Bagaimana Proses Membuat Barangan Kulit Dari Ular?

| September 24, 2011

Bagaimana Proses Membuat Barangan Kulit Dari Ular? | Asalamualaikum. Hasil bacaan pantas aku di wikipedia melayu, ular adalah binatang reptilia tidak berkaki, berdarah sejuk yang berkait rapat dengan mengkarung, yang berkongsi aturan biologi Squamata. Sub-aturan ular ialah Serpentes. Terdapat juga beberapa mengkarung tidak berkaki yang kelihatan seperti ular, tetapi tidak berkait dengan ular. Peminat ular dikenali sebagai ofiofilia, takut akan ular dikenali sebagai “ofidiofobia” (bahasa Inggeris: snakephobia). Pakar ular dikenali sebagai ahli ofiofilia (bahasa Inggeris: ophiologist). Ular ni amat popular dijadikan sebagai barangan kulit kerana permukaan kulitnya yang licin dan bercorak. Korang nak tau tak bagaimana beg kulit ular dihasilkan? Korang tengok je la gambar di bawah ni. Ngeri gak. Kasihan pun ada. P/S: Manusia dijadikan oleh Allah di muka bumi adalah untuk beribadah kepada Allah dan menjadi khalifah di muka bumi. Kalau tengok dari gambar proses barangan kulit dari ular ni, tampak kejam dan tidak menunjukkan sifat sebagai khalifah di muka bumi. Patut la ular semakin pupus. Ingatlah, kita semua akan ditanya tentang perbuatan kita di akhirat kelak.

proses buat beg kulit ular 0
proses buat beg kulit ular 1
proses buat beg kulit ular 2
proses buat beg kulit ular 3
proses buat beg kulit ular 4
proses buat beg kulit ular 5
proses buat beg kulit ular 6

Sumber: Cari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian kata kunci paling popular:

  • cara memproses kulit ular
  • barangan kulit malaysia
  • cara memproses bag kulit ular

Tags: , , , , , , , , , , , , , , ,

Category: Fakta dan Informasi

About the Author ()

"Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan." (Surah Al-‘Alaq 96: 1)

Comments (5)

Trackback URL | Comments RSS Feed

  1. Juan says:

    pelik lah, kulit ular tu kalau dibiarkan mereput, tapi bila dijadikan bag boleh pula dia tahan lama dan jadi kualiti

  2. Die bubuh cecair untuk berkilat dan tahan lama. Macam proses memumiakan mayat Firaun tu..

    [WORDPRESS HASHCASH] The poster sent us ‘0 which is not a hashcash value.

  3. Isu Panas says:

    betul2, macam kaedah mumiakan mayat lo…huhu

  4. tapi masih lagi geli nak pakai barangan ular..

  5. wawa says:

    sesungguhnya ular jugak haiwan yg Allah cipta… bukankah ular ini pun berhak untuk hidup di dunia ini… bukankah kejam wat ular ni mcm ni…. mcm mana rasanya kalau kita yg disiat2 untuk wat mcm ni …. x dpat nak byangkan perasaan ….