Subhanallah! Ikan Mirip Seekor Buaya

| February 23, 2012

Subhanallah! Ikan Mirip Seekor Buaya | Kalau sekali imbas melihat gambar ikan pelik di bawah ni memang nampak seperti macam buaya.  Berbentuk fizikal  kepala yang leper, dan mempunyai gigi yang tajam. Tetapi bila tengok satu badan, macam mirip seekor ikan pula. Kalau anda hendak tahu, inilah dia Crocodile Fish-gelaran bagi ikan-ikan yang ada kepala leper macam buaya ni. Tapi ikan pelik yang ini rasanya crocodile fish yang paling seiras dengan buaya tu. Kalaulah ikan ni berenang dengan kepala timbul, sudah semestinya orang akan ingat buaya. Jom layan gambar ikan pelik mirip seekor buaya ini.

Melayukini.net - Ternyata, ikan ini mirip seekor buaya. Jika kita lihat, ia juga mirip seperti ikan todak yang bermuncung mulut di bahagian hadapan. Namun tidak diketahui sama ada ikan merupakan pemangsa ataupun tidak. Apa yang dapat kita simpulkan, haiwan ini seolah-olah haiwan pemangsa keran mempunyai gigi yang tajam.

Sumber: Pelik Punyer | Koleksi Luar Biasa Dan Pelik Melayukini.net

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian kata kunci paling popular:

  • gamabr foto ikan termal
  • gambar orang mancing buaya
  • ikan ceododile
  • ikan kaloi
  • manusia berkepala buaya

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Luar Biasa dan Pelik

About the Author ()

Comments (8)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Liana Lin says:

    kat m’sia pn ade ikan ni..tapi kecik je..mmg skli tgk mcm buaya pn..

  2. dafuq says:

    artikel ni mcm bodoh, ikan ni dah lama dah wujud, apa yang mengejutkan aku ialah kebodohan orang yang menulis artikel ni

  3. zzHahahaa... says:

    Tajuk post blogger skrg mmg xleh blah…

    2 namanya ikan Alligator Gar, xde nye nk timbul2 kpala mcm buaya sbb tu bukn sifat dia, adehhhh… :P

    sblum nk buat tkejut, research la dlu, huhuu…

  4. zarris pg II says:

    ikan ini nama nya eligatorgar

  5. razie says:

    subhanallah walhamdulillah wa laa ilaa ha illallah wahuallaa huakbar

  6. Waklu says:

    waklu crocodile fish.. crocodile fish ikan lain.. ini aligator gar.. menyebar pengetahuan yang salah adalah satu dosa

  7. ali says:

    ianye x pelik, tu ikan alligator gar, kedai ikan banyak jual la..

  8. Afiq Fiq says:

    2 ikan aligetor gar