Video Youtube Kemalangan Ngeri Kenderaan Berat di Taiping

| May 3, 2010

Berikut merupakan sebuah kemalangan jalan raya yang berlaku di Malaysia, melibatkan dua buah lori kenderaan berat. Kejadian ini dipercayai berlaku di Lebuhraya PLUS berdekatan Taiping arah yang sukar untuk dipastikan hehe. Ni aku rasa la sebab aku ada nampak salah seorang dari orang-orang di situ memakai baju Taiping. Kejadian ini berlaku pada tahun lepas iaitu tahun 2009. “Hello kawan, macamana kau tahu benda ni berlaku pada tahun 2009?” Aku tahu la…Sebab video ni dimuatnaikkan pada 10 Oktober 2009. Jadi kejadian ni pun lebih kurang 2-3 bulan sebulan tarikh ni la kot. Huhu. Bagi sesiapa yang tak boleh lihat video ngeri ni, tak payah la susah-susah nak tengok ye. Tak ngeri sangat pun, video Youtube ni cuma menunjukkan pasukan bomba sedang menyelamatkan seorang mangsa yang tersepit di celah-celah muatan yang lori yang sebuah lagi. Saksikan lah sendiri ya. Dan bagitahu aku sama ada mangsa tu mati ke tak?

Video Youtube

Screen Shot

Apa perasaan korang? Aku rasa mangsa yang dipercayai pemandu lori yang bewarna merah tu dah meninggal kot. Sebabnya? Kakinya kelihatan sangat kaku. Dan muka pegawai bomba tu pun macam dah berputus asa. Tak tahu lah. Takut juga aku berada dalam jalan raya ini. Macam-macam boleh berlaku. Kan ada salah satu daripada banyak tanda kiamat ialah manusia akan berasa sentiasa takut tentang keselamatan mereka. Cuba bayangkan, macam-macam boleh berlaku di jalan raya. Kita memandu kereta dalam keadaan selamat, patuh undang-undang jalan raya tetapi tiba-tiba ada melaun yang tak bertanggungjawab memandu secara bahaya dan melanggar kita. Nauzubillah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian kata kunci paling popular:

  • melayu kini youtube

Tags: , , , , , , ,

Category: Tempatan

About the Author ()

"Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan." (Surah Al-‘Alaq 96: 1)

Comments are closed.