo Chicago". Timeout.com. Diperoleh 7 April, 2015.
  99. ^ Feder, Robert (October 15, 2012). "Former radio sex therapist finds her Eden in Hawaii". Timeout.com. Diperoleh 7 April, 2015.
  100. ^ "Tribune sets pay wall on some content at $14.99 per month". Tribune Chicago. 18 Oktober 2012. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  101. ^ a b c "TribLocal reporters win $660K in class-action against Tribune Co". Tribune Chicago. 1 Mac 2013. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  102. ^ a b c "Chicago Tribune apologizes for hockey-related joke about Boston Marathon bombing". The Washington Post. Akhbar Bersekutu. 14 Jun 2013. Diperoleh 17 Jun, 2013.
  103. ^ "Stop the presses: Layoffs hit Tribune | Robert Feder". robertfeder.com. Diperoleh 27 Januari, 2014.
  104. ^ Feder, Robert (April 6, 2014). "Chicago Tribune hikes Sunday price 50 percent". Robertfeder.com. Diperoleh 7 April, 2015.
  105. ^ Channick, Robert (January 28, 2015). "Chicago Tribune names new senior editors". Tribune Chicago. Chicagotribune.com. Diperoleh 7 April, 2015.
  106. ^ https://www.chicagotribune.com/business/ct-biz-chicago-tribune-new-editor-20200227-ok7bs77cl5bhpmcq2ry2pl2dyu-story.html
  107. ^ "Tribune Endorsement: Barack Obama for president". Tribune Chicago. Tribune Chicago. 17 Oktober 2008. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  108. ^ "Tribune endorses Obama: Our children's America". Tribune Chicago. 26 Oktober 2012. Diarkibkan daripada asal pada 27 Oktober 2012. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  109. ^ "Editorial: Our Case for Joe Biden over Donald Trump," dari Tribune Chicago, 9/25/2020
  110. ^ "To-morrow". Tribune Harian Chicago. Tribune Chicago. November 4, 1872. p. 4.
  111. ^ "A principled option for U.S. president: Endorsing Gary Johnson, Libertarian". Chicagotribune.com. Diperoleh 15 Oktober, 2017.
  112. ^ Newcomb, Alyssa (May 25, 2018). "Chicago Tribune, Los Angeles Times block European users due to GDPR". Berita CBS. NBC Universal. Diperoleh 8 Jun, 2018.
  113. ^ Petroff, Alanna (May 25, 2018). "Los Angeles Times takes down website in Europe as privacy rules bite". CNN. Diperoleh 8 Jun, 2018.
  114. ^ Amy Dickinson
  115. ^ "It's a whole new day: Your guide to the new Chicago Tribune". chicagotribune.com. Diarkibkan daripada asal pada 1 Februari 2009. Diperoleh 26 September, 2009.
  116. ^ "Trib buries news in redesign test | Crain's Chicago Business". Chicagobusiness.com. 21 Julai 2008. Diperoleh 26 September, 2009.
  117. ^ Carpenter, Dave (December 21, 2007). "Tribune buyout, at $8.2 billion, closes in Chicago". Jurnal Berita. Wilmington, Delaware. Akhbar Bersekutu. Diarkibkan daripada asal pada 23 Disember 2007. Diperoleh 6 Ogos, 2014.
  118. ^ "Tribune Co. files for bankruptcy protection - Business Courier of Cincinnati". Bizjournals.com. 9 Disember 2008. Diperoleh 26 September, 2009.
  119. ^ "Employee Ownership Through ESOPS:A Bad Bargain-BECKER". Diperoleh 15 November, 2018.
  120. ^ "Paper Cuts: Did Chicago Tribune Owner Cut Deal to Fire His Editor? - ABC News". Abcnews.go.com. Diarkibkan daripada asal pada 12 Disember 2008. Diperoleh 26 September, 2009.
  121. ^ "Lyondell Suit a Potential Threat for Private Equity". Jurnal Wall Street. 3 Mei 2011. Diperoleh 6 Mei, 2013. The Lyondell suit alleges that the shareholders participated in a "fraudulent transfer" of wealth from the company and its creditors by knowingly burdening it with debt it couldn't handle, pushing it into bankruptcy less than a year after the close of the buyout... Unsecured bondholders of Tribune Co., the media conglomerate still in Chapter 11 bankruptcy protection, are making essentially the same claim in their high-profile case.
  122. ^ a b Oneal, Michael; Sachdev, Ameet (November 27, 2011). "Tribune Co. bankruptcy case haunting former shareholders". Tribune Chicago. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  123. ^ "Chicago Tribune Bankruptcy Update". Bankruptcy Law Review. Diarkibkan daripada asal pada 11 Jun 2013. Diperoleh 6 Mei, 2013.
  124. ^ a b Channick, Robert (December 31, 2012). "Tribune Co. emerges from bankruptcy". Tribune Chicago. Diperoleh 19 Jun, 2020.
  125. ^ a b c Channick, Robert (August 5, 2014). "Spun-off Tribune Publishing faces future on its own". Tribune Chicago. Diarkibkan daripada asal pada 5 Ogos 2014. Diperoleh 5 Ogos, 2014.
  126. ^ a b Channick, Robert (June 12, 2014). "Tribune Publishing to carry $350 million in debt in spinoff". Tribune Chicago. Diperoleh 5 Ogos, 2014.

Bacaan lanjut

  • Keefe, Thomas M. (1971). "Chicago's Flirtation With Political Nativism". Rekod Persatuan Sejarah Katolik Amerika Philadelphia. 82: 131–158.
  • Keefe, Thomas M. (1975). "The Catholic Issue in the Tribune Chicago Before the Civil War". Pertengahan Amerika. Loyola University. 57 (4): 227–245.
  • Mayer, Gordon. "Party Rags? Politics and the News Business in Chicago's Party Press, 1831–71." Sejarah Kewartawanan 32#3 (2006): 138+
  • McKinney, Megan. The Magnificent Medills: America's Royal Family of Journalism During a Century of Turbulent Splendor (Harper Collins, 2011)
  • Smith, Richard Norton. The Colonel: The Life and Legend of Robert R. McCormick, 1880–1955 (2003).
  • Wendt, Lloyd (1979). Chicago Tribune: The Rise of a Great American Newspaper. Chicago: Rand McNally. ISBN 0-528-81826-0.
  • Ziv, Nina. "The Chicagotribune. com: Creating a Newspaper for the New Economy" jn Strategic Management: Concepts and Cases (2002). dalam talian

Pautan luaran

Pin
Send
Share
Send