Pesta Pancung Kepala di Nepal (Ngeri!)

| October 25, 2011

Pesta Pancung Kepala di Nepal (Ngeri!) | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Pernah tengok pesta pancung kepala yang sangat ngeri tak? Pesta luar biasa dan pelik yang bertemakan keagamaan ini berlangsung setiap tahun di Nepal ini amatlah mengerikan di mana beratus-ratus ekor lembu ditetak dan dipancung (bukan sembelih). Aku pun tak tahu apa yang depa buat dengan lembu-lembu yang sudah kehilangan kepala tu. Macam tak lalu je nak makan. Gambar-gambar pesta pancung kepala di Nepal ini ada di bawah. Jangan tengok kalau tak tahan tengok gambar yang ngeri. P/S: Manusia dijadikan oleh Allah sebagai khalifah di muka bumi dan menjadi hamba Allah yang soleh. Berbuat baik kepada haiwan ada tugas seorang khalifah. Ingatlah, binatang yang kita berbuat zalim ini akan menuntut haknya di akhirat kelak. Wallahualam.




Selalu kita tengok sembelih lembu tapi kali ini pancung lembu. Kejadian ni berlaku di Nepal semasa upacara keagamaan. Sekali tengok dah macam pesta. Korang tengok la dulu gambar-gambar lembu ni kena pancung, nanti ada masa aku upload video orang kena pancung pulak. Bukan pancung dengan gergaji tetapi dengan mesin pemotong kayu.

Sumber: Siasahkini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian kata kunci paling popular:

  • gambar orang kena pancung kepala
  • gambar pancung kepala

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Luar Biasa dan Pelik

About the Author ()

"Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan." (Surah Al-‘Alaq 96: 1)

Comments (2)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Kejamnya manusia itu..agama ape ye kalo boleh tau?

  2. Bahrom says:

    disini kita buat kurban pd Hari Raya Haji mereka tudoh kita zalim dan menganayai binatang……..dlm gambar2 ini lagi zalim…..