Kenderaan Ambulan Terbesar Di Dunia

| March 26, 2012

Melayukini.net РAmbulan Terbesar Di Dunia | Kebiasaannya jika berlaku sebarang benca seperti tanah runtuh, sudah pasti kita akan mempunyai masalah untuk membawa ramai pesakit dengan ambulan. Hal ini kerana sebuah ambulan hanya boleh memuatkan seorang pesakit kritikal sahaja, dan ini menyukarkan membawa ramai pesakit ke hospital. Kini terdapat sebuah ambulan canggih yang mana ia mampu membawa sehingga 100 orang pesakit dalam keadaan sakit ringan dan lebih daripada 40 dalam keadaan sakit tenat/berat.Ia turut direkod dalam Guinness sebagai ambulan terbesar di dunia bawa pesakit yang ramai  ke hospital.  Jom layan gambar ambulan pelik di bawah ini.

Melayukini.net - Besar kan ambulan ini? Tetapi jika berlaku kemalangan dan melibatkan pesakit yang tidak ramai, agak tidak berbaloi sebab dalam kenderaan yang besar ini sebenarnya memerlukan kos perjalanan yang tinggi. Tambahan pula, nak bawa laju pun, kena tengok kiri dan kanan. Ibarat macam kenderaan bas la juga kan. Tidak boleh dipandu laju untuk elakkan ia terbabas.

P.S. I – Korang pernah terfikir tak bagaimana semut membuat sarangnya? Jom tgk eksperimen NASA ni!
P.S. II – Eh eh. Buku terbesar di dunia dibaca oleh rangka terbesar di dunia? Jom kita tengok!

Sumber: Jenny Ezra | Koleksi Automatif Melayukini.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Carian kata kunci paling popular:

  • GAMBAR KENDERAAN AMBULAN
  • malaysia kenderaan membawa pesakit

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Automotif

About the Author ()

Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. peace45 says:

    ni bukan ambulan dah ni … ni dah jadi hospital dah lagu ni ….

  2. Tu la….kan bagus kalau kat msia ada banyak natang mcm ni..