Jumlah Penduduk India di Malaysia 2009

| October 22, 2009

Berdasarkan sumber yang sukar dipercayai iaitu Wikipedia, penduduk India di Malaysia ini merangkumi hanya 7% daripada jumlah penduduk di Malaysia iaitu sebanyak lebih kurang 25 juta orang. Jadi, jika kita membuat perhitungan akal mahupun kalkulator, kita akan dapati jumlah mereka hanya lah 1.8 juta orang. Kalau wikipedia tu tipu aku, kiranya aku tipu anda semua lah. Tapi rasanya 90% betul kot info dari situ InsyaAllah. Hmm hari itu time kami sedang makan bersama-sama di sebuah kedai makan di Kajang, kawan aku pernah cerita yang jumlah pendatang asing kat Malaysia ni lagi banyak dari jumlah orang India. Tapi aku malas lah nak cari berapa jumlah orang asing di Malaysia ini. Perlu diingat, jika anda rajin mencari, jumlah penduduk asing yang anda dapat tu perlu didarabkan dengan dua. Sebab apa? Buat-buat taktau pulak. Sebabnya ramai yang datang ke Malaysia secara haram, naik tongkang pastu pecah, pastu mati. Kesian. Kita kat Malaysia ni sangat bahagia, tak perlu nak naik tongkang reput untuk cari kerja, atau menyabung nyawa sendiri untuk sesuap nasi. Maka bersyukurlah kita ya. Kamu orang India pun kena banyak-banyak bersyukur juga. Dah dapat informasi yang kamu cari?


Sumber: Akademi Fantasia dot Org

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Carian kata kunci paling popular:

  • jumlah org india di malaysia

Tags: , , , , , ,

Category: Fakta dan Informasi

About the Author ()

"Bacalah dengan menyebut nama Tuhanmu yang menciptakan." (Surah Al-‘Alaq 96: 1)

Comments (3)

Trackback URL | Comments RSS Feed

Sites That Link to this Post

  1. Informasi Malaysia Kini » Jumlah Penduduk Cina di Malaysia 2010 | February 21, 2010
  1. Azhar bin Mohd Noor says:

    Sangat infomatif.

  2. raja says:

    Hey ! bro jangan kata kami ini orang india.India itu negara lain apa-kena menggena dgn anak malaysia macam kami.mungkin samy velu orang india sebab itu dia punya peranggai macam hantu. duit berapa banya adapun tak cukup nak cari lagi,bagilah peluang untuk hantu lain cari rezeki sedikit .angga yang kamu kira itu munggkin salah sebeb banyak pencuri dan perompak kat dalam penjara lagi.mungkin u tak kira kot……aku benci lah kaum indum kat malaysia itu peraggai macam setan……………