Cacing 3kg Dalam Perut Kanak-Kanak (8 Foto)

| April 22, 2012

Melayukini.net – Cacing 3kg Dalam Perut Kanak-Kanak | Satu kejadian pelik telah berlaku dan boleh dikatakan heboh satu Indonesia. Seorang kanak-kanak berumur dalam lingkungan 10 tahun mengadu kepada ayahnya bahawa beliau tidak boleh membuang air besar selama 4 hari.Pada ketika itu perut kanak-kanak ini susah kelihatan besar dan kembung,dengan segara ibubapanya menghantar kanak-kanak itu ke hospital. Doktor mengesyaki dalam perut kanak itu mempunyai cacing gelang, setelah di timbang hampir 3 kg cacing di dalam perut kanak tersebut Jom tengok gambar di bawah ini.

Sesiapa yang memegang tanah yang mempunyai telur Ascaris dan tidak mencuci tangan sebelum makan, akan terkena penyakit ini. Hanya dalam 21 hari, telur Ascaris akan matang.

Melayukini.net - Untuk makluan. telur tersebut akan masuk ke salam saluran pencernaan dan akan menjadi larva pada usus manusia. Seterusnya menembus masuk ke pembulu darah. Kemudiannya akan beredar mengikut sistem peredaran seperti hati, jantung dan paru-paru. Pembiakan cacing ini akan terus berkembang di dalam usus manusia. Oleh itu jaga kita ketika bermain di pasir.

P.S. I – Cara Rawatan Resdung Moden. Berkesan!
P.S. II – Top 20 Orang Paling Kaya di Malaysia 2012
P.S. III – Menakjubkan!!! Saintis temui tasik ais batu gergasi di Planet Marikh. Jom tengok!

Sumber: Kisah 69 | Koleksi Luar Biasa Dan Pelik Melayukini.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian kata kunci paling popular:

  • cacing kanak kanak
  • gambar cacing dalam perut manusia
  • gambAr perut bercacing
  • penyakit kanak-kanak

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Luar Biasa dan Pelik

About the Author ()

Comments (10)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. yana latif says:

    serius geli tapi kesian gila kat budak tu . hope dia okay

  2. farhan says:

    ascaris lumricoides nama saintifik

  3. O.M.K says:

    bgus bleh buat upan utk pncing ikan..

  4. esah says:

    da mcm spageti je

  5. fauzi says:

    takot aku tengok

  6. Amim Blog says:

    perghhh. giler ahh .

  7. Rosszaleeya says:

    arghhhhhhh

  8. Sueskopio76 says:

    menakottttkan..
    Teringat plak kenangan masa kocik2 dulu, slalu gak bercacing dlm perut nih.. tapi Alhamdulillah ler, tidak serius mcm adik ini..

  9. anieyzawa says:

    eeeee…smpai mcm 2 skli cacingnye…klu dibiarkn lbih lama..mau meletop perut 2…

  10. marwani ismail says:

    Ya Allah…gelinya …serius…geli..Mcm mana la time keluarkan tu.Mdah2han tak la terkena kat anak ni ha….